تکنولوژی سخت افزار

سامسونگ با نمایشگرهای شفاف OLED وآینه ای

نوشته شده توسط آزاده مختاری

شرکت های بسیاری در زمینه صفحه نمایش هایی شفاف و آینه ای کارکرده اند ولی یک صفحه نمایش آینه ای و شفاف که بتوانیم علاوه بر تصاویر نمایش داده شده روی آن، محیط پشت آن را نیز به خوبی مشاهده کنیم یکی از ایده های جدید سامسونگ است که در ادامه در دیجی اسپارک به معرفی موضوع سامسونگ با نمایشگرهای شفاف OLED وآینه ای خواهیم پرداخت.

سامسونگ به معرفی نمایشگر های OLED شفاف ( شیشه ای ) و آینه ای خود در هنگ کنگ پرداخته است. به عنوان مثال از نمایشگر های آینه ای می توان به عنوان یک اتاق پرو مجازی استفاده کرد به طور مثال می تواند در فروشگاه های لباس استفاده گردد، به طوری که بدون اینکه نیازی به پوشیدن لباس باشد می تواند نمایش دهد که لباس های مختلف چه نمایی در تن شما خواهند داشت.

همچنین سامسونگ قصد دارد تا از نمایشگر های شیشه ای خود در ایجاد تبلیغات تعاملی با کمک قابلیت کنترل صوتی و یا بوسیله تکنولوژی RealSense، استفاده کند. این شرکت نمایشگر های OLED شیشه ای را واضح تر، با کیفیت تروبا شفافیت بالاتر و زمان پاسخ دهی پائین تر نسبت به نمایشگر های LCD شیشه ای که در حال حاضردر دسترس هستند توصیف می کند. علاوه بر این نمایشگر های شیشه ای و شفاف نسبت به تکنولوژی های مشابه نیز با کیفیت تر و با وضوح رنگ بهتربه نظر می رسد. تکنولوژی جدید سامسونگ برای تولید پنل آینه ای و شفاف، قادر به دریافت سطح انعکاس ۷۵ درصدی خواهید بود که ۵۰ درصد بیشتر از سطح انعکاس پنل های LCD است.در این تکنولوژی جدید دیگر نیازی به وجود نور سیاه در پشت صفحه‌نمایش نیست تا تصاویر دیده شوند.

از تغییرات صورت گرفته در صفحه نمایش OLED آینه ای سامسونگ می توان به نسبت کنتراست ۱۰ هزار به ۱ اشاره کرد که این میزان در پنل های LCD، نسبت ۴ هزار به ۱ است. از سوی دیگر زمان پاسخدهی از ۸ میلی ثانیه به ۱ میلی ثانیه کاهش یافته که در نتیجه می توانید تصاویر را با سرعت بیشتر و در شرایط واقعی مشاهده کنید. محدوده رنگ این نوع پنل ها با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به حالت تصویر NTSC به ۱۰۰ درصد افزایش یافته و حجم انتقال به میزان ۳۵ درصدی بیشتر است که در نتیجه زاویه دید و کیفیت تصویر افزایش چشم گیری پیدا می کنند.

ساخت این محصول ممکن است مدت زمانی طول بکشد زیرا شرکت های مختلفی در زمینه تولید اتاق های پرو مجازی و نمایشگر های تبلیغات تعاملی  در حال کار هستند وباید با آنها رقابت کند.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه