تکنولوژی سخت افزار

طراحی روتر مجهز به صفحه نمایشگر لمسی

نوشته شده توسط آزاده مختاری

اینترنت ٬ روتر٬ بی سیم کلمات آشنایی هستند که امروزه بسیار با آن برخورد داریم. در دنیایی زندگی می کنیم که اینترنت بخش عمده ای از آن را تشکیل می دهد و بدون اینترنت نیمی از کارها مختل می شود. امروزه مودم های بسیاری با قابلیت های مختلف عرضه شده اند ولی بازهم تکنولوژی در راه پیشرفت است و تا به امروز که شاهد شنیدن روتر مجهز به صفحه نمایشگر لمسی هستیم.

Amped Wireless نیز دنیای روترها را با قرار دادن صفحه نمایش لمسی ۴ اینچی بر روی جدیدترین روتر بی سیم AC1750 خود، TAP-R3، متحول کرده است. شاید بسیاری از افراد این تکنولوژی را اضافی به حساب آورند زیرا کاربران می‌توانند با استفاده از لپ‌ تاپ‌های خود نیز چنین تنظیماتی را پیاده‌سازی کنند. اما طبق ادعای Amped Wireless، مزایای این دستگاه بیشتر است.

این صفحه نمایش لمسی باعث شده است که کاربر بتواند از نوشتن آدرس IP با استفاده از لپ‌تاپ صرف‌نظر کند.  هنگامی که روتر را به مودم وصل می کنید تنظیمات با یک لمس انجام می شود و سپس کار شما تمام شده است. همچنین، هر گونه تغییرات دیگر شامل تنظیم شبکه‌ ی مهمان تا فیلتر وبسایت‌ها و تنظیم برنامه ‌ی زمانی برای دسترسی روشن/خاموش بی سیم از طریق صفحه نمایش لمسی روتر قابل تنظیم می باشد.

از مشخصات آن می توان به TAP-R3 با سرعت ۴۵۰Mbps در ۲٫۴GHz و ۱۳۰۰Mbps در ۵GHz ارائه می‌شود. این دستگاه دارای ۱۲ آمپلی‌فایر و سه آنتن جهت اطمینان از دسترسی به بی سیم از هر نقطه می‌باشد.

در این روتر چهار پورت گیگا بایت سیمی تعبیه شده است. TAP-R3 همچنین شامل یک پورت USB برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها به صورت محلی یا از راه دور است. پیش‌سفارش TAP-R3 با قیمت ۲۰۰ دلار آغاز شده است.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۲ دیدگاه