تکنولوژی سخت افزار

ماشین لباس‌شویی پدالی Drumi

نوشته شده توسط آزاده مختاری

اگر نگاهی به زندگی پدر بزرگ و مادر بزرگ هایمان داشته باشیم متوجه تحرک وفعالیت بسیار آنان برای زندگی عادی می شویم ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید لوازم برقی و الکتریکی تحرک وفعالیت های بدنی کم شده است و همین کم تحرکی سبب بیماری های چاقی و مسائل مربوط به آن می شود همچنین استفاده از انرژی الکتریسته علاوه بر هزینه برای محیط زیست نیز خطر دارد. بنابراین برای رفع چاقی و تناسب اندام اقدام می کنیم. اگر نگاهی به خانه های امروزی اشته باشیم در هر خانه علاوه بر وسایل هوشمند الکتریکی یک دستگاه ورزشی و تناسب اندام نیز وجود دارد. راه حل این مشکل چیست؟ آیا راه بهتری برای زندگی خوب همراه با سلامتی و تناسب اندام داریم؟

بله برای هرچیزی ره حل وجود دارد و نمی شود معنا ندارد. دانشمندان برای اثبات این موضوع اقدام به تولید ماشین لباس‌شویی پدالی Drumiکردند که علاوه بر شست وشوی لباس ما را به ورزش کردن نیز وادار می کند.

برای معرفی این تکنولوژی در دیجی اسپارک همراه ما باشید.

Drumi  برای شستن لباس‌ها به انرژی الکتریکی نیاز ندارد بلکه توسط پدال تعبیه شده در آن به شست وشوی لباس می پردازد. این نوع ماشین لباس شویی برای افرادی که به برق دسترسی ندارند یا برای سفرهای مطالعاتی به مناطق دور از دسترس سفر می کنند گزینه مناسبی است. اندازه این ماشین لباس شویی ۵۶ سانتی متر است که می تواند ۲/۵ کیلوگرم لباس با مقدار ۵ لیتر اب را در خود جای دهد.

برای شست‌وشوی لباس ها پس از پنج دقیقه پدال زنی بخش میانی می‌چرخد و لباس‌ها تمیز می‌شوند. پس از آن با فشار دکمه‌ای، مراحل آب کشی آغاز می‌شود که نیاز به اضافه کردن آب و پدال زنی مجدد دارد. همچنین این ماشین لباس شویی صدای مثل صدای خش خش مخلوط کن یا تنیدن تار توسط عنکبوت دارد که این نمونه صدا آزار دهنده نیست.

با توجه به ادعاهای تولید کننده این لباس شویی می تواند ۸۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کند. همچنین قیمت ۱۶۹ دلار برای آن تعیین شده است. و اوسط سال ۲۰۱۶ وارد بازار خواهد شد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۲ دیدگاه