رباتیک سخت افزار

موتورسیکلت الکتریکی جاده‌رو Empulse TT

موتورسیکلت الکتریکی جاده‌رو Empulse TT
نوشته شده توسط آزاده مختاری

موتور سیکلت الکتریکی نامی آشنا است که این روزها توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود و دارای قابلیت‌های مختلفی می‌باشد امروز در دیجی اسپارک به معرفی موتورسیکلت الکتریکی جاده‌رو Empulse TT می‌پردازیم.

۲۰۱۶Empulse TT یک موتورسیکلت الکتریکی متناسب با جاده‌ها می‌باشد که بر اساس طرح موتورسیکلت Brammo Empulse R ساخته شده است. این شرکت پس از حضور موفقیت‌آمیز خود در سری رقابت‌های ۲۰۱۵ Isle of Man TT Zero race که در آن با موتور مسابقه‌ای Empulse خود به عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت الکتریکی ایالات متحده شناخته شد، وارد بازار الکتریکی شد.

موتورسیکلت الکتریکی Empulse TT مجهز به قاب آلومینیومی، تعلیق کاملا قابل تنظیم به همراه دوشاخ معکوس و یک ضربه‌گیر عقب، ترمزهای دو دیسک در جلو و رینگ‌های آلومینیومی سبک‌وزن در اطراف، می‌باشد. از تفاوت‌های قابل توجه این مدل با مدل Brammo، تغییر از ۱۸۰ به ۱۶۰ بخش تایر عقب می‌باشد.۷/۸۰ نیوتن‌متر است. منبع قدرت، باتری لیتیوم-یون Brammo Power می‌باشد که دارای خروجی ۱۰٫۴ کیلووات‌ساعت است. این باتری نیاز به ۹/۳ ساعت زمان برای شارژ شدن با شارژر Stage 2 دارد که به عنوان یک لوازم جانبی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. درحالی که شارژر Stage 1 برای همین فرایند نیاز به هشت ساعت زمان دارد.

طبق اعلام کمپانی ویکتوری، باتری Empulse TT برای طی محدوده‌ی ۱۰۴ کیلومتری مناسب است، اگرچه با مصرف درست دستیابی به محدوده‌‌ی ۱۶۰ کیلومتر نیز امکان‌پذیر است. در طول تست‌ها، Empulse TT توانسته در بزرگراه‌ها و جاده‌های شهری با سرعت ۱۱۲ کیلومتر/ساعت رانده شود.

این موتور الکتریکی قابل راندن در دو حالت است: Eco mode مناسب برای راندن‌های روزانه، و Sport mode که از بیست درصد قدرت باتری بیشتر برای ارائه‌ی شتاب بالاتر استفاده می‌کند.

ویژگی اصلی Empulse TT، استفاده از یک گیربکس شش دنده متصل به کلاچ مولتی پلیت می‌باشد. به این ترتیب راکب می‌تواند از تمامی مزایای موتور این دستگاه بهره ببرد، درحالی که از باتری آن بهتر و کارآمدتر استفاده کند. کلاچ همانند تعداد دنده‌های زیاد شاید در این موتورسیکلت چندان مورد استفاده نباشد. کلاچ تنها زمانی بکار می‌رود که عملکرد تغییر دنده صورت گیرد.

قرار است موتورسیکلت Empulse TT تا پایان سال درآمریکا با قیمت ۱۹۹۹۹ دلار عرضه شود. ویکتوری وعده داده که به زودی زمان عرضه‌ی جهانی این وسیله نقلیه را نیز اعلام خواهد کرد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه