اپلیکیشن

لانچر مایکروسافتی arrow منتشر شد

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

در جریان‌های اخیر که مایکروسافت به توسعه و تولید برای تمام پلتفرم‌ها تمایل نشان داده، لانچر نیمه‌خصوصی بتایی را بی‌سروصدا برای اندروید منتشر کرده است که Arrow نام دارد.

نسخه اولیه از رابط کاربری استفاده می‌کند که یادآور لانچر Aviate برای شخص است؛ اما به نظر می‌رسد که پیشنهاد‌های متنی کمتر در آن به چشم می‌خورد. بااینکه نسخه فعلی کاملاً ابتدایی است، اما شاید ایده‌های بزرگ‌تر در راه باشند.

اولین چیزی که به نظر می‌رسد این است که Arrow آیکون برنامه‌های سیستمی مثل تلفن و پیام‌ها را عوض می‌کند که کاری خوب اما غیرمنتظره است. صفحه اصلی به سه قسمت تقسیم می‌شود. در ردیف بالا می‌توانید برنامه‌هایی را که به تازگی استفاده کرده‌اید ببینید، ناحیه بزرگ‌تری در وسط برای نمایش برنامه‌هایی که بیش از بقیه استفاده از آن‌ها استفاده کرده‌اید وجود دارد و ردیف پایینی برای برنامه‌هایی که کاربر می‌خواهد به آن‌ها دسترسی سریع داشته باشد، در نظر گرفته شده است.

arrow-launcher-4-300x538arrow-launcher-1-300x538arrow-launcher-3-300x535arrow-launcher-2-300x538

یک حقه که Arrow در آستین مخفی کرده این است که اگر ردیف آخر را باز هم به سمت بالا بکشید برنامه‌های بیشتر، فولدرها و مخاطبینی که به تازگی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اید را می‌بینید. لانچر در شروع، تمام موارد این قسمت را برایتان پر می‌کند تا با فضایی خالی روبه‌رو نشوید.

یک صفحه در چپ و یک صفحه در راست هم وجود دارد که هرکدام کارکرد مخصوص به خود را دارند. در این نسخه نمی‌توانید صفحات را اضافه یا حذف کنید. صفحه را به سمت راست بکشید و لیستی برای مدیریت کارهای خود را می‌بینید که خیلی ساده به نظر می‌رسد، اما اجازه اضافه کردن یادآورهای برنامه‌ریزی‌شده را به شما می‌دهد. بهتر است امیدوار باشیم که در نسخه‌های بعدی، برنامه Wunderlist را هم به جای این برنامه قرار بدهند.

اگر کشیدن ردیف پایینی صفحه برایتان مناسب نیست، توجه کنید که در سمت چپ میانبری به مخاطبین به تازگی استفاده‌شده یا افرادی که بیش از بقیه با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اید، نشان داده می‌شود. محل مشاهده لیست برنامه‌ها به لانچر Android M Google Now یا لانچرهای دیگری با طراحی مشابه آن، شباهت دارد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه