تکنولوژی سخت افزار

نمایشگر سامسونگ برای اطلاع از مسیر پیش روی در جاده

نوشته شده توسط آزاده مختاری

سبقت گرفتن از کامیون‌های بزرگ کار خطرناکی است، زیرا راننده‌ی خودروی دیگر ابتدا باید از پشت این خودرو عبور کند تا از خلوت بودن جاده خبر پیدا کند. این عمل در بزرگراه‌های یک طرفه نیز کار خطرناکی ا‌ست، زیرا چنین عملی می‌تواند منجر به رانندگی در مسیر ترافیک پیش‌رو شود. اکنون شرکت سامسونگ الکترونیک در پی حل این مشکل برآمده است و به این منظور دوربین‌هایی را در جلوی کامیون و یک نمایشگر بزرگ را در پشت آن نصب نموده است تا رانندگان خودروهای پشتی را از مسیر پیش‌رو با خبر کنند.

در ادامه در دیجی اسپارک به نمایشگر سامسونگ برای اطلاع از مسیر پیش روی در جاده می‌پردازیم.

این صفحه نمایشگر متشکل از یک دوربین نصب شده در جلو به منظور تصویربرداری از جاده جلوی کامیون است. که به جای ارسال بی سیم تصاویر زنده به نمایشگر شفاف LCD نصب شده در پشت کامیون، راه حل سامسونگ ارسال یک نمای متوالی از جاده‌ی پیش رو به مانیتور خارجی نصب شده در پشت ماشین می‌باشد.

این پخش تصویر هم در روز و هم در شب امکان‌پذیر است و طبق گزارش‌ها می‌تواند موجب کاهش تصادفات ناشی از سبقت گرفتن‌ها شود و همچنین اطلاعاتی از خطرات جاده را برای خودروهای در حال رانندگی پشت کامیون‌ها فراهم می‌کند.

پس از تست‌های زیاد این نمونه‌ی آزمایشی در آرژانتین، سامسونگ اعتقاد خود مبنی بر عملی بودن این تکنولوژی را تایید کرد. به این ترتیب، برنامه‌هایی برای تست بیشتر این تکنولوژی از طرف این شرکت برای استفاده از آن در بزرگراه‌ها وجود دارد.

هنوز خبری مبنی بر زمان ساخت تجاری این سیستم اعلام نشده است.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه