Raspberry-Pi-Hands-on-workshop---Digispark

کارگاه اینترنت اشیا IoT با رزبری پای

تاریخ برگزاری: اعلام خواهد شد

مدت زمان کارگاه : ۸ ساعتثبت نام در کارگاه کاربردی آردوینو - دیجی اسپارک

ساعت برگزاری: ۱۰ – ۱۹

مکان برگزاری: تهران

ظرفیت: فقط ۸ نفر

مدرس: اروند طباطبایی – پریسا پوربلورچیان

سر فصل جدید مبتنی بر جدیدترین آپدیت نرم افزار Node Red

مخاطبان: دانشجویان، دانش آموزان و همه کسانی که به آردوینو و IoT علاقمندند

 

 

برد رزبری پای Raspberry Pi رسپبری پای

برد رزبری پای به عبارت برخی از دوستان رسپبری پای Raspberry Pi یک مینی کامپیوتر امبدد است. برای راه اندازی برد Raspberry Pi نیاز به مموری Micro SD دارید. سیستم عامل رزبری پای (رسپبری پای) روی آن رایت می‌شود. بنیاد Raspberry Pi در سال ۲۰۱۶ از مدل رزبری پای زیرو Raspberry Pi Zeroرونمایی کرد. در همین حال برد رزبری پای ۳ Raspberry Pi در حال تولید بود. برای دانلود سیستم عامل رزبری پای و آشنایی با انواع آن به وب سایت مرجع Raspberry Pi مراجعه کنید. مینی کامپیوتر Raspberry pi در پروژه‌های اینترنت اشیاء IOT بسیار کاربردی است.

 

موارد استفاده برد رزبری پای Raspberry Pi

رویکرد اصلی این برد امبدد Embedded بر مبنای آموزش قرار گرفته است. ولی به قدری طراحی بی نقص می‌باشد که کاربران بسیاری از این برد در مصارف صنعتی و غیر از آموزشی هم استفاده می‌کنند. برد رزبری پای Raspberry Pi در Voip ، ساخت ربات پروازی یا همان پهپاد، مدار کنترل در اینترنت اشیاء IoT یا زیروکلاینت و… بسیار پر کاربرد است. برد رزبری پای Raspberry Pi دارای سیستم عامل دبیان و اوپن سورس است. از اینرو بسیار کاربرد فراوان در صنایع مختلفی خواهد داشت. مثلا در آموزش ساخت دوربین هوشمند IOT با نرم افزار Node Red یک مدار هوشمند ضد سرقت بسیار کاربردی با برد رزبری پای Raspberry Pi آموزش داده شده است.

 

نرم افزار اینترنت اشیا IoT نود رد Node Red

نرم افزار نود رد Node Red یک پلتفرم ساده برای ایجاد برنامه‌ها بدون نیاز به کدنویسی است. نرم افزار Node Red اوپن سورس است و مناسب برای ایجاد پروژه‌های اینترنت اشیاء می‌باشد. آموزش Node Red در وب سایت دیجی اسپارک مرجع تخصصی اینترنت اشیاء IOT به زبان فارسی وجود دارد. به عبارتی نود رد (Node-RED) توسط IBM و برای گسترش اینترنت اشیا نوشته شده است. آموزش Node Red به زبان فارسی انحصارا توسط تیم مهندسان دانشجو کیت در بستر دیجی اسپارک از سال ۱۳۹۵ شروع شده است. در این مجموعه آموزش Node Red پروژه‌های اینترنت اشیاء IOT تعریف می‌شوند و ضمن معرفی سخت افزار مورد نیاز، به صورت عملی توضیح داده می‌شود. در آموزش Node Red نود رد در هر مرحله که با مشکل مواجه شدید، کافیست به صورت ثبت نظر در انتهای همان پست اقدام کنید.

 

در این کارگاه‌ها به صورت عملی کلیه شرکت کنندگان با برد رزبری پای Raspberry Pi به صورت عملی کار می‌کنند. در کارگاه اینترنت اشیاء بدون نیاز به کدنویسی، هم الکترونیک آموزش داده می‌شود و هم مبحث کامپیوتر و تبادل اطلاعات در اینترنت اشیاء IOT

 

  

چرا در کارگاه اینترنت اشیا IoT رزبری پای شرکت کنم؟

  • چون دانشجو کیت حمایت میکند.
  • چون سرفصل‌های مهم بین المللی آموزش داده می‌شود.
  • چون با افراد خلاق در حوزه الکترونیک و رباتیک آشنا می‌شوید.
  • چون شرکت در کار عملی و گروهی باعث می‌شود آموخته‌هایتان را هرگز فراموش نکنید.
  • چون پس از کارگاه‌های دانشجو کیت امکان استعدادیابی و رشد آن برای شما وجود خواهد داشت.

 


آدرس: تهران بزرگراه شیخ فضل الله نوری، خروجی سازمان آب، خیابان پاک، نبش خیابان نگین


   

 

 

سوالات متداول کارگاه اینترنت اشیا IoT رزبری پای

نرم افزار Node Red بسیار پلتفرم قدرتمندی است. پروژه‌های صنعتی زیادی با این نرم افزار اجرا شده است. نمونه‌های اجرا شده برای شرکت کنندگان در کارگاه در دسترس خواهد بود.

برد رزبری پای، برد برد و تعدادی قطعات که همگی بجز برد Raspberry Pi در روز کارگاه ارایه می‌شوند.

از آنجایی که روش تدریس جدید و به روز دنیا در این کارگاه به کار گرفته می‌شود پیشنیازهای زیادی ندارد. موارد مهم در جلسه اول آموزش داده می‌شوند. الباقی از طریق سایت دیجی اسپارک در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

با روش به کار برده شده در این کارگاه نیازی به کد نویسی وجود ندارد. جهت اطلاعات بیشتر آموزش نرم افزار نود رد Node Red را مطالعه کنید.

قطعا خیر، نرم افزار نود رد Node Red بسیار گسترده است. نیاز به استمرار حضور در کارگاه‌های مختلف دانشجو کیت و تمرین بسیار دارد.

بله، از آنجایی که میبایست پروژه‌ها به صورت عملی اجرا شوند. برد رزبری پای Raspberry Pi برای هر شخص باید همراهش باشد.

 

 


سرفصل‌های کارگاه


سرفصل اول

آشنایی با سخت افزارهای اینترنت اشیاء

معرفی انواع امبدد سیستم‌ها

روش انتخاب برد مناسب IoT

شناخت سنسورهای IoT

 

 

سرفصل دوم

راه اندازی برد رزبری پای

معرفی نرم افزار نود رد Node Red

شناخت انواع Node در نرم افزار

معرفی Commandهای مهم نود رد

مقاهیم Node.js و کاربرد آن در نرم افزار

نصب محیط گرافیکی UI داشبورد نرم افزار نود رد Node Red

 

 

سرفصل سه اینترنت اشیا با Node Red

مدیرت led بدون کد نویسی در محیط نود رد

تعریف پروژه جدید و اجرا توسط شرکت کنندگان

مدیریت LED از طریق داشبورد گرافیکی بدون کد نویسی در محیط نود رد

تعریف پروژه جدید و اجرا توسط شرکت کنندگان

مدیریت سرو موتور بدون کد نویسی در محیط نود رد

پروژه مانیتور دما رطوبت لحظه‌ای محیط به صورت گرافیکی بدون کد نویسی در محیط نود رد

تعریف پروژه جدید و اجرا توسط شرکت کنندگان

 

سرفصل چهار، پروژه های عملی با برد Raspberry Pi

ارسال اطلاعات پروژه از طریق ایمیل بدون کد نویسی در محیط نود رد

تعریف پروژه جدید و اجرا توسط شرکت کنندگان

پروژه دما رطوبت محیط و ساخت ترموستات دما رطوبت

اتصال برد رزبری پای به ربات تلگرام بدون کد نویسی در محیط نود رد

مدیریت برد رزبری پای توسط ربات تلگرام و چت آیدی بدون کد نویسی در محیط نود رد

تعریف پروژه جدید و اجرا توسط شرکت کنندگان

ساخت دوربین مدار بسته هوشمند بدون کد نویسی در محیط نود رد

ارسال فرمان از طریق پروتکل MQTT از رزبری پای به آردوینو

ارتباط Node red و برد Nodemcu از طریق پروتکل MQTT

روش Data loging با نرم افزار Node red

و پروژه‌های عملی دیگر با توجه به ظرفیت علمی کلاس

 

ثبت نام در کارگاه کاربردی آردوینو - دیجی اسپارک

ثبت نام سریع

 

 

 

 


شرکت در این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

اینترنت اشیاء دارای یک بازار بسیار پرپتانسیل و نابی است. این موضوع از هیچ کسی دریغ نمی‌باشد. ابزارها و نرم افزارهای مختلفی در این راستا وجود دارند. در کشور ما موضوع اینترنت اشیاء IoT بسیار جدی گرفته شده و گرفته خواهد شد. بنابراین با دارا بودن دانش فنی، جایگاه خود را در این بازار پر رنگ و پر رونق کنید.

پیمانکاران هوشمند سازی: کلیه افراد و یا کسب و کارهایی که در این شاخه فعالیت می‌کنند، با شرکت در  ششمین کارگاه اینترنت اشیاء IOT با رزبری پای می‌توانند به صورت کامل به این عرصه ورود کرده و با بردهای امبدد فعالیت حرفه‌ای را آغاز کنند. ما فرصتی در اختیار شما قرار خواهیم داد که بتوانید درآمدتان را چند برابر کنید.

علاقمندان به اینترنت اشیا: اگر فقط به این موضوع علاقمند هستید و ایده هم دارید. بازهم شرکت در این کارگاه باعث می‌شود که با علم روز و به صورت اصولی پیش بروید. ما هم میدانیم که دانش برنامه نویسی بسیار پیچیده و مهارت استفاده از آن بسیار پیچیده‌تر می‌باشد. ما هم به هنگام آموزش برنامه نویسی بسیار سختی کشیدیم و چالش داشتیم. ولی چه باید کرد علم روز به سمت استفاده از نرم افزارهایی مانند Node Red رفته است. با این روش دیگر لازم نیست کد نویسی پیچیده انجام دهید.

 


این دوره برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که برنامه نویس بوده‌اند و حاضر به آموختن روش‌های نوین نمی‌باشند.

افرادی که انگیزه کافی برای اجرای تکالیف و چالش‌های جدید ندارند.

افرادی که اصلا به حوزه اینترنت اشیا IoT علاقمند نمی‌باشند.

 

 

اگر برای شرکت در این دوره امکان حضور در تهران را ندارید. پیشنهاد ما دوره آنلاین اسپارکرینار می‌باشد.

 


تصاویر دوره‌های گذشته کارگاه اینترنت اشیا IoT


همایش-رزبری-جم-دانشگاه-مهاجر اصفهان-Raspberry-jam-Daneshjookit

در مهر ماه ۱۳۹۴ به دانشگاه مهاجر اصفهان رفتیم و برای دانشجوهای رشته الکترونیک، کارگاه ۴ ساعته رزبری پای Raspberry pi برگزار کردیم. برخلاف اینکه دانشگاه بسیار شلوغی بود، بسیار دانشجوهای علاقمندی حضور پیدا کرده بودند. تجربه‌ای جدید و مثبت برای ما بود. روش ایجاد اینترنت اشیاء IoT و ساخت خانه هوشمند بر پایه برد رزبری پای آموزش داده شد. در این دوره ۳۷ نفر از دانشجوهای الکترونیک با حمایت شاخه IEEE شرکت کردند.

 

همایش رزبری پای Raspberry pi در برج میلاد تهران- دانشجو کیت - دیجی اسپارک

در تابستان ۱۳۹۵ با همکاری شهرداری تهران به برج میلاد آمدیم. تجربه جدید و بسیار جذابی برای کاربران و تیم دانشجو کیت و دیجی اسپارک بود. در این رویداد که از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار شد، جدیدترین روش‌های برنامه نویسی با برد رزبری پای Raspberry Pi و ساخت پروژه مطرح شد. تعداد ۱۸۵ نفر شرکت کننده در این رویداد کنار هم جمع شدند. در ساعت استراحت اول، ضمن شبکه سازی بین شرکت کنندگان و متخصص‌ها، تعداد ۴ عدد برد رزبری پای در میزهای مختلف قرار گرفته بودند. علاقمندان ضمن کار با این برد، از کارشناسان فنی تیم دیجی اسپارک هم مشاوره می‌گرفتند. پس از پذیرایی از شرکت کنندگان، جدیدترین برد رزبری پای Raspberry Pi Zero معرفی شد. پروژه ساده‌ای هم اجرا شد. در انتها هم ۴ نفر از دانشجوهای علاقمند راجع به پروژه‌هایی که با برد رزبری پای کار کرده بودند، صحبت کردند.

 

همایش یک روزه رزبری پای در دانشگاه صنعتی اصفهان raspberry-jam-uni-daneshjookit

در زمستان ۱۳۹۵ به دانشگاه صنعتی اصفهان رفتیم. با همکاری مدیر گروه محترم رشته برق و کامپیوتر این رویداد یکروزه برای کلیه دانشجوها برگزار شد. در این رویداد هم عزیزان نخبه در دانشگاه صنعتی اصفهان را ملاقات کردیم. بسیار دانشجوهای فعال و پر استعداد، در این رویداد همانند گذشته بردها و تکنولوژی‌های جدید معرفی شدند. سپس چند پروژه اینترنت اشیاء IoT با برد رزبری پای اجرا شدند. در این پروژه‌ها شرکت کنندگان از طریق آی پی معرفی شده به برد رزبری پای فرمان ارسال می‌کردند. برای اولین بار پروژه کنترل رزبری پای با ربات تلگرام در این رویداد به صورت زنده اجرا شد.

 

همایش رزبری جم با برد رزبری پای Raspberry pi تهران شمال - Daneshjookit

کلیه دوره‌های رزبری پای دانشجو کیت توسط بنیاد رزبری پای Raspberry Pi Foundation تایید می‌شوند.

 

raspberry-pi-workshop-daneshjookit

کارگاه خصوصی اجرای ساختمان هوشمند بر پای برد رزبری پای Raspberry Pi در دفتر اصفهان دانشجو کیت، برگزار شد. در این دوره خصوصی ۷ شرکت کننده حضور داشتند. کارگاه از ساعت ۹ تا ۱۹ اجرا شد. پروژه ربات تلگرام از صفر تا صد اجرا شد. در آخر هم هر شرکت کننده با توجه به آموزش‌ها پروژه‌های مد نظر خودش را شرح داد و ضمن مشورت جهت اجرا پروژه، ایجاد شبکه سازی هم صورت گرفت.

آقای علیرضا خیام‌باشی یکی از شرکت کنندگان در این کارگاه، اعلام کرد:

دوره یک روزه اینترنت اشیا که به همت دوستان خوبم در دانشجو کیت برگزار شد برای من بسیار جالب وآموزنده بود هر چند اشکالات خیلی کوچکی هم در برگزاری بود که در برابر خوبیهای دوره خیلی اهمیتی نداشت ولی پیشنهاد من به دوستان برگزاری دوره های بیشتر با سر فصل های متنوع تر هستش با آرزوی موفقیت برای همه دوستان

 

کارگاه اینترنت اشیا iot برد رزری پای در تهران - 1395 - دیجی اسپارک

در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ کارگاه خصوصی اینترنت اشیا با برد رزبری پای Raspberry pi بدون کد نویسی + کنترل وسایل برقی با تلگرام در تهران برگزار شد. در این دوره ۷ نفر شرکت کننده حضور داشتند.

 

کارگاه اینترنت اشیا iot برد رزری پای در تهران - 1395 - دیجی اسپارک

پس از آن در خرداد ۱۳۹۶ کارگاه خصوصی اینترنت اشیا با برد رزبری پای Raspberry pi بدون کد نویسی + کنترل وسایل برقی با تلگرام مجددا در تهران برگزار شد. در این دوره ۸ نفر شرکت کننده حضور داشتند.

آقای مهرداد شجاعی، یکی از شرکت کنندگان در این کارگاه، اعلام کرد:

سلام با توجه به این که دانشجو کیت یکی از اولین فعال های بردهای الکترونیکی و اموزش هست و با توجه به سایت و فروشگاه آنلاینی که به خوب پشتیبانی میشود.و تمام موارد خرید با مشاوره انجام میگیرد. در بردها ی الکترونیک و برنامه نویسی خیلی خوب نقش افرینی کرده اندتلاش میکنند تا بهترین و کامل ترین بار اطلاعتی را در کلاس بیان کنند. اگر کلاس بعدی در مورد هوشمند کردن بیشتر برد رزبری صحبت بشه خیلی خوب هست. و یا ارتباط با دستگاهای فیزیکی دیگر جهت هوشمند سازی کردن به خاطر گروهی بودن کلاسها و بار علمی زیاد آن به هر صورت با موارد جدید اشنا میشویم مدیرت مجوعه اگر یک کلاس با موضوعات خاص برنامه ریزی کنند ممنون میشم.

 

کارگاه 4 ساعته رزبری پای Raspberry pi در دانشگاه امیرکبیر - دانشجو کیت - دیجی اسپارک

سرانجام در تابستان ۱۳۹۶ به دانشگاه امیرکبیر تهران آمدیم. یک پیش رویداد ۳ ساعته که راهکارهای نوین با برد رزبری پای Raspberry Pi توسط اروند طباطبایی آموزش داده شد. ۴ پروژه اینترنت اشیاء IoT ساده برای کلیه شرکت کنندگان اجرا شد. شرکت کنندگان هر کدام از طریق موبایل و بر بستر اینترنت به برد رزبری پای فرمان ارسال می‌کردند. در این رویداد ۱۶ نفر شرکت کردند.

 

مدرسه تابستانی اینترنت اشیا iot با رزبری پای - دیجی اسپارک

مدرسته تابستانی اینترنت اشیا IoT توسط گروه طیف برای اولین بار در ایران برگزار شد. به دعوت IOTIC دو روز کلاس اینترنت اشیا با برد رزبری پای Raspberry pi در آزمایشگاه تخصصی اینترنت اشیاء دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد. در این دوره ۲ روزه تعداد ۲۱ نفر شرکت کننده در قالب ۴ گروه مختلف، موارد تئوریک و عملی اینترنت اشیا با رزبری پای را آموختند. در ادامه برخی از تصاویر این کارگاه دوروزه را مشاهده کنید.

کارگاه دوروزه iot در مدرسه تابستانی اینترنت اشیا iot با رزبری پای - دیجی اسپارک

کارگاه دوروزه iot در مدرسه تابستانی اینترنت اشیا iot با رزبری پای - دیجی اسپارک

کارگاه دوروزه iot در مدرسه تابستانی اینترنت اشیا iot با رزبری پای - دیجی اسپارک

کارگاه دوروزه iot در مدرسه تابستانی اینترنت اشیا iot با رزبری پای - دیجی اسپارک

 

 

دومین مدرسه تابستانی اینترنت اشیا iot در ایران - کلاس اینترنت اشیا با رزبری پای Raspberry pi - دیچی اسپارک

در مرداد ماه ۱۳۹۷ کارگاه دوروزه اینترنت اشیا با برد رزبری پای Raspberry Pi در آزمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد. در این دوره دو روزه ۱۸ نفر شرکت کننده حضور داشتند. ضمن معرفی پروژه‌های اجرا شده با برد رزبری پای بدون کد نویسی و برقراری تماس تصویری آنلاین با مالزی، کاربران ایده‌های جدیدی در این خصوص و پیاده سازی را تبادل کردند.

دومین مدرسه تابستانی اینترنت اشیا iot در ایران - کلاس اینترنت اشیا با رزبری پای Raspberry pi - دیچی اسپارک

در آبان ماه ۱۳۹۷ کارگاه اینترنت اشیا با برد رزبری پای با حضور ۵ نفر از علاقمندان و متخصصان این حوزه برگزار شد. در این کارگاه به علت ظرفیت بالای شرکت کنندگان ۵ پروژه حرفه‌ای بیشتر از آنچه که برنامه ریزی کرده بودیم، اجرا شد.

کارگاه اینترنت اشیا با رزبری پای 4 آبان 1397 در تهران - دیجی اسپارک

 

به زودی تصویر شما هم در این قسمت قرار خواهد گرفت. فرصت و ظرفیت محدود است، همین حالا ثبت نام کنید.  اگر برای شرکت در این دوره امکان حضور در تهران را ندارید. پیشنهاد ما دوره آنلاین اسپارکرینار می‌باشد.

جهت ثبت نام کلیک کنید - دیجی اسپارک

 

 

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۶۸ دیدگاه

  • سلام و خسته نباشید
    محل برگزاری کارگاه ها فقط در تهران است؟
    لطفا در اواخر هفته برگزار کنید تا بتوانیم بیاییم.

    • با سلام
      با توجه به متد تدریس در این دوره که بدون نیاز به کدنویسی است، دانش آموزان هم می‌توانند شرکت کنند. در خصوص رشته درسی موارد متفاوت خواهد بود. چرا که کارگاه تخصصی است و ممکن است شخصی فقط از روی علاقه شرکت کند.

  • یک سوالی که ذهن من را درگیر کرده، اینه که رزبری مناسب برای یادگیری یا آردوینو؟
    پروژه های بسیاری از هر دو برد دیدم که هزینه های زیادی هم داشتند. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • با سلام
      کاربر گرامی این سوال ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است. در همان ابتدای امر ورود برد رزبری پای به ایران (سال ۱۳۹۳) توسط دانشجو کیت، بنده و همکارانم بارها اعلام کرده‌ایم که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. بلکه در بسیاری از پروژه‌ها نیاز به ترکیب هر دوبرد با همدیگر می‌باشد. انتخاب برد رزبری پای Raspberry Pi برای آموزش برنامه نویسی و ورود به دنیای سنسورهای الکترونیک و دیجیتال، کاملا تایید شده است. در خصوص هزینه اینجا ورود نمی‌کنیم، فقط موارد فنی را بررسی خواهیم کرد.

    • با سلام
      در حال حاضر خیر، درضمن فیلم کارگاه تخصصی رزبری پای عملا کاربردی نخواهد بود. چرا که کارگاه به صورت عملی می‌باشد. ولی با این حال در آینده حتما فکری برای این موضوع خواهیم کرد.

  • سلام
    خسته نباشید به تیم دیجی اسپارک
    آیا جزوه خاصی بعد از کارگاه برای مرور دارین؟ مطالب زیاد و سخت

    • درود
      کاربر گرامی، با توجه به اینکه مطالب در کارگاه از ۰ تا ۱۰۰ تدریس خواهد شد، پیشنیاز برای آن تعریف نشده است.
      در این خصوص نگرانی نداشته باشید.

  • سلام
    بنده در دوره های قبل شرکت نکردم تا به حال و هیچ اطلاعاتی از رزبری و الکترونیک ندارم.
    آیا محدودییت ثبت نام وجود دارد؟

    • با سلام
      با توجه به متد پیشرفته تدریس و روش نوین Node Red ، هیچ پیشنیازی برای شرکت در این دوره لازم نمی‌باشد. جهت آشنایی بیشتر شما پس از ثبت نام و قبل از شرکت در کارگاه مطالب مورد نیاز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

    • سلام و درود
      خیر، در حال حاضر امکان اجرای این کار وجود ندارد، چرا که کارگاه به صورت عملی می‌باشد. ولی با این حال در آینده حتما فکری برای این موضوع خواهیم کرد.

    • با سلام
      هردو پروتکل برای ارسال و دریافت اطلاعات می‌باشند. پروتکل http همانند عملکرد یک مرورگر ساده است. که در این کارگاه می‌آموزید که برد رزبری پای را به یک سرور تبدیل کنید و از طریق موبایل با پروتکل http به برد متصل شده و فرمان ارسال کنید. پروتکل MQTT هم پیشنهاد می‌کنم پست‌های دسته بندی پروتکل MQTT را مطالعه کنید.

  • سلام و درود به بچه های دیجی اسپارک
    چطور با فیلتر بودن تلگرام مدیریت میکنین؟ من تست کردم و IP عوض میشه
    لطفا توضیح دهید

    • درود
      بله دقیقا، در این کارگاه سرفصل های جدید ۲۰۱۸ تدریس خواهد شد و فیلتر را دور خواهیم زد.

  • سلام
    من مدتی است در یکی از شرکت ها مبتنی بر سیستم های هوشمند مشغول به کار هستم و نیاز دارم با این تکنولوژی به روز باشم.
    محیط نود رد برای من مفید خواهد بود؟ کاربردی ست؟

    • با سلام
      بسیار عالی، در این خصوص انتخاب نرم افزار Node Red با پذیرفتن سه شرطی که در بالا توضیح داده‌ایم انتخاب مناسبی خواهد بود. وب نسل چهارم باعث شده است که بدون نیاز به دانستن دانش برنامه نویسی پیچیده بتوانید کارهای سخت را ساده‌تر انجام دهید. در صورت تمایل به ثبت نام، روز کارگاه شما را ملاقات خواهم کرد و در این خصوص صحبت‌های تکمیلی را انجام خواهیم داد.

  • خسته نباشید
    وسایل مورد نیاز برای شرکت در کارگاه چیست؟
    رزبری مورد استفاده من از مدل RPI2
    ایرادی نداره؟

    • درود
      هر شرکت کننده باید برد رزبری پای خود را همراه داشته باشد. همچنین جهت سهولت در روند اجرای پروژه ها پیشنهاد می‌شود لپتاپ همراهتان باشد.
      در خصوص سوال دوم، خیر تفاوتی در نوع برد رزبری پای نیست و ایرادی ندارد.

    • درود
      تمامی پروژه ها توسط نرم افزار نود رد Node-RED اجرا خواهد شد.
      Node-RED یک نرم افزار اوپن سورس است و تنها با دانش کم برنامه نویسی می‌توانید ایده هایتان را پیاده سازی کنید. همچنین در صورت نیاز به کدنویسی، روش آن در محیط نود رد Node-RED تدریس خواهد شد.

    • درود
      نرم افزار نود رد Node Red یک پلتفرم ساده برای ایجاد برنامه‌ها بدون نیاز به کدنویسی است. نرم افزار Node Red اوپن سورس است و مناسب برای ایجاد پروژه‌های اینترنت اشیاء می‌باشد.
      در همین صفحه کامل توضیح داده شده است، لطفا متن را با دقت بیشتری بخوانید.

  • سلام
    با توجه به اطلاعاتی که قبلا در آموزش ها منتشر کردین متوجه شدم یک محیط گرافیکی میتونیم بسازیم
    آیا این محیط در هر سیستمی قابل اجرا است؟ من خیلی وقته دنبال این ایده برای پروژم هستم ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسیدم

    • درود
      بله دقیقا، توسط نرم افزار Node-RED یک محیط گرافیکی جذاب و ساده با قابلیت کنترل پروژه از هر مکانی را خواهیم داشت. در این کارگاه مطابق با سر فصل ارائه شده، کامل تدریس خواهد شد.

    • درود
      لطفا سوالات خود را فارسی تایپ نمایید.
      تعدا پروژه ها بسته به سطح علمی کاربران و سرعت عملکرد متفاوت خواهد بود. مطابق با هر سرفصل پروژه مربوطه اجرا خواهد شد.

    • سلام و تشکر از پیشنهاد شما، در این خصوص برخی از کاربران پیشنهادهایی ارایه کرده‌اند. منظور شما از دوره آنلاین چیست؟ در این کارگاه نیاز است که دستیار مدرس در کنار شرکت کنندگان باشند تا روند آموزش و انتقال مفاهیم صحیص صورت گیرد.

          • سلام و تشکر از پاسختون.
            جناب مهندس طباطبایی من لینکی که گفته بودین رو مطالعه کردم فقط متوجه نشدم که باید بلیط شرکت در جلسات دو ماهه وبینار آردوینو رو خریداری کنم؟
            چون سوالات من فقط در زمینه iot و raspberry هست نه آردوینو.
            زمان برگزاری همون ۲۰ فروردین ۹۸ هست؟
            تو این جلسه جواب سوالاتم در زمینه عبور از فیلترینگ و به تبع اون کار با تلگرام و تویتر رو خواهم گرفت؟
            ممنون میشم به هر ۳ سوالم پاسخ بدید.

  • سلام.جناب مهندس من (بلیط شرکت در تمامی ۶ جلسه + ویدیو کامل این ماه) رو تهیه کردم.
    در مورد ساعات و روزهای برگزاری هیچ اطلاعی ندارم.
    در مورد ویدیوها هم لطفا یه توضیحی بفرمایید.
    کلا با evand کار نکردم.

    • سلام
      با اشخاصی که ثبت نام کرده‌اند، تماس گرفته خواهد شد. تلاش بر این است که هر هفته دو جلسه برگزار شود. این موارد با هماهنگی شرکت کننده‌ها پیش خواهد رفت.

      • سلام.مهندس جان برنامه ریزی کلاس آنلاین متاسفانه خوب نبود.انتظار میرفت بهتر اطلاع رسانی میشد و لااقل ۱ روز مانده با خبر میشدیم چون من هر روز هم گروه تلگرامی رو چک میکردم و هم سایت رو تا اگر اطلاع رسانی بشه با خبر بشم.ظاهرا ۲ ساعت مونده به کلاس تماس گرفته شده بود که خواب بودم و متوجه تماس نشده بودم و جلسه اولمون حیف شد.
        حالا فیلمش رو چطور دانلود کنیم؟

  • سلام
    وقتتون بخیر عذرخواهی میکنم یه سوالی داشتم از خدمتتون اینکه میخواستم ببینم با چه زبانی میشه iot انجام داد . من جاوا بلدم ایا میشه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

  • سلام خسته نباشید
    من کالی لینوکس رو روی رزیری پای ۳ اجرا کردم
    ولی بعد هر بار خاموش و روشن شدن برد ، تنظیمات و پیکربندی شبکه و ip هام پاک میشه و باید دوباره ip بدم
    راهی هست این تنظیمات به صورت دائمی ذخیره بشن ؟؟؟