تکنولوژی

خودروی جدید BMW با نام CSL Hommage R

خودروی جدید BMW با نام CSL Hommage R
نوشته شده توسط آزاده مختاری

 BMWبین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ خودروهایی را در ساختار E9 تولید کرد که نمونه‌ی CSL با معرفی در سال ۱۹۷۲ را باید نمونه ی بارز این ساختار دانست.

 BMWدر سال ۱۹۷۲ نمونه‌ای از خودروی با ساختار E9 را با عنوان CSL معرفی کرد که این خودرو موفقیت‌های بسیاری را برای خودروساز باواریایی کسب کرد که از جمله‌ی آن می‌توان به مسابقات لمانز و مسابقات قهرمانی تور اروپا اشاره کرد. این خودرو از یک موتور سه لیتری بهره می‌برد و به خاطر ظاهر بسیار خشن و موفقیت‌هایش در یاد دوستداران BMWباقی مانده است.

حال BMW به یاد این خودرو نمونه‌ای جدید از آن را معرفی کرده است. خودروی جدید BMW با نام CSL Hommage R طراحی شده است. این نسخه که از حرف R در انتهای نام خود بهره می‌برد، به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس شاخه‌ی آمریکای شمالی BMW و همچنین موفقیت‌های نسخه‌ی اصلی CSL در سال ۱۹۷۵ طراحی و توسعه یافته است. برخلاف بهره‌گیری از رنگ زرد در نسخه‌ی اصلی این خودروی مفهومی، از رنگ‌های سنتی مورد استفاده برای خودروهای مسابقه ‌ای  BMWدر این خودرو بهره گرفته شده است. در ظاهر این خودرو می‌توان نواری متشکل از رنگ قرمز و دو نوار با شدت متفاوت رنگ آبی را مشاهده کرد که در واقع رنگ‌های متعلق به شاخه‌ی تیونینگ و ریسینگ شرکت  BMW است. ظاهر خودرو در کنار رینگ‌های طلایی تعبیه شده روی آن تکمیل شده است.

 BMWبخشی از تجهیزات مربوط به نمایش اطلاعات خودرو را حذف کرده است وعلت این موضوع بهره ‌گیری از واقعیت مجازی برای نمایش اطلاعات به راننده از طریق کلاهی است که در زمان رانندگی بر سر گذاشته می‌شود.

 BMWبرنامه‌ای برای تولید انبوه این خودرو ندارد و تنها دو نسخه از آن را ساخته است.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه