Hyperloop طرح مفهومی از سیستم حمل و نقل

Hyperloop یک مسافرت همانند راه آهن نیست-دیجی اسپارک

جمعیت شهری در جهان روز به روز در حال افزایش است. راه آهن ها با ظرفیت بیشتر خود می توانند مردم را سریعتر جابه جا کند و از طرفی در صرفه جویی انرژی بسیار موثر هستند.

در maglev صفحات مغناطیسی با استفاده از آهن ربای قوی ساخته شده است که این ریل برای حرکت قطار در امتداد مستقیم است. نیروهای جاذبه بین قطبهای کنترل الکتریکی در خودرو و ریل باعث می شود وسیله نقلیه به حرکت درآید. این نسخه از فن آوری در آلمان توسعه یافته است و در حال حاظر برای وصل کردن فرودگاه شانگهای با مرکز شهر با سرعت زیاد در حال استفاده است.

Maglev در ژاپن نیز استفاده می شود اما مدرن تر و با سرعت بالاتر نسبت به آلمان بکار می رود. در نمونه جدید maglev که SCMaglev می باشد از ابررسانا ها استفاده کرده اند و براساس نیروی دافعه به جای نیروی جذب خطوط آن طراحی شده است.

اما در هردو نمونه بالا که مطرح شد مقدار انرژی مصرفی برای آنها بسیار بالا است و به خاطر همین امر کمی جای سوال است که آیا می توانند یک تکنولوژی جایگزین مناسب برای حمل و نقل و به صرفه بودن آنها باشد؟!

Hyperloop یک ایده جدید است. طراحی غلافی که به صورت لوله های بسیار مستقیم قرار می گیرند که بر اساس خلاء نسبی زیر غلاف مانند یک کمپروسور برقی هوارا با فشار بالا از جلو به عقب می دهد. باتری این دستگاه از انرژی خورشیدی است.

مشخصات فنی آن هنوز قابل به چالش کشیدن است. اما Hyperloop یک مسافرت همانند راه آهن نیست و Hyperloop طرح مفهومی از سیستم حمل و نقل است در واقع حالت پنجم از حمل و نقل است همانند قطار، اتومبیل، قایق و هواپیما. این طراحی می تواند بین لس آنجلس و سانفرانسیسکو انجام شود. فاصله ی آنها به طور مستقیم و و بیش از صدها مایل است. همچنین می توان از این طرح در نقاط دیگر جهان نیز استفاده کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *