رباتیک سخت افزار

کلاه ایمنی Livall با قابلیت کنترل گوشی هوشمند

کلاه ایمنی Livall با قابلیت کنترل گوشی هوشمند
نوشته شده توسط آزاده مختاری

کلاه ایمنی برای حفظ جان وکاهش خطرات مرگ ومیر در حین رانندگی با دوچرخه وموتورسیکلت ساخنه شده است. در سال های اخیر محققان با تولید کلاه های چراغ دار به بهبود استفاده از این کلاه ها کمک کرده اند. در پی این تغییرات سازنده محققان کلاه ایمنی LED که می‌تواند به عنوان یک واکی تاکی بکار رفته و هشدار SOS را در صورت نیاز دوچرخه سوار ارسال کند طراحی کرده اند.

کلاه ایمنی Livall با قابلیت کنترل گوشی هوشمند مجهز به ردیفی از لامپ‌های LED رنگی در بالا و هشت LED رنگی در پشت خود است که به عنوان نشانگرهایی برای اطلاع رسانی به افراد دیگر برای اعلام حضور دوچرخه سوار در جاده است. این LEDها با استفاده از یک کنترلر نصب شده بر روی دسته‌ی فرمان که با کلاه از طریق بلوتوث ۴٫۰ ارتباط برقرار می‌کند، کنترل می‌شود.

کنترلر فوق با نام Bling Jet، از طریق پورت Micro USB شارژ شده و امکان کنترل چند ویژگی دیگر را نیز به کاربر می‌دهد. کلاه ایمنی Livall به اسپیکرهای بلوتوث مجهز شده است که می‌توانند موسیقی را از گوشی هوشمند کاربر پخش کنند که از طریق Bling Jet قابل کنترل است. همچنین کلاه ایمنی Livall دارای یک میکروفون داخلی است، بنابراین کاربر می‌تواند به تماس های ورودی با فشردن کلید زیر کلاه به راحتی پاسخ دهد.

Bling Jet امکان کنترل از راه دور از طریق دوربین تلفن هوشمند را به کاربر می‌دهد و کاربر می‌تواند تصاویر و فیلم هایی را تهیه کند. همچنین دارای یک پایه‌ی دسته‌ی قابل چرخش ۳۶۰ درجه‌ای به همراه باتری پشتیبان ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است.

شرکت سازنده یک برنامه را برای مدیریت ضبط تصاویر و ویدئوها طراحی کرده است و فایل‌ها را برای اشتراک‌ گذاری از طریق فیسبوک و توییتر، ذخیره می‌نماید. برنامه Livall Riding همچنین به دوچرخه‌سواران امکان در ارتباط بودن با گروه دوچرخه‌سواری خود را می‌دهد. کاربران از طریق تابع واکی‌تاکی می‌توانند با یکدیگر از طریق اسپیکر بلوتوث و میکروفون صحبت کنند، یا پیام‌های متنی آن ها به پیام‌های صوتی تبدیل شده و در این کلاه اجرا می‌شود.

این برنامه همچنین اطلاعات مورد نیاز برای دوچرخه ‌سوار را از طریق تکنولوژی  پوشیدنی مانند حرکت‌ نگار، لمس هوشمند یا سنسور Livall Nano Cadence را تهیه می‌کند. برای شرایط اضطراری، یک سنسور جاذبه درون این کلاه قرار گرفته است که در صورت افتادن ناگهانی دوچرخه‌سوار از دوچرخه، اقدام به فعال سازی لامپ‌های اضافی روی کلاه و سپس ارسال هشدار SOS به مخاطبینی که در لیست شرایط اضطراری قرار گرفته اند می دهد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه