سرگرمی مدارهای الکترونیک

مداری که وقتی ایمیل می رسد موسیقی پخش می کند

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

در اینجا به شما علاقمندان مداری آموزش داده می شود که امیدوارم با همراهی و ساخت این مدار لذت ببرید. این مدار بسیار جالب می باشد و شما می توانید برای چک کردن ایمیل خود استفاده کنید.این مدار الکترونیکی وقتی یک ایمیل به صندوق پستی وارد می شود تولید موسیقی می کند.

در این مدار بازهم از آی سی ۵۵۵ استفاده می کنیم. می دانید این آی سی کاربرد زیادی دارد و در کارگاه عملی بارها و بارها با این آی سی مدارهای متفاوت و پرکاربرد ساختیم.

شماتیک مدار:

مداری که وقتی ایمیل می رسد موسیقی پخش می کند - دیجی اسپارک

در این مدار از یک LED با رنگ سفید که روشن است، استفاده می شود و یک LDR برای اینکه وقتی ایمیل به صندوق پستی الکترونیکی رسید تشخیص دهد. آی سی ۵۵۵ طوری در این مدار طراحی شده است که به عنوان یک ماشه اشمیت به وسیله اتصال کوتاه بین پین ۲ و آستانه پین ۶ است. وقتی نور LED روشن می شود در روبروی LDR است. روشن بودن LED مدار را هدایت می کند به کم شدن آی سی در پین ۶٫ خروجی پین ۳ هم در سطح کم باقی می ماند و زنگ هشدار را مهار می کند.

هنگامی که یک نامه به ایمیل وارد می شود بین LED و LDR قرارمی گیرد و نور LED مسدود خواهد شد و LDRهم طبیعتا فعال نمی شود. این باعث می شود پین آستانه آی سی بالا رود و خروجی آن نیز بالا رود. خروجی بالا باعث فعال شدن زنگ می شود و موسیقی پخش می شود. تنها زمانی پخش موسیقی قطع می شود که نامه از جعبه خارج شود.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه