سخت افزار قطعات الکترونیک

کابل Micro-USB برگشت پذیر

کابل Micro-USB برگشت پذیر
نوشته شده توسط آزاده مختاری

با توجه به استفاده فراوان از کابل های USBانوع مختلفی از این کابل ها عرضه گردید.یکی از این کابل ها ٬کابل USBمعمولی  یا کابل USBنوع Aکابلی است که در حال گسترش است.و کابل USBنوع Bدرلپ تاپ ها وکامپیوترها استفاده می شود. در ادامه با معرفی کابل Micro-USB برگشت پذیر همراه دیجی اسپارک باشید.

با توجه به انواع کابل های USBو استفاده فراوان از لوازم دیجیتالی مثل تبلت ها وگوشی های هوشمندو دوربین ها کابل Micro-USB نوع Bمطرح شد ولی بازهم پیداکردن جهت اتصال پورت برای اتصال با گوشی به عنوان مشکل مطرح بود بنابراین با استفاده از تکنولوژی Lightning که درمحصولات اپل استفاده شده است کابل های Micro-USB نوع Cرا طراحی کردند.این کابل ها از هردو طرف قابلیت اتصال دارد.همچنین علاوه بر شارژ انتقال داده هم انجام می دهند. بنابراین شرکت MicFlipبا استفاده از نیازهای روز جامعه کابلی راطراحی کرده است که علاوه برکاربردهای فوق برگشت پذیر هم هست.

کابل Micro-USB برگشت پذیر

کابل Micro-USB برگشت پذیر| دیجی اسپارک

این کابل ها از یک روکش طلا وکابل نایلون بافته به همراه بدنه آلومینیومی ساخته شده اند.که با توجه به جنس آن انتظار می رود قیمت بالاتری نسبت به کابل های معمولی داشته باشد.

قیمت های مطرح شده برای کابل های Micro معمولی ۲۰ دلار بود ولی با توجه به قیمت ۳۰دلاری این کابل ها آیا خرید کابل معمولی به صرفه است؟ولی استفاده از این تکنولوژی نیازمند هماهنگی تمام تولیدکنندگان تجهیزات هوشمند جهت یکپارچه سازی پورت ها است. ودرآینده نزدیک مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه