تکنولوژی

حضور فایل منیجر در اندروید ۶

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

اندروید راه بسیار طولانی را از ابتدای ورودش به عرصه تلفن‌ها در سال ۲۰۰۷ پیموده است. اما یک قابلیت که در طی این چند سال نبود آن خودنمایی میکرد داشتن فایل منیجر اصلی برای اندروید بود. امروزه فایل منیجر های زیادی برای تلفن‌های اندرویدی وجود دارد اما همیشه جای سوای بود که چرا اندروید خود فایل منیجری برای سیستم عاملش در نظر نگرفته است.

در طی این چند سال که اندروید در حال تکامل خود بود گوگل هیچ‌گاه به فکر افزودن فایل منیجر به آن نبود و قابلیت‌های جالب آن را افزایش میداد. اما حالا ظاهراً گوگل نیز به فکر افتاده است. با این حال آنقدرها تعجب نکنید زیرا این فایل منیجر فعلاً بسیار ساده و ابتدایی ساخته شده است. در آخرین نسخه اندروید یا همان مارشمالو فایل منیجری به چشم میخورد البته از دید همگان مخفی شده است. این فایل منیجر را نمیتوانید به راحتی ببینید و در زیر لایه‌های بعضی قسمت‌های سیستم مخفی شده است. مانند منوهای :

– تنظیمات برنامه‌ها
– حافظه و USB
– و امکانات دیگر برای اندروید جدید …

فایل منیجر اندروید

فعلاً این فایل منیجر بسیار ساده است و با آن میتوانید فایل‌های خود را مرور کنید و جست‌و‌جو کنید و مرتب سازی و یا فیلتر کنید و جز این‌ها هنوز قابلیت دیگری در اختیار کاربر گذاشته نشده است. اگر به دنبال فایل منیجر کامل تری هستید بهتر است از آن‌هایی که در پلی استور قرار دارند استفاده کنید. برنامه هایی همانند solid explorer و file expert وجود دارند که امکاناتی بیشتر از سایر فایل منیجر ها به شما ارائه خواهند داد و همچنین حتی میتوان با آنها کارهایی تخصصی و حرفه ای تر همچون ویرایش فایل های روت و یا داشتن چندین پنل کاربری به صورت همزمان را در آن تجربه کنید. با این حال اینکه گوگل پس از چندین سال به یاد ساخت فایل منیجر افتاده است کمی عجیب است و ممکن است نشان از تغییر سیاست های این شرکت داشته باشد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه