تکنولوژی سخت افزار

لامپ هوشمند و قابل حمل Hue Go

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که روز به روز در حال هوشمند شدن است و اگر بخواهیم خود را با این شرایط سازگار کنیم نیاز به صرف هزینه‌های بسیار داریم. یکی از مواردی که در خانه حرف اول را می‌زند سیستم روشنایی است و با توجه به ضرورت در صرفه جویی در مصرف انرزی استفاده از سیستم‌هایی با مصرف برق کمتر مهم می‌باشد. بنابراین برای روشنایی یک مکان به تعدادی لامپ و چراغ‌ نیاز است که به صورت اتصال از سقف در دسترس هستند. برای صرفه جویی در انرژی می‌توان با راه حل شرکت Philips همراه باشیم.

در ادامه در دیجی اسپارک به معرفی لامپ هوشمند و قابل حمل Hue Go می‌پردازیم.

Philips لامپ‌های هوشمند خود به نام Hue را معرفی کرده است. این لامپ ها همانند لامپ های قبلی این شرکت ولی با کمی تفاوت ارایه شده است. این لامپ‌های بی سیم به پریز برق نیاز ندارند و مانند یک کاسه نور هستند. حتی می‌توان این لامپ‌ها را در دست یا روی میز قرار داد ومکان مورد نظر را روشن کرد. این لامپ را می‌توان درمدت ۱/۵ساعت شارژ نمود وبرای مدت زمان ۳ساعت ازنورافشانی آن استفاده کرد.

این لامپ دارای ۵ رنگ نور متفاوت است که بسته به نوع رنگ انتخابی نام‌های متفاوتی به خود می گیرد.این نام ها عبارتند از: قهوه یکشنبه٬ مراقبه ٬مسحورجنگل٬ شب ماجراجویی متوسط و قهوه سرد و گرم

می‌توان برنامه مربوط به این دستگاه را روی گوشی هوشمند دارای سیستم عامل  iosو اندروید نصب کرد و توسط این برنامه رنگ نور لامپ راتغییر داد. ولی اگر گوشی هوشمند در دسترس نیست با استفاده از دکمه زیر لامپ می توان نور را تنظیم کرد.

این لامپ اواخر ماه می باقیمت ۱۰۰دلار درخرده فروشی‌ها و قیمت کمتر درعمده فروشی‌ها قابل خرید است. تیم سازنده امیدوار است با تولید این لامپ گام مهمی در هوشمندسازی و صرفه جویی انرژی برداشته باشد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه