تکنولوژی

سریعترین SSD سامسونگ به شما سلام میکند

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

آخرین درایو ssd سامسونگ با نام ۹۵۰ pro که سریعتر ssd حال حاضر نیز میباشد به بازار آمد. درگزارشات قبلی دیجی اسپارک به این موضوع اشاره کرده بودیم که سامسونگ درحال ساخت نوعی ssd با معماری vnand است که سریعتر از مدل های موجود در بازار میباشد.این ssd از تکنولوژی vnand و NVMe استفاده میکند. ۹۵۰ میتواند سرعت خواندنی حدود ۲۵۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتی برابر با ۱۵۰۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد که واقعاً سرعت بسیار بالایی است. این مقدار ۴ برابر برترین های سامسونگ است یعنی ۸۵۰ pro و سرعت نوشتی ۳ برابر بیشتر ارائه میدهد. مدل ۹۵۰ از ماه آینده میلادی در دسترس خواهد بود و مدل ۲۵۶ گیگ آن قیمت ۲۰۰ دلاری و مدل ۵۱۲ گیگابایتی آن قیمتی برابر با ۳۵۰ دلار دارد.

سامسونگ 950pro

در اینجا جا دارد از سامسونگ تشکر کنیم که دست از تکنولوژی قدیمی اپل برداشته و تکنولوژی جدید vnand را بوجود آورده است. Ssd های قدیمی تر از تکنولوژی ahci استفاده میکنند که توسط اینتل در سال ۲۰۰۴ کشف و ارائه شده است. همچین مدل ۹۵۰ از فرم جدید m٫۲ پشتیبانی میکند که در حال حاضر توسط سیستم‌های زیادی پشتیبانی میشود. تمامی این ویژگی‌ها ۹۵۰ را تبدیل به پرچمداری در عرصه ssd ها کرده است و امید می‌رود با پیشرفت ssd ها در زمینه سرعت و کارایی شاهد حذف رم ها و داشتن سیستم‌هایی با سرعت فوق‌العاده بالا باشیم.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه