رباتیک

پهپاد X-Voice ؛ قابل کنترل با صدا

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

همه ی ما در جریان این مساله هستیم که پهپاد ها به صورت ناخودآگاه و کاملاً سریع به زندگی ما هجوم آورده‌اند و در حال تسخیر دنیای انسان‌ها هستند. یکی از این گجت های جالب x-voice است. این پهپاد که کنترل آن بر مبنای فرامین صوتی انجام میگیرد در نمایشگاه toy fair در لندن معرفی شده است.

اولین چیزی که باید خاطر نشان کرد این است که x-voice بیش از آنکه یک وسیله باشد نوعی اسباب‌بازی به شمار می‌رود. این پهپاد برای فیلم‌برداری ساخته نشده ولی با آن میتوان پرواز های جالب و سرگرم کننده ای انجام داد. اگر پهپاد ها را به دو دسته پروازی و فیلم‌برداری تقسیم کنیم هواپیمای x-voice در دسته اول قرار خواهد گرفت.

X-voice یک پهپاد کوادکوپتر کوچک و سبک است که از یک چارچوب بسیار انعطاف پذیر استفاده میکند. این پهپاد میتواند تا ۱۵۰ متر به دستورات شما عمل کند و در داخل آن نیز از یک باتری قابل شارژ استفاده شده که با آن میتواند تا ۸ دقیقه پرواز کند. دستگاه به وسیله کابل USB شارژ می‌شود و برای کامل شدن شارژ آن حدوداً یک ساعت زمان نیاز است.

x-voice-drone-1@2x

کاربران این پهپاد برای کنترل آن از یک کنترل دستی و یک هدست که به کنترل متصل شده است استفاده میکنند. اینپهپاد را میتوان با کنترل مخصوصش کنترل کرد؛ همانند همه ی هواپیما ها و یا با دستورات شفاهی به آن فهماند که اقدام‌ها خاصی را باید انجام دهد.

تعدادی از دستورات این پهپاد مانند : بلند شو ؛ خلبان خودکار ؛ برگرد اینجا ؛ برو به جلو هستند. اگر شما به X-voice بگویید برقص برای شما در هوا شروع به رقصیدن و انجام حرکات جالب میکند. دستورات این هواپیما را میتوان در ۲۰ زبان متفاوت استفاده کرد.

این پهپاد از اول مارس سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شده است و قیمتی برابر با ۴۹٫۹۹ یورو دارد.

ویدئوهای بیشتر از این پهپاد و گجت های جالب دیگر را میتوانید در کانال دیجی اسپارک در آپارات مشاهده کنید.

[advanced_iframe securitykey=”e3ac59a02708b32a0e36dd27eecce7b410abc919″ src=”http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/zKqlr/vt/frame” allowFullScreen=”true” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” height=”360″ width=”640″]

 

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۲ دیدگاه