تکنولوژی رباتیک

پرینتر سه بعدی Biobots اعضای بدن را پرینت می‌کند

پرینتر سه بعدی Biobots اعضای بدن را پرینت می‌کند - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

آیا می‌توان انسان را بازتولید کرد؟ BIOBOTS به این سوال جواب می‌دهد. Biobots در حقیقت یک پرینتر سه بعدی است که توانایی تولید اجزای بدن انسان را دارد، به عبارتی با استفاده از تکنولوژی بیولوژیکی قادر به  انجام این کار است. این سوال از اتاقی در خوابگاه کالج تبدیل به ایده شد. ایده ای بزرگ که در کنفرانس TechCrunchنیویورک هم معرفی شد. در ادامه با دیجی اسپارک همراه باشید.

BIOBOTS رباتی است که مانند یک پرینتر ۳ بعدی عمل می‌کند و تنها وظیفه‌اش چاپ بافت‌های زیستی است. پرینترهای ۳ بعدی پیش از این به تولید محصولات پلاستیکی مشغول بودند. این ربات شگفت انگیز انقلابی در رشته‌ی تلفیقی بیوتکنولوژی ایجاد کرده است. پرینتر بوسیله‌ی عملیات بیوفابریکیشن بافت‌های مصنوعی را تولید می‌کند. مخترعان این دستگاه امیدوارند بتوانند در آینده نسخه‌ی رومیزی و ارزانتر آنرا تولید و به بازار عرضه کنند.

در حال حاضر یک غضروف مصنوعی همراه با پودر اتصال در بازار چیزی در حدود ۷۰۰ دلار است. BIOBOTS در آینده‌ای نزدیک قیمت‌ها را می‌شکند و اندام‌های ارزان قیمت را به مردم نیازمند هدیه می‌دهد.

برای تحقیق و توسعه‌ی این پروژه ی ۵۰ میلیارد دلار هزینه خواهد شد. این قولی است که اسپانسرهای جدید به مخترعان این دستگاه داده‌اند. این هزینه‌ی عظیم در انتها منجر به افزایش تولید بافت‌های مصنوعی و در نتیجه کاهش قیمت برای مصرف کننده می‌شود. تنها در ایالات متحده امریکا ۱۲۰ هزار نفر در انتظار پیوند عضو هستند. با پایان یافتن تحقیق و توسعه ی BIOBOTS صفی برای انتظار باقی نخواهد ماند و نیازمندان اندام‌ها به سرعت به سلامتی می‌رسند.

هدف ایده‌آل و دست یافتنی برای این پروژه بازتولید همه‌ی اندام‌های یک انسان است. در صورت موفقیت آمیز بودن این ایده انسان‌ها خواهند توانست دوباره جوان شوند و زندگی خود را با اندام‌های جدید تجربه کنند.

 

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه