مدارهای الکترونیک

سیستم روشنایی تطبیقی برای اتومبیل

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

ما در این کارگاه سعی می کنیم ساخت مدار وسایلی را آموزش دهیم که کاربردی و در عین حال ساده باشد.امروز در مورد مداری صحبت خواهیم کرد که بسیار کاربردی و حیاتی است.

زمانی را در نظر بگیرید که شب هنگام ، در بزرگراه مشغول رانندگی هستید. برای اینکه بتوانید فاصله ی بیشتری را در روبروی خود روشن کنید و بتوانید به خوبی جاده را ببینید باید از نور بالا استفاده کنید اما زمانی که در جاده ی دوطرف حرکت می کنید استفاده از نور بالا بسیار خطر ناک است و باعث ایجاد مشکل در دید راننده ای می شود که از روبرو در جاده ی کنار در حال حرکت است.

سیستم روشنایی تطبیقی برای اتومبیل - دیجی اسپارک

ما برای حل این مشکل راه حلی را در نظر گرفتیم که شما می توانید به صورت شماتیک با مدار آن آشنا شوید.

با استفاده از ” سیستم روشنایی تطبیقی برای اتومبیل ” راننده می تواند به صورت دستی میزان نور بالای خود را تنظیم کند و نه تنها نور کافی داشته باشد بلکه راننده ی روبرویی نیز با مشکل دید مواجه نشود.

در تصویر زیر می توانید نمایی شماتیک از مدار سیستم روشنایی تطبیقی برای اتومبیل را مشاهده فرمایید.

 

شماتیک مدار سیستم روشنایی تطبیقی برای اتومبیل:

سیستم روشنایی تطبیقی برای اتومبیل - دیجی اسپارک

قبل از تست مدار آماده شده حتما یک دور تمامی اجزای مدار را چک کنید تا مطمئن شوید قطعات به درستی در جای خود قرار گرفته اند اگر در روشن شدن و فعال سازی این دستگاه با مشکل مواجه شدید از ابتدا مرحله به مرحله طبق نقشه ی شماتیکی که در دسترس شماست مدارها را بررسی کنید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه