مدارهای الکترونیک نرم افزار

راه‌هایی برای افزایش عملکرد کامپیوتر-قسمت دوم

نوشته شده توسط آزاده مختاری

اگر سیستم مورد استفاده از سرعت مناسبی برخوردار نباشد کارکردن آن با خسته کننده است. بنابراین در قسمت اول آموزش به معرفی سه روش از روش های افزایش عملکرد سیستم پرداختیم در ادامه نیز به معرفی سه روش دیگر برای افزایش عملکرد خواهیم پرداخت. با ما با راه‌هایی برای افزایش عملکرد کامپیوتر-قسمت دوم در دیجی اسپارک همراه باشید.

افزایش رم برای بهبود فعالیت های بیشتر روی سیستم

افزایش حافظه رم یک روش ارتقای آسان و ارزان‌قیمت است که می‌تواند کامیپوتر شما را از کندی سرعت نجات دهد.

Memory Finder یک ابزار بسیار خوب و کاربردی است که شما را در یافتن رم مناسب و مورد نیاز برای ارتقای کامپیوتر شخصی‌ یاری خواهد نمود. پس از تعیین نوع رم مورد نظر شما می‌توانید آن را تهیه نمایید. در صورتی که در نصب رم تخصص دارید و توانایی نصب آن را دارید می توانید خودتان آن را نصب کنید و در غیر این صورت آن را به یک متخصص برای نصب بسپارید.

افزایش سرعت بارگذاری با خرید هارد SDD

اگر هارد دیسک خود را ارتقا دهید به راحتی می توانید شاهد افزایش سرعت کامپیوتر یا لپ تاپ خود باشید. هارد دیسک‌ها شامل دو نوع دیسک‌های سخت سنتی یا HDD و درایو‌های حالت جامد یا SDD می‌باشند.

دیسک‌های سخت از نظر قیمت ارزان‌تر هستند و دارای قطعات متحرک هستند و در مقابل SDDها مثل یک فلش مموری بخش متحرکی ندارند . با توجه به گسترش روز افزون این هارد دیسک ها قیمت این تکنولوزی روز به روز در حال کاهش است و به راحتی می توانید از این هارد دیسک ها استفاده نمائید.

کاهش برنامه هایی که در زمان شروع سیستم اجرا خواهند شد.

ممکن است زمانی برای انجام کاری عجله بسیاری داشته باشید و انتظار کشیدن برای بالا آمدن و یا به اصطلاح بوت شدن سیستم پس از زدن دکمه استارت یکی از زمان بدترین انواع انتظاری است که در طول زندگی ممکن است با ان مواجه شده باشید.

برای دیدن لیست این برنامه‌ها روی منوی Start کلیک کنید و برنامه msconfig را جستجو کنید سپس با انتخاب سربرگ Startup از پنجره باز شده می توانید برنامه هایی که در زمان شروع سیستم اجرا می شوند را ببینید. شما با توجه به نیاز خود می توانید برنامه های اضافی را حذف کنید و پس ار بوت شدن سیستم شاهد اجرای آن ها نباشید. با اجرای این برنامه ممکن است بسیاری از برنامه های اضافی سستم اجرا نشود و سیستم سریع تر اجرا گردد.

با توجه به این که بسیاری از برنامه ها مربوط به خود سیستم هستند با حذف و بستن آن ها ممکن است سیستم در اجرا با مشکل روبرو شود.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه