سرگرمی مدارهای الکترونیک

مدار دزدگیر ماشین جعلی

مدار دزدگیر ماشین جعلی - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

هدف ما آشنا کردن هرچه بیشتر شما با مدارهای الکترونیکی است. اگر تابحال همراه ما بوده اید خوب می دانید، با هدف آموزش و تمرین هرچه بیشتر شما روزانه مدارهایی همراه با شماتیک و مختصری توضیحات در مورد چگونگی کارایی این مدارهامی گذاریم و تلاش برای جلب رضایتمندی شما داریم. پس با  دیجی اسپارک ما همراه باشید.

مدار دزدگیر ماشین جعلی - دیجی اسپارک

می‌گویند نداشتن ماشین یک دردسر دارد و داشتن آن هزار و یک دردسر. یکی از این دردسرها هم ترس همیشگی زدن دزد به ماشین است. حالا چه سرقت قطعات و لوازم ماشین باشد و چه سرقت کل ماشین ولی هرچه هست صاحبان اتومبیل همیشه از ترس دزدزدگی در اضطراب و نگرانی به سر می‌برند. به خصوص کسانی که به دلیل نداشتن پارکینگ مجبورند شب‌ها اتومبیلشان را در خیابان پارک کنند. به قول یکی از نصاب‌های دزدگیر، دزدها هم ترجیح می‌دهند اول سراغ اتومبیلی بروند که دزدگیر ندارد.

امروز در کارگاه عملی به شما یک مدار آموزش می دهیم صرفا جهت اینکه تظاهر کنید ماشین شما دزدگیر دارد و باعث شود دزد ماشین با خیال اینکه در ماشین شما بهترین دزدگیر نصب شده است به سمت ماشین شما به قصد دزدی نیاید.

شماتیک مدار:

مدار دزدگیر ماشین جعلی - دیجی اسپارک

این مدار را می توان تنها با چند مولفه و با استفاده از LM3909 به راحتی ساخت. در این مدار از خازن و مقاومت هم استفاده شده است. برایاینکه بتوانید چشمک زن های متفاوت ایجاد کنید باید مقدار خازن را تغییر دهید. در تاریکی این مدار به وسیله LED1 چشمک می زند و مزاحمان فکر می کنند سیستم دزدگیر وصل است.

قطعات مورد نیاز:

خازن :   C = 47 uf

مقاومت : R1 دلخواه  و

LED

باتری ۱٫۵ ولت

به همین راحتی شما یک دزدگیر جعلی برای ماشین خود تهیه کرده اید:) از آن لذت ببرید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۲ دیدگاه

  • مهندس جان مگر غیراز اینه که برای خودرو ساختی چرا ۱۲ ولت طراحی نکردی وهروقت سوئیچ بسته شد شروع بکارکنه اینی که الان طراحی کردید باید روشن وخاموش کنی وچند وقت یک بار هم باطری تعویض کنی ؟ ؟ ؟