تکنولوژی رباتیک

کفشی زیبا و هوشمند

کفشی زیبا و هوشمند - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

در سال گذشته تیمی در نیویورک، از مشتریان خود خواست با استفاده از یک برنامه تلفن همراه از پاهای خود اسکن بگیرند برای اینکه این تیم تصاویر مستقیم از پای آنها را داشته باشد و بتواند کفش مناسب و مخصوص پای آنها را تولید کند. در چشم انداز جدید خود در پروژه ای به نام ADAPTIV توانسته است کفشی خاص را تولید کند.

این کفش با بهره گیری از یک سیستم ژیروسکوپ و سنسور فشار می تواند فشار هوا و مایعاتی را در سطح کفش تنظیم کند به طوری که کفش با حرکت بدن با پا انطباق داشته باشد. در کفی کفش جایی مانند کیسه تعبیه شده است که این کیسه پر از هوا است و کفش را برای گام برداشتن انعطاف پذیر می کند این کیسه از نایلونی بنام الاستوپلاستیک ساخته شده است .

کفشی زیبا و هوشمند - دیجی اسپارک

در آینده ای نه چندان دور این کفش سفارشی سازی می شود و این مدل کفش را می توان برای یک گروه خاص مثل فوتبالیست ها با رنگ یکسان و برای کمتر کردن آسیب به پای آنها استفاده کرد.

این تیم ادعا کرده است برای تمام مشتریان خود بسته به شیوه زندگی و فرم پای آنها این کفش را تولید کند به اینصورت که کافیست از طریق مسنجر عکس هایی از کل پا و مچ پا برای آنها فرستاده شود ومشتریان می توانند رنگ کفش خود را نیز سفارش دهند.

این کفش دارای جلوه های ویژه گرافیکی برای مطابقت با هر محیطی است. این کفش طوری طراحی شده است  که با دوربین های سنجش رنگ و RGB LED های قابل تنظیم براحتی این کار را انجام دهد.

کفشی زیبا و هوشمند - دیجی اسپارک

این تیم از طراحی ساختار سلولی شبیه به بیومکانیک منحصربه فرد ی ایده گرفته است .این کفش می تواند حرکت و جنبش فردی که این کفش را استفاده می کند را، تشخیص دهد. شرکتهای قدرتمندی مانند صندوق بنیانگذاران و صندوق نیویورک نیکز و … در این پروژه سرمایه گذاری زیادی انجام داده اند. شکی نیست که در آینده نه چندان دور لباس های هوشمند، که از دسته منسوجات الکترونیک می باشند پیشرفت شگرفی کنند پس منتظر خبرهای جدید در این صنعت باشید

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه