رباتیک

گوشی هوشمند Arrows NX F-04G با اسکنر قرنیه چشم

گوشی هوشمند Arrows NX F-04G با اسکنر قرنیه چشم
نوشته شده توسط آزاده مختاری

شرکت‌ های زیادی در کشورهای آسیای شرقی وجود دارد که هر کدام از آنها، گوشی‌ های قدرتمند خاص خود را با تکنولوژی‌ها و به کارگیری ایده‌ های نوین معرفی می‌ نمایند. شرکت فوجیتسو با معرفی گوشی هوشمند Arrows NX F-04G با اسکنر قرنیه چشم را در اختیار کاربران قرار داده و امنیت را تا حد زیادی افزایش می‌ دهد.

سنسور به کار رفته در این گوشی‌، بسیار هوشمند عمل می‌کند و امنیت را به کاربران هدیه می‌کند. در آزمایش‌ هایی که بر روی این گوشی انجام شد، سنسور به کار رفته در این گوشی به سرعت و به خوبی توانسته است، الگوی چشم را از زیر آب شناسایی و اسکن نماید. همچنین این سنسور کنار دوربین سلفی گوشی و در حاشیه‌ی بالایی آن قرار گرفته است و هیچ فضای اضافی را در شکل اصلی گوشی اشغال نکرده است. در مورد بخش بالایی نیز باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که قسمت بالایی گوشی جدید فوجیتسو از جنس آلومینیوم ساخته شده که دلیل آن توسط سازندگان مشخص نشده است.

فوجیتسو سعی کرده تا از بهترین قطعات موجود در NX F-04G استفاده کند تا این گوشی از هیچچیزی کم نداشته باشد.صفحه‌نمایش ۵٫۲-اینچی با وضوح تصویر ۲K و تراکم پیکسلی ۵۶۵ پیکسل در اینچ، چیپ Snapdragon 810 با پردازشگر گرافیکی Adreno 430، نسل سوم از محافظ Gorilla Glass برای صفحه‌نمایش، ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه microSD و باتری ۳۱۲۰ میلی‌آمپرساعتی، از مشحصات اصلی این گوشی قدرتمند به حساب می‌آید.

مهندسین شرکت فوجیتسو برای عکاسان نیز یک سنسور ۷/۲۰ مگاپیکسلی برای دوربین پشتی و یک سنسور ۴/۲ مگاپیکسلی برای دوربین جلویی گوشی در نظر گرفته‌اند تا این محصول در زمینه‌ی عکس‌برداری، چیزی از رقبا کم نداشته باشد.

همچنین این گوشی قدرتمند دارای گواهینامه‌ی IP68 که به معنای ضدآب بودن گوشی می‌باشد است. فوجیتسو قیمت ۷۵۰ دلار را برای محصول جدید خود در نظر گرفته که شاید کمی زیاد به نظر برسد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه