سخت افزار قطعات الکترونیک

کامپیوترهای جیبی با ویندوز ۱۰

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

کامپیوتر های جیبی اینتل از آپریل امسال برای خرید عرضه شده‌اند اما بهتر است تا آمدن نسل دوم آن‌ها صبر کنید

کامپیوتر های جیبی اینتل از آپریل امسال برای خرید عرضه شده‌اند اما بهتر است تا آمدن نسل دوم آن‌ها صبر کنید. قیمت این سیستم‌های جیبی ۱۵۰ دلار است. روی آن‌ها ویندوز ۸٫۱ نصب شده و از یک پردازنده ۴ هسته ای با فرکانس ۱٫۸۳گیگاهرتز اینتل اتم استفاده میکنند. ۲ گیاگابایت رم و ۳۲ گیگ حافظه داخلی نیز از دیگر مشخصات این سیستم‌ها است و به اندازه کافی برای جا شدن در پشت تلویزیون شما یا مانیتورتان و متصل شدن به آن از طریق پورت HDMI کوچک هستند.این سیستم‌ها یک نسخه دارای اوبونتو هم دارند اما در این نسخه اینتل به این نتیجه رسیده که میزان قدرت دستگاه را به دلیل لینوکسی بودن کمتر کند و رم آن را به ۱ گیگابایت و حافظه داخلی را به ۸ گیگ کاهش داده است. به همین دلیل شما ۱۰۰ دلار برای آن کمتر پرداخت میکنید.

IMG_0682-980x641

حال با رسیدن ویندوز ۱۰ اینتل تصمیم به آپدیت کردن استیک های خود به ویندوز ۱۰ کرده است و تصمیم دارد نسخه بعدی این دستگاه هارا عرضه کند. مشخصات سخت افزاری آن‌ها در نسخه بعدی نیز ثابت مانده و فقط سیستم عامل به ویندوز ۱۰ ارتقا پیدا میکند. اگر شما یک نسخه ویندوز ۸٫۱ از این استیک هارا داشته باشید هم خودتان به صورت دستی میتوانید آن‌ها را به ویندوز ۱۰ به صورت کاملاً رایگان آپدیت کنید.

intel-compute-stick-inside

با این حال آیا لازم است برای نسل بعدی منتظر ماند؟ احتمالاً نه! اما در آینده نسخه دوم این استیک ها عرضه خواهد شد که شامل آخرین نسل پردازنده های سری M می‌شود و با ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه آنبورد کاملاً مناسب به نظر میرسد. همچنین نسل دوم این دستگاه‌ها از تصاویر ۴K پشتیبانی خواهند کرد و از وایرلس ۸۰۲٫۱۱ac به صورت سریع‌تری استفاده میکنند. از قابلیت‌های دیگر نسل دوم این سیستم‌ها USB نسخه ۳ برای پشتیبانی از MHL های موبایل ها است. این دستگاه‌ها قرار است تا سه ماهه آخر امسال معرفی شوند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه