تکنولوژی سخت افزار

قلم جدید چاپگر۳Doodler با اندازه‌ای کوچکتر و زیباتر

قلم جدید چاپگر3Doodler با اندازه‌ای کوچکتر و زیباتر
نوشته شده توسط آزاده مختاری

اگر مطالب ما را در دیجی اسپارک دنبال کرده باشید احتمالا با کاربردهای جدید پرینترهای سه‌بعدی تا حدودی آشنا شده‌اید. این پرینترها قابلیت‌های مختلفی دارند و می‌توانند در موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به نوع تکنولوژی و موارد استفاده در برطرف کردن بخش عظیمی از نیازهای انسان نقش دارند. این پرینترها می توانند با تولید نمونه های مختلف هم در زمان و در هزینه صرف جویی کنند و ظرافت بیشتری را نیز به ارمغان بیاورند.

در ادامه در دیجی اسپارک با قلم جدید چاپگر۳Doodler با اندازه ای کوچکترو زیباتر همراه باشید.

آیا تا به حال راجع به خودکارهای سه‌بعدی چیزی شنیده‌اید؟ احتمالا شنیدن نام خودکارهای سه‌بعدی شما را یاد کشیدن خط در هوا توسط پلاستیک یا پرینترهای دستی سه‌بعدی کوچکی می اندازد که در سال‌ها پیش اختراع شده بودند. این خودکارهای جدید نیز توسط همان تیم توسعه پیدا کرده اند.

اندازه این خودکارها به یک چهارم اندازه نسخه‌ی اولیه ۳Doodler کاهش پیدا کرده است به طوری که در حال حاضر خیلی بزرگتر از یک ماژیک معمولی نیست. وزن آن نیز تا نصف نسخه‌ی اولیه کاهش یافته است. این خودکار حدود ۵۰ گرم وزن دارد. اما بهبودها فقط در ظاهر خودکار خلاصه نمی‌شوند بلکه میزان توان مصرفی و صدای خودکار نیز کاهش پیدا کرده است.این خودکار برای شارژ نیازبه یک آداپتور دارد که همراه آن در هنگام خرید موجود است.

همچنین می‌توان به کمک باتری‌های اضافی به عنوان لوازم جانبی از خودکار به مدت دو تا سه ساعت با استفاده از پلاستیک‌های PLA یا ABS استفاده کرد. روی خودکار نیز امکان دو بار کلیک برای جریان ممتد پلاستیک وجود دارد تا برای کشیدن یک خط ممتد نیازی به نگه داشتن طولانی دکمه‌ی جریان نباشد ضمن اینکه بر اساس آنچه که می‌کشید می‌توانید دو سرعت جریان مختلف برای خودکار خود انتخاب کنید.

این خودکارها در روزهای اولیه فروش دارای قیمت ۵۰دلار بودند وهم اکنون با قیمت های ۸۵ دلار و۹۹دلار در کشورهای مختلف به فروش می رسد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه