اینترنت اشیا IOT نرم افزار نرم افزار Blynk

معرفی پلتفرم Blynk توسعه اینترنت اشیا IoT و دانلود اپلیکیشن Blynk

Blynk-Iot-Platform-introduction-digispark
نوشته شده توسط علی اصغر رمضانی

امروزه ابزارهای کنترل کننده الکترونیکی بسیار پیشرفته، کوچک، سبک و در دسترس عموم قرار گرفته‌اند. امبدد سیستم‌ها کمک بسیار بزرگی به توسعه اینترنت اشیا و زیرساخت‌های کنترلی کرده‌اند. پلتفرم‌های مختلفی برای کنترل و ایجاد ارتباط M2M و H2M بوجود آمده‌اند. هر کدام هم ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند. پلتفرم‌های توسعه اینترنت اشیا معمولا به صورت موبایل اپلیکیشن هم ارایه می‌شوند. از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباط با امبدد سیستم‌ها می‌توان به پلتفرم Blynk اشاره کرد. در ادامه یکی از پلتفرم‌های جهانی و بسیار پر کاربرد به نام Blynk را معرفی خواهم کرد. در ادامه این معرفی با مرجع تخصصی اینترنت اشیا به زبان فارسی، دیجی اسپارک همراه باشید.

 


معرفی پلتفرم Blynk


بیلنک Blynk یک پلتفرم با قابلیت نصب و استفاده در سیستم عامل‌های Android و ios است. توسط اپلیکیشن Blynk انواع میکروکنترلرها از قبیل Arduino و Rasbperry pi را در بستر اینترنت کنترل کنید. این پلتفرم در یک محیط کاملا گرافیکی widgetهای مختلفی را برای فرایند کنترل در اختیارتان می‌گذارد. تنظیمات مد نظرتان را اعمال و سپس شروع به کار کنید. البته کاربرد عمده این پلتفرم در IoT اینترنت اشیاء است. برای درک بهتر موضوع به چند مثال زیر توجه کنید.

اپلیکیشن Blynk ارتباط با امبدد سیستم پلتفرم توسعه IoT - دیجی اسپارک

 

مثال اول: اکثرا در اپارتمان چندین گیاه و گلدان داریم. ولی ممکن است به علت مشغله کاری، آبیاری منظم و سرموقع را فراموش کنیم. تصور کنید گیاهان با شما صحبت کنند و نیازهای خودشان را به شما بگویند. یا ایکه شما ناگزیر به یک سفر کاری رفته‌اید. ولی ابیاری گیاهان چه می شود؟ چه خوب میشد که اگر گیاهان به طور خودکار ابیاری شوند و در صد رطوبت خاک برای شمایی که در سفر کاری هستید روی گوشی هوشمندتان نمایش داده شود و یا برای گیاهانتان برنامه ابیاری طراحی کنید!!!!

پروژه گلدان هوشمند IoT با اپلیکیشن Blynk و آردوینو - دیجی اسپارک

 

مثال دوم: برای شما حتما پیش امده است که به خرید بروید ولی فراموش کرده باشید که در یخچال چه چیز دارید و چه چیز ندارید داشتن تصویری از محتویات داخل یخچال حتما به شما در این مواقع کمک خواهد کرد چه خوب میشد که اگر یخچال به طور خودکار از محتویات داخلش زمانی که در ان را باز میکنید برای گوشی هوشمند شما تصویری ارسال کند!!!!!! یا این که اپارتمان خود را از طریق یک اتوماسیون هوشمند از هر جا و هر مکان کنترل کنید!!!!!!! پلتفرم Blynk همه این قابلیت ها برای شما فراهم می‌کند.

پروژه یخچال هوشمند با اپلیکیشن Blynk و آردوینو - دیجی اسپارک

 


روش کار و دانلود اپلیکیشن Blynk


بلینک (Blynk) چه گونه کار میکند؟ این پلتفرم برای اینترنت اشیاء طراحی شده و قابلیت کنترل سخت افزار ها (شامل میکرو کنترلر ها و …) از راه دور را دارد و میتواند برای نمایش داده ها، ذخیره ان ها و حتی نمایش ان ها به صورت نموداری به کار برود. سه قسمت اصلی و عمده تشکیل دهنده این پلتفرم عبارت هستند از : Blynk app:این قسمتی است که روی تلفن همراه شما نصب میشود و به شما امکان میدهد تا با اضافه کردن widget ها رابط های کاربری مد نظرتان را ایجاد کنید که شما برای نصب ان میتوانید به Google play یا App store مراجعه کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Blynk برای ios

لینک دانلود اپلیکیشن Blynk برای Android

در صورت مراجعه ممکن است با صفحه زیر مواجه شوید. اما شما میتوانید از اخرین ورژن پلتفرم Blynk با نسخه ۲٫۲۶٫۷ که ما روی سایت قرار داده ایم استفاده نمایید و به این نکته دقت داشته باشید که حداقل سیستم عامل برای نسخه اندروید ان نسخه های اندروید ۴٫۲ به بالا است. برای سیستم عامل ios می‌توانید از نسخه ۲٫۲۳٫۰ که در زیر قرار داده شده است استفاده کنید. لینک دانلود پلتفرم Blynkنصب اپلیکیشن Blynk توسعه اینترنت اشیا در گوگل پلی Google play - دیجی اسپارک

 


ارتباط با Blynk Server


قسمت دوم و مهم پلتفرم Blynk، ایجاد ارتباط با Blynk server می‌باشد. این قسمت مسئول تمام ارتباطات بین تلفن هوشمند شما و سخت افزار شامل میکرو کنترلر، برد آردوینو و یا برد رزبری پای و… است. در این قسمت می‌توانید از سرور اصلی بلینک با نام Blynk cloud که در بستر اینترنت قرار دارد استفاده کنید. یا می‌توانید از طریق ایجاد یک سرور محلی تحت عنوان private blynk server یک پل ارتباطی بین تلفن همراهتان و سخت افزار یا برد امبدد ایجاد کنید. در آموزش‌های بعدی روش استفاده از سرور اصلی بلینک Blynk cloud و سرور Private Blynk Server استفاده خواهیم کرد. همچنین روش ایجاد یک سرور local را هم آموزش خواهیم داد. شماتیکی از آنچه در پلتفرم Blynk رخ می‌دهد را در تصویر زیر مشاهده کنید.

و در بخش آخر هم Blynk library جهت ایجاد ارتباط می‌باشد. این قسمت، به سخت افزار یا همان برد امبدد Embedded امکان اتصال به سرور را می‌دهد. تا به سرورهای Blynk چه local و چه سرور اصلی آن در بستر اینترنت یا blynk cloud متصل شود. تمام دستورات ورودی و خروجی را پردازش می‌کند.

پلتفرم Blynk توسعه اینترنت اشیا و امبدد سیستم ها - دیجی اسپارک

 


توضیحات فنی اپلیکیشن Blynk


در ویدئو زیر روش نصب Blynk library در Arduino IDE وچندین پروسه دیگر که برای شروع کار با بلینک مورد نیاز است را قرار داده‌ایم.

http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json

 

 

اما ویزگی‌ها و قابلیت‌های پلتفرم توسعه اینترنت اشیا Blynk به چند بخش مهم تقسیم می‌شود.

۱- رابط نرم افزاری Application Programming Interface و رابط کاربری user interface ساده برای تمامی دستگاه‌ها و سخت افزارهای امبدد می‌باشد. جالب است بدانید که پلتفرم Blynk بیش از ۴۰۰ برد و میکرو کنترلر را پشتیبانی می‌کند. برای مشاهده لیست سخت افزارها می‌توانید به لینک گیت هاب Blynk مراجعه کنید.

۲- اتصال به cloud از طریق : WiFi
Bluetooth and BLE
Ethernet
USB (Serial)
GSM

۳- مجموعه ای از widget ها که شما میتوانید به راحتی از ان اها استفاده کنید.

۴- استفاده از پین های میکروکنترلر و برد بدون نیاز به نوشتن کد

۵-استفاد اسان از virtual pins به منظور اضافه کردن قابلت های جدید ارتباط دسگاه به دستگاه با استفاده از bridge widget

۶- ارسال ایمیل و…. به همراه ارسال اعلانات بر روی صفحه گوشی هوشمند شما و….

به این نکته دقت داشته باشید که Blynk از طریق اینترنت کار می‌کند. بنابراین اتصال میکروکنترلر شما به اینترنت اجباری است. بردهایی نظیر Arduino Unoبه Ethernet or Wi-Fi Shield نیاز پیدا خواهند کرد و برد هایی نظیر ESP8266, Raspberri Pi با WiFi dongle, Particle Photon or SparkFun Blynk Board به اینترنت متصل خواهند شد

 

چنانچه در مراحل راه اندازی و انجام این پروژه با مشکل مواجه شدید، بدون هیچ نگرانی در انتهای همین پست، به صورت ثبت نظر سوالتان را مطرح کنید. من در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ رفع مشکل شما را خواهم داد. همچنین اگر ایرادی در کدها و یا مراحل اجرایی وجود دارند می‌توانید از همین طریق اطلاع رسانی کنید.

 


پروژه و دریافت بن ارسال رایگان


برای دریافت بن خرید از دانشجو کیت، کاربران بایستی با استفاده از پلتفرم Blynk یک پروژه اجرا کنند. سپس از اجرای کار فیلم گرفته و در شبکه‌های اجتماعی از جمله آپارات و اینستگرام، با هشتگ‌های دیجی_اسپارک و دانشجوکیت  و digispark  و  daneshjookit منتشر کنند. سپس از طریق بخش نظرات در ادامه همین آموزش، جهت دریافت بن خرید ارسال رایگان به ارزش ۱۲۰۰۰ تومان از دانشجو کیت، لینک را زیر همین پست ارسال کنید.

 

در پایان نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید و با اشتراک گذاری این آموزش در شبکه های اجتماعی , از وبسایت دیجی اسپارک حمایت کنید.

 

درباره نویسنده

علی اصغر رمضانی

Interested in IOT& Electronics

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۴۹ دیدگاه

    • کاربر گرامی در این اموزش و اموزش بعدی که به زودی منتشر خواهد شد سعی در راه اندازی Privite blynk server داشتیم، در راه اندازی این نوع سرور اتصال میکرو کنترلر و گوشی هوشمند به اینترنت ضروری است نکته ای که مد نظر شما است ایجاد یه سرور لوکال است (local blynk server ) که دسترسی به اینترنت در این مورد ضروری نیست.نحوه راه اندازی سرور لوکال هم در اینده ای نه چندان دور منتشر خواهد شد، در پست اول سعی در ایجاد اشنایی و معرفی این پلتفرم برای کاربران را داشتیم مطالب تکمیلی مطابق با ان چه که نیاز کاربر است در سایت قرار خواهد گرفت.

      • سلام وقتتون بخیر
        من یه پروژه دارم که به این صورت کار میکنه که یه دوربین رو به برد wemos d1 mini متصل کردم و اگر حرکتی صورت بگیره این دوربین عکس میگیره و روی sd ذخیره میکنه و باید این عکس توسط یه کاربر خارج از اون محدوده دریافت بشه
        میخواستم بدونم که با این برنامه میتونم این عکس رو دریافت کنم؟
        یا میتونم از طریق این برنامه دستور بدم که عکس بگیره و عکسو ببینم تو برنامه؟

        • با سلام در خصوص اجرای این پروژه شما در ابتدا نیاز دارید که تصویر دوربین خود را با یک ip و سرور به اینترنت متصل کنید سپس ادرس و ip ایجاد شده را می توانید در نرم افزار blynk وارد کنید و از طریق app به سرور اصلی دسترسی پیدا کنید

            • ببینید این چیزی که من در اینترنت در موردش خواندم اینکه شما در ابتدا باید دوربین خود را برایش برنامه ای روی میکرویتان بنویسید که تصویر را مستقیما به روی سایت با یه ادرسی راه اندازی شود بعد از اون می تونید وارد blynk شوید و از طریق ویجت که قرار داده تنظیم کنید و ادرس سایت دوربین تان را داخل ویجت تنظیم کنید از این پس به بعد blynk برای نمایش دوربین به اون سرور متصل میشه و نمایش می دهد

      • خیلی ممنون از مطالبتون…فقط یک مشکلی هست…با توجه به اینکه بلینک در حال حاضر تحریم هست اگر ممکن هست بفرمایید چطور راه اندازی کنیم…خیلی ممنون

      • سلام خسته نباشین یه سوالی دارم اینه از اونجایی که تو ایران به دلیل محدودیت ارائه دهنده خدمات ما از قست اینترنتیش نمی تونیم استفاده کنیم به همین دلیل امکان ساخت سرور لوکال به جز بر روی سیستم ها امکان ساخت سرور لوکال بر روی آردینو اترنت شیلد ممکن هست؟

  • برای کار با این پلتفرم در نهایت باید پول بدین تا اپلیکیشینی که ساختین رو منتشر کنن.بهتر وقت رو صرف پلتفرم های غیر تجاری بکنین.

    • بلینک هم قابلیت استفاده تجاری و هم قابلیت استفاده غیر تجاری را دارد. نیازی هم پرداخت هیچ پولی نیست چون هر کس به راحتی میتواند میتواند در حساب کاربری که در blynk راه اندازی کرده است تنظیمات و ویجت های مد نظر خود را اعمال کرده و فرایند مد نظرتان را کنترل کنید.در اموزش بعد چشم انداز بهتری از این پلتفرم رونمایی میشود که به درک بهتر موضوع کمک خواهد کرد لطفا ان را دنبال کنید

      • لزوما نیازی نیستش که از اپلیکیشن بلینک برای ساخت رابط کاربری استفاده کنید. این سرور چون با متدهای RESTFUL و همچنین MQTT کار می کنه، میتونید به راحتی از nodered به عنوان رابط کاربری و همچنین از MQTT استفاده کنید. هرچند که بعید می دونم این مباحث تا این حد اینجا بحث بشن

        • کاربر گرامی لطفا پس از مطالعه و تحقیق کامل در مورد مطالب گفته شده به ایراد نظرات خود بپردازید ، Blynk و Nodered اگر چه دو پلتفرم در رابطه با اینترنت اشیاء هستند و هر دو قابیلیت ایجاد رابط کاربری بدون دانش فنی را برای کاربر فراهم میکنن، هر کدام کاربرد های خاص خود را دارند و دو پلتفرم کاملا مجزا هستند، Nodered به این علت که به صورت پیش فرض روی سیستم عامل رزبین موجود است تنها روی برد های خانواده رزبری پای قابل پیاده سازی است، در صورتی که Blynk قابلیت ساخت رابط کاربری بر روی ۴۰۰ برد مختلف را برای شما ، و با توجه به نیاز های شما را فراهم میکند.
          برای کنترل Nodered با استفاده از پروتکل MQTT هم میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:
          http://digispark.ir/mqtt-arduino-esp8266-tutorial

  • جالب که اصلا از وجود این نرم افزار اطلاعی نداشتم و نکته مهم برای من همین قسمت بدون کد نویسیشه بر خلاف کسایی که اصرار دارن حتما باید کدنویسی کنن به نظر من تکنولوژی داره به این سمت سوق پیدا میکنه و برای همه امکان استفاده از اینترنت اشیا رو فراهم کرده

    • بله دیدگاه شما کاملا درست است ،اینترنت اشیاء و پلتفرم های مربوط به آن مخصوصا blynk در مسیری قرار گرفته اند که به همه افراد امکان استفاده از آن ، حتی بدون داشتن دانش برنامه نویسی را می دهد ،تنها قسمتی که شما نا گزیر به برنامه نویسی هستید قسمت میکروکنترلر است که مشابه با پروژه های انجام شده از برنامه نویسی ساده تری بر خوردار است.

  • با سلام
    من می خواستم از طریق blynk به آردویینو وصل شم اما تو برنامه خطا میده که آردویینو آفلاینه

    • با سلام
      اگر چه نحوه اتصال بلینک به رزبری پای و اردینو در اینده بر روی سایت قرار خواهدگرفت ،توضیحات شما در این خصوص بسیار کم است.تنظیماتی که در اپلیکیشن بلینک برای ساخت پروژه وارد کرده اید به چه صورتی است (connection type & choose device ) و این که ایا برای اتصال برد اردینو از ethernet shield استفده کرده اید یا خیر ؟
      و نحوه اتصال مربوط به سرورتان چگونه است؟ و نمونه کد هایی که روی اردینو اپلود کرده اید به چه صورتی است؟

  • با سلام و تشکر از توجه شما
    اتصال من با آردویینو به شکل bluetooth و توسط ماژول hm-10 هستش و اینم نمونه کدی هست که استفاده می کنم

    #define BLYNK_USE_DIRECT_CONNECT

    // You could use a spare Hardware Serial on boards that have it (like Mega)
    #include
    SoftwareSerial DebugSerial(2, 3); // RX, TX

    #define BLYNK_PRINT DebugSerial
    #include

    // You should get Auth Token in the Blynk App.
    // Go to the Project Settings (nut icon).
    char auth[] = “YourAuthToken”;

    void setup()
    {
    // Debug console
    DebugSerial.begin(9600);

    DebugSerial.println(“Waiting for connections…”);

    // Blynk will work through Serial
    // Do not read or write this serial manually in your sketch
    Serial.begin(9600);
    Blynk.begin(Serial, auth);
    }

    void loop()
    {
    Blynk.run();
    }

    • با سلام
      نمونه کدی را که در کامنت بالا گزاشته بودید را بررسی کردم تقریبا کامل بود ولی چند خط کم داشت که ممکنه هنگام کپی کردن جا افتاده باشه و یا به هنگام کد زدن فراموش کرده باشید.با نمونه کدی که در پایین قرار میدهم امتحان کنید امید وارم مشکل بر طرف بشه ، و در بلینک زمانی که ویجت بلوتوث را اضافه میکنی در قسمت connect bluetooth device ایا میتوانید ماژول بلوتوث خود را اضافه کنید ؟ شاید مشکل از این قسمت باشه.
      #define BLYNK_USE_DIRECT_CONNECT

      // You could use a spare Hardware Serial on boards that have it (like Mega)
      #include< SoftwareSerial.h >
      SoftwareSerial DebugSerial(2, 3); // RX, TX

      #define BLYNK_PRINT DebugSerial
      #include

      // You should get Auth Token in the Blynk App.
      // Go to the Project Settings (nut icon).
      char auth[] = “YourAuthToken”;

      void setup()
      {
      // Debug console
      DebugSerial.begin(9600);

      DebugSerial.println(“Waiting for connections…”);

      // Blynk will work through Serial
      // Do not read or write this serial manually in your sketch
      Serial.begin(9600);
      Blynk.begin(Serial, auth);
      }

      void loop()
      {
      Blynk.run();
      }

  • با سلام
    با این که کد رو جایگزین کردم درست نشد
    و ماژول بلوتوث به درستی توسط دستگاه پیدا میشه اما ارور خاموش بودن دستگاه رو میزنه
    باید رو حالت (uno(BLE باشه دیگه ؟

    • با سلام و عذر خواهی به علت تاخیر به وجود امده ….
      کاربر گرامی اگر منظور شما از uno (ble) برد اردینو uno همراه با تراشه بلوتوث BLE است که تحت عنوان Bluno شناخته میشود و شما از چنین بردی استفاده میکنید این تراشه را به صورت امبدد در ان تعبیه شده است دیگر نیازی به استفاده از ماژول hm-10 ندارید. در صورتی که از میکروکنترلر arduino uno استفاده میکنید پس از اتصال درست پایه های میکرونترلر به hm-10 وارد اپلیکیشن بلینک شوید(از اتصال خود به اینترنت مطمئن شوید )پس از انتخاب برد مناسب (arduino uno) و قرار دادن طریقه اتصال به روش بلوتوث، تنظیمات مد نظر خود را اعمال کنیدبرای کد هایی هم که روی میکروکنترلر قرار است پروگرم شود از این دایرکتوری استفاده کنید :
      C:\Documents\Arduino\libraries\Blynk\examples\Boards_Bluetooth\Serial_HM10_HC08
      امید وارم توضیحات برای شما مفید واقع بشود.

  • سلام خسته نباشید . من ماژول ESP8266 رو به مودم وصل کردم و از طریق اپلیکشن ۴ تا LeD رو باش کنترل میکنم . حالا یه مشکلی دارم . بعد از ارسال ۶ ٧ تا فرمان پشت سر هم و با سرعت انگار ارتباط ماژول با مودمم قطع میشه و بعد میلا ٢٠ ثانیه دوباره ارتباط میگیره و انگار هنگ میکنه . بنظرتون میتونه مشکل از سرعت اینترنت یا سرورای بلینک یا چی باشه ؟ با تشکر

    • با سلام
      کاربر گرامی در این خصوص نمیتوان با توجه به اصلاعاتی که شما فرمودید نظر قطعی داد ولی احتمالا مشکل میتواند از باگ های موجود در کد های شما باشد و یا مشکل از پینگ بالایه ایتنرنت شما است در صورتی که مشکل شما حل نشد لطفا با جزئیات بیشتری (که از چه وسایلی استفاده کرده اید و …) مساله را شرح دهید.

    • با سلام
      لینک مربوط به پلتفذم را که از گوگل پلی میگیرید داخل این ربات تلگرام کپی کنید تا فایل دانلودی ان براتون ارسال بشه.
      APK Downloader

  • سلام
    توضیحاتی درباره virtual pins میدهید متوجه نشدم که چگونه کار میکنند و چی هستند؟
    باتشکر

    • با سلام
      پین های فیزیکی یا همان (Digital and Analog pins) اپلیکیشن بلینک به شما این قابلیت رو میده که هر سخت افزاری را که به این پایه ها متصل میکنید بدون نوشتن هیچ کدی کنترل کنید.
      پین های مجازی یا (Virtual Pins) ب شما اجازه میده تا رابطی بین هر کتابخانه ها و عمکلگر ها و سنسور ها داشته باشین در واقع مثل جعبه ای میمونه که شما میتونی هر مقداری که خواستی داخلش بزاری و همه میتونن ازش استفاده کنن .

  • با سلام،

    من پروژه wifi Connected car رو تونستم با blynk انجام بدم ولی مشکلی که پیش میاد اینه که

    اولا اپلیکیشن Blynk دایما disconnected میشه هرچند که از فیلترشکن مناسبی هم استفاده می کنم (فیلتر شکن من X-VPN هستش و خیلی راحت باهاش تل گ رام و yo u tu be رو باز می کنم و قطعی نداره)

    ثانیا در پروژه یک باتری ۹ ولت استفاده می کنم که به سرعت تخلیه میشه و جالب اینه که هرچند مدار Node MCU رو روشن نگه میداره ولی Connection ماژول NodeMCU با وای فای اینترنت قطع میشه و باید حتما باتری ۹ ولت جدیدی رو بزاری که دوباره وصل بشه و نهایتا یک دقیقه باهاش کار کنی

    همچنین لطفا بفرمایید بحث local server برای Blynk چگونه قابل انجام است. ظاهرا کسانی که از طریق local server اقدام به راه اندازی این پروژه کرده بودند رضایت کامل داشتند

  • ضمن سلام وخسته نباشید و تشکر بابت راهنمایی های خوبتان
    بنده با مشکلی روبرو شدم. زمانی ک server را در blynk وارد میکنم و log in میشوم با خطای زیر مواجه میشوم
    sorry, app could not intialize connection to the server.
    اگر که لطف کنید و علت را بیان کنید بسیار ممنون خواهم شد

  • با سلام خدمت شما وتشکر از سایت پرمحتوایتان اگر ممکنه نسخه نامحدود این نرم افزار رو واسم ایمیل کنین.

  • سلام
    در سریال مانیتور با این پیام مواجه شدم
    [۲۷۱۳۵] Connecting to masrur
    [۲۷۱۵۲] Connected to WiFi
    [۲۷۱۵۲] IP: 192.168.43.13
    [۲۷۱۵۲]
    ___ __ __
    / _ )/ /_ _____ / /__
    / _ / / // / _ \/ ‘_/
    /____/_/\_, /_//_/_/\_\
    /___/ v0.6.0 on ESP32

    [۲۷۱۵۸] Connecting to blynk-cloud.com:80
    [۳۰۶۵۰] Invalid auth token

      • سلام مجدد
        چندین بار از ابتدا کار رو انجام دادن اما ارور توکن رو داشتم… خیلی گشتم چیزی که پیدا کردم اما تست نتونستم بکنم این بود که به ظاهر در حالت هات اسپات انتقال دیتدا یا آدرس پذیری ماژول برای سرور مشکل میشه…
        البته تست نکردم چرا…؟
        چون اصلا اپلیکیشن تو گوشیم باز نمیشه… نمیدونم به خاطر تحریمه… ولی شما با app.. بلینک مشکل ندارید؟

        • با سلام مجدد
          والا دقیقا مشخص نیست مشکل از کجاست، ولی برخی از مشترکین امکان ارتباط دارند و برخی دیگر ندارند. ولی مشکلی که در پاسخ قبلی ارسال کردید، مربوط به توکن میباشد.

      • با سلام
        چندین بار از ابتدا کا رو انجام دادم
        با فیلتر شکن نرم افزار رو باز میکنم اما به ظاهر ماژول ESP32 به سرور Blynk متصل نمیشه و در سریال مانیتور آردوینو
        [۶۱۵۴۳۶] Connecting to blynk-cloud.com:80
        [۶۱۹۲۰۸] Invalid auth token
        رو دریافت میکنم.
        در اپلیکیشن Blynk هم پیغام Was not online yet رو دارم…

  • سلام وقت بخیر .این اپلیکیشن بلینک تحت هیچ شرایطی نصب نمیشه و همون پیغامی که خودتون گفتید رو میده.چکارکنم؟؟؟؟؟

  • سلام جناب مهندس وقت بخیر.ببخشید من تحت هیچ شرایطی نتونستم این اپلیکیشن بلینک و دانلود کنم.همون پیغامو میده.اندرویدمم بالای ۴٫۲ هست.چکارکنم

    • با سلام
      به علت وضعیت ارتباطی با سرورهای آن، بلینک عملا کاربردی نیست. در حال حاضر راهکاری نداریم. از دیگر کاربران تقاضا دارم تا اگر در این مورد تجربه جدیدی دارند، از همین طریق به اشتراک بگذارند.

  • ورژن جدید برنامه مشکل داره ؟
    قابلیت تنظیم دیوایس وجود نداره و همه رو فقط esp32 میزنه
    با ای پی خارجی برنامه رو نصب کردم
    مشکل از کجاست؟

  • سلام و خداقوت
    میشه با این نرم افزار موقعیت مکانی گوشی رو ارسال کرد به ماژول بلوتوثی که با آردوینو کار میکنه ؟

  • سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من سعی دارم با بلینک پین هایی که به سنسور های مادون قرمز وصل شدن رو کنترل کنم به صورت که از سنسور ها به عنوان کلید استفاده میکنم و میخوام هر زمان که میخوام با بلینک اون پایه ها رو صفر و یک کنم ولی هرکاری میکنم بعد از ۱ شدن دیگ صفر نمیشه .
    کد خاصی برای این کار لازم است؟