تکنولوژی

اندروید ۶ مصرف باتری را بهبود میدهد

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها و مسایل دارندگان تلفن‌های هوشمند ضعیف بودن عمر باتری است. این مشکل باید به دست سازندگان اندروید مرتفع شود. سازندگان و توسعه دهندگان یک تلفن در زمان ساخت آن باید با هم همکاری بسیار زیادی داشته باشند تا دستگاهی خوب و بهینه تولید شود. در اندروید ۶ با نام مارشمالو گوگل به این مموضوع توجه خاصی نشان داده است و oEM هایی را که بر روی باتری تأثیر میگذاشتند کمی تغییر داده است. همچنین قابلیت‌های جدید برای مارشمالو در نظر گرفته است.

یکی از آن‌ها ویژگی Doze است که برنامه هارا به خوابی عمیق خواهد برد تا مصرف باتری به حداقل برسد و در هنگامی که با دستگاه کار نمیکنید انرژی بسیار بیشتری ذخیره خواهد شد.این تنظیمات به گونه است که دستگاه به صورت دوره ای فعال شده و اطلاعات و پیام‌های رسیده را دریافت میکند و همگام سازی میشود. همچنین میتوان حالت doze را غیر فعال کرد و یا برای یک برنامه استثناء قائل شد که گوگل این کار را برای بهبود مصرف باتری پیشنهاد نمیکند.

اندروید 6 مارشمالو

به بیانی دیگر از OEM ها میتوان برای رسیدن به مصرف باتری بهینه‌تر استفاده کرد . بعضی از برنامه‌ها نیز هستند که با این روش شناسایی شده و مصرف زیاد باتری آن‌ها معلوم خواهد شد. برای مثال Avg اخیراً برنامه‌ای را در تلفن‌های هوشمند سامسونگ پیدا کرد که با نام com.sec.android.fwupgrade وظیفه به روز نگه داشتن سیستم را بر عهده دارد با این حال برای این امر میزان انرژی بسیار زیادی مصرف میکند و به روز رسانی نیز نیازی به چک کردن مکرر اینترنت ندارد

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه