آموزش رزبری پای رزبری پای پروژه رزبری پای

آموزش رسپبری پای Raspberry Pi – نحوه اتصال گرافیکی از راه دور VNC

آموزش رسپبری پای Raspberry Pi - نحوه اتصال گرافیکی از راه دور VNC
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

همانطور که در پست قبلی آموزش رسپبری پای Raspberry Pi توضیح دادم، این سری آموزش رسپبری پای Raspberry Pi که به صورت ویدیویی در آزمایشگاه تخصصی دانشجو کیت تهیه شده است. مرحله به مرحله کار با برد رزبری پای Raspberry Pi یا به اصطلاح برخی برد رسپبری پای! را به شما آموزش خواهم داد.

در سه قسمت قبلی ملزومات راه اندازی برد رزبری پای Raspberry Pi و شیوه اتصال به برق و بوت کردن سیستم عامل را بررسی کردیم. همچنین مقایسه دو مدل برد رزبری پای و اینکه این مینی کامپیوتر چرا بوجود آمده بحث و بررسی کردیم. در این بخش از آموزش نحوه اتصال گرافیکی برد رزبری پای Raspberry Pi از راه دور را آموزش خواهم داد. در برخی شرایط نیاز به داشتن تصویر گرافیکی رزبری پای است. همچنین ممکن است دسترسی به برد رزبری پای نداشته باشیم. یا اینکه اصلا مانیتور نداشته باشیم که با برد رزبری پای Raspberry Pi کار کنیم. در این شرایط باید از تنظیمات اتصال گرافیکی به برد رزبری پای Raspberry Pi از راه دور استفاده کنیم. در ادامه به ویدیویی که برای راحتی کار شما کاربران تهیه کرده‌ام توجه کنید.

دستورات استفاده شده در این آموزش:

دستور nmap برای یافتن آی پی برد رزبری پای

sudo apt-get install nmap

 

دستور nmap برای یافتن کل آی پی‌های لوکال

sudo nmap -sp 192.168.0.1/24

 

دستور SSH برای اتصال به شل لینوکس

ssh pi@192.168.0....

 

راه اندازی سرور XRDP روی برد رزبری پای

sudo apt-get install xrdp

 

دستور ریبوت کردن برد رزبری پای

sudo reboot

 

دستور نصب رمینا برای اتصال VNC به برد رزبری پای

Sudo apt-get install remmina

 

با استفاده از این دو نکته در زمانی که صفحه نمایش ندارید، میتوانید وضعیت برد رزبری پای Raspberry Pi را بررسی و با آن کار کنید.

در ادامه با این ویدیو با وب سایت تخصصی الکترونیک و رباتیک، دیجی اسپارک همراه باشید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۴ دیدگاه

  • ۱)سلام میخواستم ببینم ماینر usb رو چطوری باید راه اندازی کنم. برنامشو از کجا باید روی فلش بریزم ممنون میشم توضیح کامل بدید.( به صورت آموزشی)
    ۲) و همچنین اگر من بخوام ارز دیجیتالی دیگه ای مثل دش یا مونرو ماین کنم باید برنامه ماینر usb خودشو استفاده کنم.
    ۳) آیا میتونم رزبرپای رو اور کلاک کنم یا هر مینی کامپیوتر دیگه ای رو , و برای این کار حتما باید از خنک کننده وفن استفاده کنم

    • با سلام
      ضمن تشکر از توجه شما، در این خصوص سوالتان را در پست‌های مربوطه مطرح کنید. برای ماینینگ بیت کوین قبلا آموزش‌هایی در سایت منتشر کرده‌ام. برای پیشنهادهایی که ارایه کردید به زودی آموزش مربوطه منتشر خواهد شد.