تکنولوژی

وسترن دیجیتال سن دیسک را خرید

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

شرکت معروف «وسترن دیجیتال» که در زمینه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات فعالیت می‌کند، امروز از خرید شرکت «سن‌دیسک» (SanDisk) خبر داد. وسترن دیجیتال برای خرید سن‌دیسک، مبلغی ۱۹ میلیارد دلاری پرداخت کرده است. 

شرکت وستردن دیجیتال برای هر سهم سن‌دیسک در بازار بورس، ۸۶٫۵۰ دلار پرداخت خواهد کرد. از این میزان، ۸۵٫۱۰ دلار نقدا و ۰٫۰۱۷۶ مقدار از سهام وسترن دیجیتال پرداخت خواهد شد. سهام شرکت سن‌دیسک در روز سه‌شنبه، ۷۵٫۱۹ دلار ارزش داشت؛ طوری که ارزش کلی این شرکت به ۱۵٫۴ میلیارد دلار می‌رسید. 

شرکت سن‌دیسک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه‌ی ساخت چیپ‌ست‌های حافظه است. استفاده از حافظه‌های فلش با توجه به افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای همراه، بیشتر شده است. حافظه‌های فلش در مقایسه با دیسک‌های سخت، مصرف انرژی کمتر و سرعت بالاتری دارند. در نتیجه استفاده از آن‌ها بسیار بهینه به نظر می‌رسد. 

وستردن دیجیتال فعلا وضعیت خوبی را سپری نمی‌کند. این شرکت که ۴۴ درصد سهم بازار دیسک‌های سخت را در سال ۲۰۱۴ در اختیار داشت، امسال با رکودی ۴ درصدی مواجه شده است. از سوی دیگر، ارزش بازار حافظه‌های فلش با افزایش روبرو بود و در سال ۲۰۱۴، به ۲۸٫۹ میلیارد دلار رسید. 

WesternDigital وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال اخیرا طبق قراردادی، ۳٫۸ میلیارد دلار از دانشگاه «سینگهوا» چین دریافت کرده است. این شرکت احتمالا برای پرداخت ۱۹ میلیارد دلار به سن‌دیسک، از این مبلغ هم بهره خواهد برد.

سن‌دیسک کورپوریشن یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در بخش سخت‌افزار کامپیوتر و بخصوص حافظه‌ها فعالیت می‌کند. این شرکت در دره سیلیکون قرار دارد و در سال ۱۹۸۸ میلادی به وجود آمده است.

این تولیدکنندهٔ کارت‌های حافظه تا سال ۲۰۱۵ میلادی، طی ۱۰ سال موفق به فروش بیش از ۲ میلیارد کارت حافظه میکرو اس‌دی (microSD) شده است. همچنین افتحاراتی همجون ساخت حجیم ترین حافظه دنیا را نیز برای خود دارد و در بیشتر عرصه های حافظه پیشتاز است.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه