تکنولوژی سخت افزار

کامپیوتری به نام Kangaroo که به راحتی در جیب جا می‌شود

نوشته شده توسط آزاده مختاری

امروزه دنیای کامپیوترها روبه پیشرفت است و روز به روز تجهیزات سخت آفزاری آن ها کوچکتر می‌شود بنابراین اندازه آن‌ها کوچکتر می‌شود. همین کوچکتر بودن اندازه در کنار قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد سبب استفاده بیشتر از این سیستم‌ها می‌گردد. بنابراین امروز در دیجی اسپارک به معرفی کامپیوتری به نام Kangaroo که به راحتی در جیب جا می‌شود می‌پردازیم.

همانطور که اشاره کردیم یکی از مشکلات سیستم های کامپیوتر خانگی اشغال زیاد فضا است بنابراین شرکتی به نام InFocus به تولید کامپیوتری پرداخته است که به اندازه یک گوشی هوشمند و یا هارد اکسترنال فضا اشغال می‌کند به طوری که به راحتی در جیب جا می‌شود.

این کامپیوتر جیبی مجهز به انواع پورت‌های موردنیاز کاربران خواهد بود و قابلیت اتصال لوازم جانبی به سیستم به صورت بی سیم را خواهد داشت. همچنین این سیستم برای افرادی که دائما به کار با سیستم نیاز دارند مناسب است .

از لحاظ سخت افزاری این سیستم کامپیوتری مجهز به پردازنده Atom Z8500 شرکت اینتل با فرکانس ۲/۲۴ گیگاهرتز است .همچنین در این دستگاه از حافظه رم ۲ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی استفاده شده است. که این مقدار فضا تا ۱۲۸ گیگا بایت قابل ارتقا است. همچنین از دیگر امکانات این سیستم می‌توان به استفاده شبکه wireless AC برای دسترسی کاربر به اینترنت و بلوتوث ۴ برای اتصال به مانیتور و صفحه کلید بی‌سیم اشاره کرد.

ویندوزی که به صورت پیش فرض روی این سیستم نصب شده است همان ویندوز۱۰ است. اندازه‌های آن ۱۲۵×۱۳×۸۰ میلیمتر و وزن آن ۲۰۰ گرم می‌باشد. بدنه این دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است که دارای حسگر اثر انگشت برای شناسایی خواهد بود. همچنین باتری این دستگاه دارای چهار ساعت استفاده مکرر می‌باشد.

این دستگاه هیچ گونه کانکتور ورودی خروجی روی جعبه خود ندارد ولی شامل خروجی HDMI پورت USB 3.0 و یک کانکتور تغذیه میباشد.

این محصول به تولید انبوه رسیده است و از امروز به قیمت ۹۹ دلار در وبسایت شرکت برای فروش موجود است.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه