تکنولوژی

پتنت جدید گوگل برای نگه‌داری راحت تلفن هوشمند

نوشته شده توسط آزاده مختاری

ایا شما نیز از ان دسته افرادی هستید که با نگهداری گوشی خود مشکل دارید؟ با توجه به اندازه گوشی‌های هوشمنداندرویدی و جنس پوسته آنها بسیاری از افراد برای نگه داری آن با سختی مواجه می‌شوند. ممکن است شما گوشی خود را با قیمت بالایی خریده باشید ولی بر اثر اندازه بزرگ و جنس آن یا… از دست شما سقوط کند و آسیب ببیند. بنابراین به خرید قاب و محافظ پناه می‌برید ولی مواقعی نیز ممکن است اتفاق بیفتد که حتی با وجود محافظ باز هم سقوط کند واسیب ببیند. برای رفع این مشکل گوگل با ثبت پتنتی اقدام کرده است.

در ادامه با دیجی اسپارک با معرفی پتنت جدید گوگل برای نگه‌داری راحت تلفن هوشمند همراه باشید.

چند سال پیش اپل با طراحی روش استفاده از اسپری‌های گازی در داخل تلفن‌های هوشمند از آسیب دیدن آن ها در هنگام سقوط تا حد ممکن جلوگیری می‌کرد. طرز کار این روش به این صورت بود که این اسپری‌ها پس از سر خوردن یا لغزیدن تلفن‌های هوشمند امکانی را فراهم می‌کردند که موبایل شما روی سطوحی با کمترین امکان وارد آمدن آسیب های داخلی سقوط کند.

گوگل با ثبت پتنت جدیدی از سقوط کردن دستگاه های موبایل جلوگیری می کند و دیگر نیازی به کاربرد اسپری‌های گازی در داخل تلفن هوشمند خود نخواهید داشت.

این پتنت به نوع جدیدی از تلفن های هوشمند مربوط می‌شود که دربرگیرنده لبه یا محل قرار گرفتن انگشتان است و امکان لغزیدن دستگاه در دستان فرد را به کمترین میزان ممکن می‌رساند.

به این ترتیب میزان نیروی کششی میان دست و دستگاه افزایش می‌یابد و حتی ممکن است که عرق و رطوبت دست نیز به سرعت خنثی گردد تا از سر خوردن موبایل در دستان کاربر جلوگیری شود.

یکی از ایرادات این روش برهم زدن زیبایی ظاهری و شکل منظم گوشی‌های هوشمند است و بسیاری از افرادی که به ظاهر زیبا اهمیت می‌دهند ممکن است این روش را خوشایند ندانند. بنابراین افراد بسیاری نیز هستند که به برقراری ارتباط در مکان‌های مختلف نیاز دارند و نگه‌داری تلفن و محافظت از آن بسیار بالاتر از ظاهر زیبا می‌باشد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه