تکنولوژی سخت افزار

درباره صفحه نمایش لمس ۳D اپل بیشتر بدانید

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

در کنفرانس امسال اپل نمایشگر جدیدی را برای آیفون رونمایی کرد که خود را به روز کرده و سعی کند سرهای بیشتری را به سوی خود بچرخاند. این نمایشگر از تکنولوژی لمس سه بعدی بهره میبرد که تکنولوژی نوپایی است.

در ادامه با دیجی اسپارک و نگاه اولیه به  این صفحه نمایش همراه باشید.

اپل اولین صفحه نمایش مولتی تاچ جهان را در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد. از آن روزها دیگر چیز زیادی در صفحه نمایش‌ها تغییر نکرده است. مگر نوع آن‌ها و اندازه شان. از مهم‌ترین چیزهایی که باید بدانیم این است که تکنولوژی لمس سه بعدی هنوز آنقدرها جا نیوفتاده است. پس اینکه کاربرد آنچنانی نداشته باشد جای تعجب ندارد . حال تکنولوژی جدید اپل با نام peek و pop وارد میدان شده است . پیک و پاپ دو نوع روش برقراری ارتباط جدید برای نمایشگر شماست که به کاربر اجازه میدهد محتوا ها را مشاهدهیا پیش مشاهده کند و ارتباط را کاملاً متفاوت با نمایشگر های قبلی برقرار کند و همچنین کار اپل نیز متفاوت است. آن‌ها باید یک صفحه جدید طراحی کرده و برای سیستم عامل ios نیز برنامه‌ای جدید بنویسند. تمامی امکانات نرم افزاری در ios9 قرار داده شده‌اند و در برنامه‌های ایمیل و گالری و تقویم و بسیار دیگر کاربرد دارد.

screen_shot_2015-09-09_at_11.32.38_am

حالت پیک آن زمانی فعال می‌شود که به آرامی یک چیز را لمس کنید و نمایی کوچک و کلی از آن به شما میدهد. برای مثال اگر روی یک ایمیل را به آرامی لمس کنید مقداری از آن به صورت پاپ آپ نشان داده میشود. با لمس محکم تر برای شما باز خواهد شد و یا فیلم و ویدئو اگر باشد نمایش داده خواهد شد. این نوع از ارتباط به زودی در تمامی قسمت‌های تلفن‌های همراه مشاهده خواهد شد و کارکردن با تلفن را لذت بخش تر میکند. قابلیت پیک و پاپ به کاربر اجازه میدهد تا بدون تلف شدن وقت به مقصود خود رسیده و از هر چیزی یک پیش نمایش داشته باشد.

screen_shot_2015-09-09_at_11.32.42_am

همچنین این نوع از لمس وقت شما را در برنامه‌ها کمتر تلف خواهد کرد برای مثال مسیر یابی در نقشه ها برای شما ساده‌تر و سریع‌تر می‌شود و دوربین نیز عکس‌العملی طبیعی تر دارد. برای مثال میتوان با لمس آرام فوکوس کرد و با لمس محکم تر عکس را گرفت .

همانند همه ی تکنولوژی های جدیدی که به بازار میآیند بعضی ممکن است با آن مخالف باشند و یا بعضی هنگام کار با آن دچار سردرگمی شوند که کاملاً طبیعی است. اپل به همین خاطر یک تکنولوژی جدید را در ۶s و ۶s plus به کار برده است که taptic engine نام دارد و ترجربه بهتری را در زمان پاسخگویی ارائه میدهد همچنین زمان پاسخگویی به لمس را کاهش داده و بازخورد های عمیق‌تری نسبت به انواع لمس نشان میدهد. بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم که اپل در تلفن جدید خود چه کارهایی انجام داده است و نتیجه آن‌ها در عمل‌کرد دستگاه چطور است.

screen_shot_2015-09-09_at_11.34.28_am

دستگاه‌های اپل در ۲۵ آماده عرضه می‌شوند و از ۱۲ سپتامبر نیز پیش فروش خواهند شد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه