مدارهای الکترونیک نرم افزار

انتقال برنامه از حافظه اصلی به کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی

نوشته شده توسط آزاده مختاری

مشکل کارت حافظه در تمام سیستم عامل‌ها وجود دارد و امروزه که استفاده از گوشی‌های اندرویدی افزایش یافته است با مشکل حافظه در این گوشی‌ها نیز مواجه هستیم. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در گوشی خود اطلاعات زیادی ذخیره می‌کنید حافظه گوشی اندرویدی هنگام خرید نکته مهمی برای شما می‌باشد  گوشی‌های مختلفی در بازار موجود است که علاوه بر حافظه دائمی بالا از حافظه موقتی بالا نیز برخوردارند.

پس ازگذشت زمان کمی و دانلود و ذخیره اطلاعات روی گوشی متوجه می‌شوید که حافظه پر شده است و اکثردستگاه‌هایی که سیستم عامل اندروید دارند به صورت پیش‌فرض برنامه‌های دانلود شده را بر روی حافظه داخلی خود ذخیره می‌کنند که علاوه بر پرشدن حافظه سبب کند شدن اجرای برنامه‌ها نیز می گردد.

بنابراین برنامه‌ها را باید به حافظه جانبی انتقال دهیم که این امر با استفاده از برنامه‌ها و روش‌هایی صورت می‌گیرد که در ادامه در دیجی اسپارک به انتقال برنامه از حافظه اصلی به کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی می‌پردازیم.

ذکر این نکته ضروری است که تمام برنامه ها خاصیت انتقال به کارت حافظه جانبی را ندارند زیرا این‌گونه برنامه‌ها صرفاً برای فعالیت و بهره بردن از حافظه دائمی گوشی شما توسعه یافته‌اند و اگر آن‌ها را بر روی کارت حافظه نصب کنید اجرا نخواهند شد و اگر هم اجرا شوند به درستی کار نمی‌کنند.

روش اول: انتقال برنامه‌ها به کارت حافظه جانبی

هرچند برای انتقال برنامه‌ها به کارت حافظه جانبی روش‌های مختلفی وجود دارد و حتی برنامه هایی برای انجام این کار طراحی شده است ولی با این حال ساده‌ترین روش از طریق خود امکانات سیستم عامل انجام می‌شود. برای شروع به قسمت تنظیمات اصلی گوشی اندرویدی خود بروید و سپس از قسمت مدیریت اجرای برنامه‌ها Application manager را باز کنید.

انتقال برنامه از حافظه اصلی به کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی

انتقال برنامه از حافظه اصلی به کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی| دیجی اسپارک

در صفحه جدید باز شده شما لیستی از برنامه‌هایی که قبلا دانلود کرده اید را مشاهده خواهید کرد سپس برنامه‌ای که می‌خواهید به کارت حافظه انتقال دهید را انتخاب کنید . سپس در پایین صفحه گزینه Move to SD card را انتخاب کنید تا عملیات انتقال به کارت حافظه آغاز شود. مدت زمان انتقال برنامه نسبت به حجم آن ممکن است بین چند ثانیه تا چند دقیقه به طول انجامد.

انتقال برنامه از حافظه اصلی به کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی

انتقال برنامه از حافظه اصلی به کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی| دیجی اسپارک

از این روش می‌توان برای انتقال هر برنامه‌ای که امکان اجرا بر روی کارت حافظه را داشته باشد استفاده کرد.

ممکن است زمانی شما برنامه‌ای را در حافظه جانبی ذخیره کرده باشد و تصمیم به انتقال آن به حافظه اصلی داشته باشید در این موارد می‌توانید به قسمت تنظیمات بروید و از سربرگ مدیریت و انتخاب برنامه و سپس انتخاب گزینه move to device stor  به انتقال برنامه به حافظه اصلی بپردازید.

روش دوم: استفاده از یک برنامه کمکی

شما همچنین برای انتقال برنامه‌های خود به کارت حافظه جانبی می‌توانید از یک برنامه کمکی استفاده کنید. برای انجام این کار باید برنامه مورد نظر قابلیت نصب واجرا در حافظه کمکی را داشته باشد که مجبور به روت کردن گوش خود نشوید. برای اطمینان از این که برنامه مورد نظر قابلیت انتقال و اجرا در حافظه کمکی را دارد یا خیر باید تمامی برنامه هایی که قصد انتقال آن ها را دارید یکی یکی بررسی کنید و سپس در صورت امکان انتقال و اجرا به ادامه بپردازید.

در این روش ما از برنامه AppMgr III استفاده خواهیم کرد. این برنامه رایگان است و امکانات نسبتاً خوبی را ارائه می‌دهد. AppMgr III درواقع یک برنامه مدیریت برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی‌های هوشمند است که یکی از قابلیت های آن انتقال برنامه ها از حافظه اصلی به کارت حافظه می باشد.

انتقال برنامه از حافظه اصلی به کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی2

انتقال برنامه از حافظه اصلی به کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی| دیجی اسپارک

با توجه به این که روش اول نیز می تواند جوابگوباشد ولی این روش به عنوان یک میانبر است به گونه‌ای که پس از باز کردن AppMgr III لیستی از برنامه‌های موجود در حافظه دائمی دستگاه نمایان می‌شود که با انتخاب هرکدام به همان صفحه اطلاعات برنامه انتقال داده خواهید شد. پس از وارد شدن به صفحه اصلی برنامه باز هم گزینه Move app to SD card را انتخاب نمائید تا انتقال صورت گیرد.

انتقال برنامه از حافظه اصلی به کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی2

انتقال برنامه از حافظه اصلی به کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی| دیجی اسپارک

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه

  • Oh VERY happy birthday to elder Tog! Hope he82#&17;s having a good one. Are you going out to celebrate, or something? Is he having one of those Big Eighteenth dos? Daughter went to a lot of them, but hers was truncated due to coinciding with VCE exam time – Boo – so we let her go to the coast for Schoolies instead, cos she and her friends are reasonably sensible.