تکنولوژی رباتیک

فرستادن هواپیما به مریخ

فرستادن هواپیما به مریخ - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

دانشمندان مریخ نورد سالهای زیادی است که برای چرخیدن در سراسرمریخ ماهواره ها را به سمت مریخ می فرستند. این ماهواره اطلاعات زیادی از زمین مریخ در اختیار دانشمندان قرار داده اند.اما آسمان مریخ چگونه است؟

برای اینکه از آسمان مریخ هم بی خبر نباشیم ناسا به فکر فرستادن یک هواپیمای نمونه به آسمان مریخ است. بالن آسپیراسیون ناسا NASA’s aspiration در ارتفاع بالای سیاره سرخ، هواپیما را به پروازدر می آورد.

شکل هواپیما مانند یک بومرنگ است و بعد از فرستاده شدن به آسمان مریخ هیچ شانس برگشتی ندارد.سفر یک طرفه است. هواپیما در سال آینده آزمایش می شود. بالن هواپیما را در ۳۰ کیلومتری (۱۸٫۵ مایل) مریخ پرواز می دهد در این ارتفاع اتمفسر و چگالی جو کمتر از زمین مریخ می باشد. نام هواپیما پرانتل  (Prandtl-m) است. این هواپیما می تواند در آینده در دسته هواپیما هایی قرار گیرد که به صورت اضطراری به مریخ فرود آیند.

فرستادن هواپیما به مریخ - دیجی اسپارک

همچنین در آینده از این هواپیما برای عکاسی و فرستادن عکس ها به زمین می شود استفاده کرد. عکس های گرفته شده بسیار دقیق می باشند و با عکس های قبل صدرصد تفاوت بسیاری دارند.

پرانتل –M  می تواند با یک فضانورد در سفینه فضایی همراه شود و در قسمتهایی از مریخ که مد نظر یک فضانورد است، فرود آید. این هواپیما بسیار سبک است و طوری طراحی شده، که در آینده یک مریخ پیما می تواند آن را با خود براحتی حمل کند و وزن سفینه در ماموریت مریخ نوردی مقدار زیادی اضافه نمی شود. این ویژگی باعث خواهد شد در سفر به مریخ یا حتی سیارات دیگر از پرانتل –M  استفاده شود.

برای اینکه این هواپیما بتواند بر روی سطح مریخ و جو آن دوام بیاورد و از بین نرود هواپیمای نهایی را از مواد مستحکم پشم و شیشه یا فیبر کربن خواهند ساخت. پروژه پرواز پرانتل –M  در سطح مریخ ۱۰ دقیقه است .

منتظر خبر های جدید از پرانتل –M  باشید. صدرصد با فرستادن این هواپیما به آسمان مریخ خبرهای دسته اولی از مریخ خواهیم شنید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه