تکنولوژی

چاپگر۳D که بجای جوهر برای چاپ از شیشه استفاده می کند

چاپگر3D که بجای جوهر برای چاپ از شیشه استفاده می کند - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

یک گروه از دانشمندان به تازگی به برخی از تولیدات شیشه ای که بسیار هم دیدنی هستند رسیده اند که بسیار جذاب است. مجسمه های شیشه ای که توسط گروهی بانام Mediated Matter که با رهبری فردی به نام Neri Oxman ایجاد شده است. در این مجسمه ها رنگ و شفافیت شیشه را می توان تغییر داد و همچنین خواص دیگر شیشه مثل منعکس کننده نور و زاویه آن را می توان تغییر داد.

کیت استفاده شده برای چاپ این شاهکارها بسیار تخصصی است و دو قسمت اصلی را شامل می شود.

قسمت اول یک کوره است که در آن شیشه را مذاب می کنند و در حدود یک برشته در ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد (۱۸۳۲ درجه فارنهایت) نگه می دارند و قسمت دوم یک اتاق چاپ است که در زیر کوره است که شیشه مذاب را بر روی یک سطح تراوش می کند. برای حفظ تمامیت ساختاری و بدون پشتیبانی دیگر شیشه سرد می شود.کار این چاپگر ۳D خیلی شبیه به دیگر دستگاه های چاپگر ۳D است که از شیشه مذاب برای کار خود استفاده می کند.

هر لایه از شیشه های مذاب شده دارای ارتفاع ۴٫۵ میلی لیتر است و عرض ۷٫۹۵ میلی متر می باشد. از آنجا که شیشه ای که از کوره خارج می شود هنوز کمی نرم است می توان در آن تغییراتی ایجاد کرد قبل از اینکه به طور کامل سرد شود. با توجه به چاپ ۳D و ساخت افزودنی می توانند خط مرکزی رشته ها از خط اصلی ۱٫۸ میلی متر منحرف کنند که همین انحراف ایده های بسیاری را در ذهن طراحان ایجاد کرده است و باعث ایجاد خلاقیت در شیشه شده است.

وقتی مجسمه سازی پایان یافت باید جریان ایجاد رشته قطع شود تا کار پایان یابد. برای این کار کافیست هوای فشرده خنک کننده به پایان آن دهند و بدون مشکل مذاب شیشه  قطع خواهد شد و کار پایان می یابد.

در ادامه به ویدیوی این چاپگر سه بعدی توجه کنید.

[advanced_iframe securitykey=”e3ac59a02708b32a0e36dd27eecce7b410abc919″ src=”http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/ys9US/vt/frame” allowFullScreen=”true” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” height=”360″ width=”640″]

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه