رباتیک سخت افزار

هواپیمای بدون سرنشین و قابل حمل Blu

هواپیمای بدون سرنشین و قابل حمل Blu
نوشته شده توسط آزاده مختاری

با توجه به این که شاهد تولید هواپیماها و پهپادهای بسیار کوچکی هستیم ولی به علت پراکندگی ملخ های آن ها خاصیت قابل حمل بودن را ندارند بنابراین نیاز به هواپیماهای قابل حمل احساس می شد. بنابراین شرکت های زیادی در صدد تولید هواپیماهای بدون سرنشین قابل حمل برآمدند ودر تلاش برای تولید هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل باهم به رقابت پرداختند که بهترین راه برای این کار استفاده از تکنولوژی ملخ های تاشونده است. بنابراین  AeriCam مدلی را با نام Anura توسعه داده که به ملخ‌های تاشونده مجهز است، درنتیجه این دستگاه پرنده می‌تواند در قالب یک بسته‌ی مستطیلی جیبی حمل شود وشرکت Droidworx با توسعه محصول فوق به معرفی وسیله ای مشابه به نام Blu پرداخته  است.

در ادامه با دیجی اسپارک با هواپیمای بدون سرنشین و قابل حمل Blu همراه باشید.

مانند Anura، کوادکوپتر Blu به ملخ‌هایی مجهز شده که قابل تا شدن می‌باشند و بدنه‌ی مستطیلی را به این پهپاد فیبر کربنی در صورت عدم استفاده می‌بخشند.

از ویژگی‌های خارجی این محصول می‌توان به یک دوربین HD اشاره کرد که ویدئوهای ۱۰۸۰p/60fps و تصاویر ۱۲ مگاپیکسل را بر روی یک کارت چهار گیگابایت microSD ذخیره می‌کند، یک دوربین رزولوشن پایین نیز وجود دارد که به پخش ویدئوها در دستگاه موبایل کاربر می‌پردازد، سیستم ناوبری و تعیین موقعیت GPS و مجموعه‌ای از یابنده‌های اینفرارد و اولتراسونیک از دیگر مشخصات این کوادکوپتر است.

هواپیمای بدون سرنشین و قابل حمل Blu

هواپیمای بدون سرنشین و قابل حمل | دیجی اسپارکBlu

حالت پرواز خودکار این پرنده شامل توانایی پیگیری یک مسیر برنامه‌ریزی شده با GPS، بازگشت خودکار به نقطه‌ی شروع در صورت از دست رفتن تماس با کاربر یا داشتن باتری ضعیف، و پرواز بر اساس حرکت کاربر در حین ردیابی سیگنال موبایل وی، است. در مورد آخر، کاربر می‌تواند فاصله‌ی پروازی این کوادکوپتر را تنظیم کرده و همچنین به جای ردیابی سیگنال موبایل با پوشیدن یک دستبند بلوتوث می توان آن را وادار به ردیابی کند.

این پرنده همچنین قابل هدایت دستی با استفاده از یک تلفن اندروید یا iOS می‌باشد. یک بار شارژ باتری ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت آن برای ۱۵ دقیقه پرواز کافی می‌باشد.

قیمت این محصول ۴۹۹ دلار اعلام شده است و زمان عرضه‌ی آن از هفته‌ی دوم ماه اکتبر می باشد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه