آموزش رزبری پای اپلیکیشن رزبری پای پروژه رزبری پای

کنترل کودی kodi (نمایشگر ویدیویى) ازطریق اندروید در برد رزبری پای raspberry pi

نوشته شده توسط سید محمدعلی نوری

کنترل کودی (kodi) ازطریق اندروید

شاید شما نیز از رزبری پای این بورد کوچک و همه کاره برای تماشای فیلم و سریال یا پخش موزیک استفاده می کنید در این صورت اگر تحقیقات صحیحی داشته باشید یکی از توضیع های کودی (kodi) را انتخاب می کنید ،کودی سیستم عاملی بر پایه ی لینوکس و مخصوص تماشای ویدیو پخش موزیک و مشاهده ی عکس میباشد که کاربران آن به دلیل راحتی و محیط جذاب آن را انتخاب کرده اند حجم پایین آن نیز موجب می شود تا شما بتوانید برای نصب از آن از یک میکرو اس دی (micro sd) چهار گیگ استفاده کنید و فضایی نیز برای نصب اسکین (skin) یا افزونه های جالب آن داشته باشید کودی توضیع های مختلفی دارد که پر طرفدار ترین توزیع آن اُپن اِلِک (openelec) نام دارد لینکصفحه دانلود هرکدام از توضیع های اپن الک (openelec) را در خط زیر مشاهده می کنید:

ایکس بیان (Xbian) او اس ام سی (OSMC)  اپن الک (OpenELEC) لایبر الک (LiberELEC)

تمامی موارد نام برده زیر مجموعه های کودی (kodi) هستند و هسته ی همه ی آنها یکی است تفاوت آنها فقط در محیط و تنظیمات آنهاست.

شما می توانید با اتصال هارد یا فلش مموری خود به رزبری پای تمامی ویدیو های خود را در آن مشاهده نمایید اگر شما در مشاهده زیر نویس در کودی ها مشکل دارید نحوه رفع اشکال در آموزش بعد ارائه خواهد شد.

جهت خرید رزبری پای اینجا کلیک کنید

اگر رزبری پای شما توان مونت (mount) کردن هارد شمارا ندارد باید کابل مخصوصی تهیه کنید که در آینده در فروشگاه دانشجو کیت موجود و نحوه استفاده از آن در مطالب بعدی آموزش داده خواهد شد.

کنترل کودی از طریق آی پی (IP) آن در این برنامه صورت می گیرد که برنامه به صورت خودکار آی پی (IP) کودی را شناسایی و به آن متصل می شود توجه انید که شما به اینترنت نیاز ندارید فقط نیاز دارید که رزبری و تلفن همراه خود را به یک مودم متصل کنید بقیه کار را به برنامه واگزار می کنیم کار با برنامه آنقدر آسان است که نیاز به آموزش ندارد شما همانند یک کنترل معمولی تلویزیون از آن استفاده می کنید.

دریافت برنامه با لینک مستقیم

دریافت آخرین نسخه از گوگل پلی (google play)

می تونید از این برنامه هم استفاده کنید رسمی نیست با این حال توسط گروه دانشجو کیت تست شده:

Yatse, the Kodi / XBMC Remote

تصاویر نسخه رسمی:

 

Capture

 

نسخه غیر رسمی معرفی شده:

Capture2

درباره نویسنده

سید محمدعلی نوری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۶ دیدگاه

    • با سلام این قابلیت رو داره و شما باید نام زیرنویس و فیلم خودتون رو با هم هماهنگ کنید.
      درضمن باید انکودینگ (Encoding) زیرنویستون رو تبدیل کنید به UTF-8 که آموزش های تبدیل انکودینگ توی اینترنت فراوان هستن.
      اینجا کلیک کنید

  • با عرض سلام و احترام
    کاری که من تصمیم دارم انجام بدم اینه که از طریق اینترنت فایلهای تصویری رو برای رزبری بفرستم و اون طبق برنامه زمانبندی تعریف شده ای اونها رو روی یک مانیتئر نمایش بده میشه منو راهنمایی کنید که از چه نرم افزاری بهتره برای برنامه نویسی به این منظور استفاده کنم؟

    • با سلام
      ضمن تشکر از توجه شما، برای این منظور در حقیقت شما میخواهید از راه دور یک مانیتور یا تلویزیون را کنترل کنید. چند روش برای اجرا وجود دارد که بسته به تخصص شما، می‌توانید اجرا کنید. استفاده از زبان پایتون و دیگر زبان‌ها شیوه جذاب تر استفاده از ربات تلگرام و نرم افزار نود رد Node red که آموزش‌های بخش بندی شده آن در سایت موجود است. برای راهنمایی به آموزش‌های مربوطه مراجعه کنید، پس از مطالعه دقیق آن اگر سوالی داشتید در همانجا مطرح کنید.

  • با درود و خسته نباشید
    دو سوال راجب Libreelec دارم
    ۱) هر کاری کردم نتونستم بلوتوث رو روشن کنم و ازش استفاده کنم . و بلوتوث در حالت دیسیبل قرار داره . تنظیماتش رو زیر و رو کردم ولی گزینه ای به نام اینبل بلوتوث رو پیدا نکردم . چطور میتونم از بلوتوثش استفاده کنم ؟
    ۲ ) کاری که من قصد دارم با برد رسپبری پای و کودی انجام بدم اینه که از طریق بلوتوث یه اسمارت فون رو بهش کانکت کنم و موسیقی رو از خروجی صدای رسپبری گوش کنم
    چون از این برد برای پخش کننده مدیای ماشینم استفاده کردم . به نظر شما چنین چیزی عملی هست ؟

    • با سلام و تشکر ازشما
      متاسفانه بنده در زمینه این مواردی که مد نظر شماست، تجربه عملی ندارم. از دیگر کاربرانی که در این خصوص تجربه دارند، تقاضا دارم تا در این بحث شرکت کنند.