دسته‌بندی

مچبند Allen Band برای پیگیری افراد سالمند

مچبند Allen Band برای پیگیری افراد سالمند
نوشته شده توسط آزاده مختاری

تکنولوژی‌های پوشیدنی مختلفی برای پیگیری تناسب اندام طراحی شده است که دارای قابلیت‌های مختلفی نیز می‌باشند. با توجه به این که سالخوردگان یکی از اقشار مهم هر کشوری هستند و به مشکلات آلزیمر و ناتوانی دچار می‌شوند بنابراین دستبندی که بتواند به ردیابی این افراد بپردازد می‌تواند به کمک خانواده‌ها بشتابد. در دیجی اسپارک به معرفی مچبند Allen Band برای پیگیری افراد سالمند می‌پردازیم.

شرکت  Schrock Innovations با ساخت مچبندی به نام Allen Bandبه ردیابی افراد مسن می‌پردازد. ودر صورت افتادن افراد مسن یا بروز مشکلات سلامتی برای آنها هشدارهایی را برای پرستاران یا اعضای خانواده آن ها ارسال می کند وبا توجه به قیمت آن جایگزین مناسب برای تجهیزات گران قیمت باشد.

زمانی که افراد مسن به کمک نیاز داشته باشند این مچبند به صورت خودکار آنها را با خبرمی کند و با استفاده از Wi-fi با گوشی‌های هوشمند که دارای تکنولوزی بلوتوث یا ارتباط موبایلی هستند با سرورهای ابری شرکت سازنده آن ارتباط برقرار می کند.

ظاهر این دستگاه شبیه به یک مچبندهای هوشمند یا دنبال کننده‌های تناسب اندام است و کاربر می‌تواند به لطف آن درست مانند یک ساعت معمولی از زمان مطلع شود. در مرحله بعد، داده های گرد آوری شده با بازه‌های زمانی مشخص برای سرویس مبتنی بر ابر شرکت سازنده ارسال می‌شوند و پرستارها و مراقبان نیز می‌توانند بر حسب شرایط خود درخواست دریافت هشدار در شرایط مورد نظر خود را داشته باشند. با توجه به این که ممکن است افرادی علاقمند به دریافت هشدار در صورت غیاب مراقب باشند که برای استفاده از این قابلیت با پرداخت ماهیانه مبلغی خاص از سرویس مذکور می‌توانند استفاده کنند.

این دستگاه علاوه بر ردیابی فرد می‌تواند ضربان قلب، میزان حرکات و دمای بدن فرد را اندازه بگیرد و چنانچه با مساله ای غیر عادی در این داده ها برخورد نماید، مراقب ها یا پرستاران را با هشدارهای مختلف آگاه می‌کند.

این دستگاه حرکات ناگهانی که نشانه افتادن فرد می‌باشد را تشخیص داده و در صورت بروز هر اتفاق با استفاده از موقعیت GPS فرد، محل آن را تشخیص داده و گزارشی را برای پرستاران او ارسال می کند.  این دستگاه حتی در صورت قطع ارتباط با سرویس‌های ابری و اتمام ظرفیت باتری با هشدارهایی مراقب و پرستار را ارسال می‌کند. یک دکمه SOS نیز روی بدنه وجود دارد که کاربر می تواند از طریق آن به صورت دستی هشدارهایی را برای خانواده خود ارسال نماید.

این دستگاه تا عمق سه متری در برابر آب مقاوم است و باتری آن در صورت استفاده مستمر در حدود ۴۸ ساعت دوام می آورد. کابل شارژ مغناطیسی این دستگاه نیز امکانی را برای کاربران به وجود می‌آورد که بدون نیاز به درآوردن، آن را شارژ نمایند.

قیمت پایه برای این دستگاه در حدود ۳۹۹ دلار می‌باشد و از دسامبر سال ۲۰۱۶میلادی وارد بازار خواهد شد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه