micropython-tutorial-and-projects-digispark-team

آموزش‌ها و پروژه‌های میکروپایتون

میکروپایتون نامی که به تازگی همراه با بردهای میکروکنترلر آن را میشنویم. شاید اولین سوالی که در ذهن ما پدید آید، این است که چه فرقی با پایتون PYTHON دارد؟ با یک سوال شروع کنیم. تا حالا به این فکر کردید که پروژه های اینترنت اشیا مثل ارتباط با دستگاه های هوشمند و مدیریت و کنترل وسایل را انجام دهید اما با چالش همخوانی برد میکروکنترلر با زبان برنامه نویسی داشته باشید؟ برای اجرای پروژه های خاص شاید زبان برنامه نویسی پایتون و سی پلاس پلاس نتواند تمام نیازهای شما را برای ارتباط با میکروکنترلر فراهم کند. برای پاسخ به این سوال بایستی آموزش‌های قدم به قدم MicroPython را با یکی از بردهای معرفی شده شروع کنید. 

تیم دیجی اسپارک طی چند سال گذشته، آموزش‌ها و پروژه‌های مهم و جذابی با بردهای مبتنی بر میکروپایتون راه اندازی کرده است. در اینجا آموزش‌های ابتدای و قدم به قدم را برای شما دسته بندی کرده‌ایم. کافیست از سایت اشتراک تهیه کرده و طبق آموزش‌های دسته بندی شده، پیش بروید. 

پس از آن برای محک زدن اطلاعاتتان و درک کامل مباحث تئوریک، به سراغ پروژه‌های میکروپایتون MicroPython بروید. تیم دیجی اسپارک همواره در کنار شما هستند، بنابراین هر جایی که سوالی داشتید، یا به ابهام برخوردید، در بخش نظرات همان آموزش یا پروژه، مطرح کنید.

میکروپایتون با رزبری Pico

رزبری پای پیکو Raspberry Pi PICO یک برد میکروکنترلر بر پایه تراشه RP2040 اما اینبار در یک ظاهر و کارآیی کاملا متفاوت عرضه شده است. شاید در نگاه اول برد رزبری پای زیرو در ذهن شما تداعی شود اما سخت در اشتباهید :)) برد رزبری پای جا پای بردهای امبدد مانند STM, ARDUINO گذاشته است. انتخاب سخت افزار همیشه سخت بوده اما در حال حاضر با معرفی رزبری پای پیکو انتخاب بین خوب و خوب تر شده است. رزبری پای پیکو برخلاف دیگر بردهای خانواده اش فاقد اسلات میکرو اس دی MICRO SD است و فقط برای برنامه نویسی با GPIO ها ساخته و طراحی شده است. برنامه نویسی این برد و آپلود کدها هم متفاوت است و از طریق درگاه USB امکان پذیر است.

بدون شک راه اندازی این ماژول برای عده ای سخت و بوده و دچار سردگمی می‌شوند. ولی هر موضوعی که سخت باشد با یادگیری اصولی و تمرین و تکرار، به موضوعی پیش پا افتاده تبدیل می‌شود.

روال کار در دیجی اسپارک با ارسال نظر در بخش کامنت‌هاست. تا به امروز ده‌ها هزار کاربر پاسخ سوال‌شان را به این طریق دریافت کرده‌اند. در هر آموزش و پروژه‌ای که در حال مطالعه هستید و نیاز به راهنمایی پیدا کردید. یا به ارور خوردید، کافیست در بخش نظرات سوالتان را مطرح کنید.

 کافیه دانش اولیه الکترونیک داشته باشید. علاقمند به یادگیری را چاشنی آن کنید. برنامه نویسی میکروکنترلر هم در حد عمومی بدانید. 

با تهیه اشتراک، پشتیبانی در راه اندازی پروژه‌ها و رفع عیب آن‌ها را خواهید داشت. با شرکت در دوره آنلاین، زیر نظر مربی هم در کلاس و هم پس از کلاس میتوانید رفع عیب کنید.

میکروپایتون با ESP32

دوره‌های عملی میکروپایتون

آموختن در دوره زیر نظر مربی، حس و حال دیگری دارد. سرعت یادگیری و انتقال مفاهیم توسط مربی با تجربه، بسیار موثرتر خواهد بود. چنانچه آموزش‌ها و پروژه‌های معرفی شده در این صفحه را بررسی کردید و تمایل داشتید با سرعت بیشتری و هدفمند پیش بروید، پیشنهاد میشود در دوره آنلاین شرکت کنید. دوره آنلاین سیم کارت به اسم «مگاپیکو» زیر نظر دیجی اسپارک، طراحی و آماده شده است. 

 

برد پیکو را از کجا بخریم؟

مشابه هر کالای تخصصی دیگری، این برد هم ریزه‌کاری‌های زیادی دارد. بنابراین اگر نسبت به این جزئیات آگاه نباشیم، به هنگام خرید کالا ممکن است دچار سردرگمی شویم. بنابراین بسیار اهمیت دارد که از چه فروشنده‌ای این کالا تهیه می‌شود. پیشنهاد ما فروشگاه دانشجو کیت است. کافیست روی آیکون خرید کلیک کنید و به فروشگاه منتقل شوید.

خرید کیت کامل Pico

برای راه اندازی برد رزبری پای پیکو، وسایل جانبی و تغذیه مناسب هم لازم است. اگر این موارد را ندارید، پیشنهاد میشود حتما کیت کامل را تهیه کنید. روی آیکون کلیک کنید.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه