تکنولوژی

تصاویر سه بعدی از دفتر دیجی اسپارک و دانشجو کیت

تصاویر سه بعدی - دفتر دیجی اسپارک و دانشجوکیت
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

تصاویر سه بعدی دو حالت دارند، یکی اینکه با نمایشگر سه بعدی و عینک های مخصوص، فرد بیننده در بطن تصویر قرار میگیرد. دوم اینکه به صورت ایستا و یکتا مانند شخصی که در یک محیط قدم میزند، از طریق صفحه نمایش بتوانیم همچین حسی را شبیه سازی کنیم. روش دوم نوعی از تکنیک عکاسی با تجهیزات خاص است. در این شیوه مرکز کانونی بایستی نوک جلویی لنز باشد. از این رو سه پایه عکاسی کلا متفاوت میشود، در ادامه تصویر این سه پایه را نمایش خواهد داد. پس از اینکه عکس ها گرفته شد توسط نرم افزاری خاص که متن باز نمیباشد، تصاویر تبدیل به سه بعدی میشوند.

این خدمات بیشتر مربوط به عکاسان معماری میشود. به تازگی دو نفر از اعضای موسسه ایگرگ استودیو Igregstudio که دفتر مرکزی شان در میلان ایتالیا است، به ایران آماده بود و این عکس های سه بعدی را از دفتر دانشجو کیت و دیجی اسپارک تهیه کردند.

 

 تصویر سه بعدی (برگرفته از گوگل)

با استفاده از ویژگی جدید «تصویر سه بعدی» در Google Earth، می‌توانید بر فراز همه نواحی کلان‌شهری در حالت سه بعدی پرواز کنید و تجربه بی‌سابقه‌ای داشته باشید. روزهایی که تنها راه دستیابی به مناظر هوایی از شهرهای دلخواه از پنجره یک آپارتمان پنت‌هاوس یا هلیکوپتر امکان‌پذیر بود سپری شدند. اکنون می‌توانید به سهولت و فقط با باز کردن Google Earth در دسک‌تاپ یا تلفن همراه خود، بر فراز افق پرواز کنید.

 

accessories-nodal-ninja-lens-ring-v2-sigma-8mm-canon-with-control-access-2_large

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید پایه بر روی لنز قرار میگیرد و از مرکز کانونی لنز، میچرخد.

 

عکس برداری سه بعدی - دیجی اسپارک

عکس برداری سه بعدی – دیجی اسپارک

ez-leveller-ii-para-nodal-ninja-r1-e-r10-ou-r20-384901-MLB20446555133_102015-F

 

چگونه عکس های سه بعدی را ببینیم؟

بعد از اینکه عکس ها تهیه میشوند در گوگل مپ آپلود شده و هم از طریق گوگل مپ و هم از طریق اپلیکیشن گوگل استریت قابل دیدن میباشند. به لطف این نوع تصاویر میتوانید بدون حضور فیزیکی در یک مکانی، در هرجایی از دنیا، البته به شرطی که تصاویر سه بعدی آن در گوگل آپلود شده باشند، میتوانید در آن محیط قدم بزنید و بازدید کنید. ایگرگ استودیو توسط یک ایرانی به نام بهزاد بانی تاسیس شده و از سال ۲۰۱۴ در حال فعالیت میباشد، تمرکز اصلی این گروه بر عکاسی و فیلم سازی معماری است. تا امروز تیم ایگرگ استودیو به ۱۴ نفر رسیده است و در حال حاضر علاوه بر پوشش کل میلان، نمایندگی این تیم در ایران هم تاسیس شده و فعالیت های حرفه ای عکاسی معماری را در دست انجام دارند.

طی سفر اخیر ایشان به همراه یکی از افراد تیمشان، به ایران، به دانشجو کیت آمده و تصاویر سه بعدی را از دفتر فروش دانشجو کیت تهیه کردند. برای دیدن این تصاویر میتوانید در گوگل کلید واژه “Daneshjoo Kit” و یا “دانشجو کیت” را جستجو کنید و در نتایج جستجو علاوه بر نمایش موقعیت دانشجو کیت روی نقشه و نمایش نقد و نظر کاربران و توریست‌ها میتوانید تصاویر سه بعدی دفتر دانشجو کیت را ببینید.

 

جهت جستجو در گوگل کلید کنید.

 

سایت ایگرگ استودیو igregstudio.com

 

نمایش تصاویر سه بعدی از دفتر ایگرگ استودیو در میلان

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه