تکنولوژی ماژول دوربین

دوربین مکعبی پولاروید ؛ نهایت سادگی

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

وقتی صحبت دوربین های مقاوم به میان میاید اکثر مردم فکر میکنند که این وسایل باید بسیار گران قیمت بوده و متعلق به افرادی باشد که مثلاً هر هفته برنامه اسکی روی آلپ را به صورت حرفه‌ای در آخر هفته خود قرار میدهند یا حتی متعلق به کسانی است که در یک آکواریوم پر از کوسه شنا میکنند.

وقتی صحبت دوربین های مقاوم به میان میاید اکثر مردم فکر میکنند که این وسایل باید بسیار گران قیمت بوده و متعلق به افرادی باشد که مثلاً هر هفته برنامه اسکی روی آلپ را به صورت حرفه‌ای در آخر هفته خود قرار میدهند یا حتی متعلق به کسانی است که در یک آکواریوم پر از کوسه شنا میکنند. اما اینبار اینطور نیست. دوربین مکعبی پولاروید یک دوربین است که بر پایه فلسفه چیزهایی با نهایت سادگی بنا شده است. با دیجی اسپارک و بررسی دوربین مکعبی همراه باشید.

polaroid-cube-review-17@2x

ابعاد این دوربین ۳۵ میلی متر در هر وجه آن است. تنهای چیزی که شما در این دستگاه مشاهده میکنید یک مکعب با گوشه‌های منحنی مانند است که یک طرف آن لنزی برای عکس برداری با حداکثر دید ۱۲۴ درجه است. این دوربین با قابلیت فیلم‌برداری HD یک دوربین کوچک و جمع و جور برای فیلم‌برداری های روزمره و جالب است. به دلیل فلسفه ساده بودن در این دستگاه شما هیچگونه صفحه نمایش یا دکمه اضافی مشاده نمیکنید و تنها چیزی که هست یک لنز و یک دکمه پاور است که با آن می‌شود شروع به ضبط فیلم کرد و یا عکس گرفت.

محفظه این دوربین از جنس پلاستیک نرم است و ضدشوک و ضد نفوذ مایعات ساخته شده است. و یک قسمت نیز برای باز کردن آن در پشت دوربین قرار داده شده است. در داخل این محفظه یک پورت mini USB و یک اسلات حافظه است که مموری های میکرو اس دی را تا ۳۲ گیگ پشتیبانی میکند. کنار آن نیز یک سوئیچ برای تغییر فیلم‌برداری از ۱۰۸۰p به ۷۲۰p قرار داده شده است. کاربرد پورت یو اس بی نیز برای شارژ کزدن دوربین و اتصال آن به کامپیوتر است. سیستمی که برای پخش در نظر گرفته شده است plug and play است اما یک برنامه نیز برای دسکتاپ در نظر گرفته شده است. این برنامه به شما اجازه میدهد تا تغییرات ساده‌ای در تصاویر خود بدهید. مثلاً نور آن‌ها را زیاد یا کم کنید و یا تاریخ و ساعت به پایین فیلم اضافه کنید و یا تنظیماتی را به دوربین بدهید که مصلا هنگامی که مموری پر شد قدیمی ترین فیلم ضبط شده را پاک کن و دوباره فیلم‌های جدید ضبط کن. پولاروید همچنین یک سری لباس هم برای خود دارد. شما میتوانید به سلیقه خودتان آن را تزیین کنید و یا به آن کاو های مختلف بپوشانید. همچنین وسایل و تجهیزات اضافی همچون پایه و نگه دارنده نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز میتوانید آن‌ها را از فروشگاه خریداری نمایید.

polaroid-cube-review-5@2x

راه اندازی این دوربین نیز بسیار ساده است. کافی است درب پشتی آن را باز کرده و باتری دوربین را شارژ کنید سپس کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از آن نیز مموری را در اسلات خود قرار دهید. بعد از آن درب دوربین را بسته و با کلید قرار داده شده بر روی بدنه شروع به ضبط ویدئو کنید.

این مکعب با قیمتی در حدود ۱۰۰ دلار در فروشگاه های اینترنتی به فروش میرسد. و همچنین لوازم اضافه نیز جداگانه به فروش میرسد.

[advanced_iframe securitykey=”e3ac59a02708b32a0e36dd27eecce7b410abc919″ src=”http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/kypj9/vt/frame” allowFullScreen=”true” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” height=”360″ width=”640″]

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه