تکنولوژی سخت افزار

چشم پزشک آنلاین در خانه

چشم پزشک آنلاین در خانه
نوشته شده توسط آزاده مختاری

پزشک ومتخصص چشم پزشک همیشه در دسترس نیستند وبرای مراجعه به یک چشم پزشک ممکن است زمان زیادی را صرف کنید و در آخر هم نتوانید پزشک متخصص با صلاحیت را پیداکنید.

یک شرکت در شیکاگو، برای این کار راه حلی اندیشیده است. دیجی اسپارک با معرفی چشم پزشک آنلاین در خانه به ادامه مطالب می پردازد.شرکت Opternative از سال ۲۰۱۲ در حال توسعه‌ی یک آزمایش تست آنلاین بود که کاربران بدون مراجعه به پزشک وبا حضور در خانه یا اداره خود نسخه‌هایی برای عینک و لنز دریافت می کردند. و حالا با انجام موفقیت‌ آمیز تست‌های کلینیکی، این سرویس به زودی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

تست Opternative رایگان است و بیماران برای انجام این کاربه یک گوشی هوشمند، Wi-fiو یک کامپیوتر نیازدارند. این تست چشم آنلاین مثل مطب تمام پزشکان عمل می کند. پس از پرسش چند سوال وپاسخ بیماربه سوالات، به بیماران چندین تصویر بر روی نمایشگر کامپیوتر نشان داده می‌شود و آنها باید با گوشی های هوشمند خود به آن ها واکنش نشان دهند و مشخص کنند که با چه میزان وضوحی این تصاویر را می‌بینند.

کل این فرایند در زمان ۲۰ تا ۲۵ دقیقه‌ و به صورت رایگان انجام می شود و سپس نتایج به یک چشم‌پزشک با صلاحیت جهت بررسی فرستاده می‌شوند. اما اگر بیماری تمایل به دریافت نسخه خود مثل عینک یا لنز باشد با پرداخت ۴۰دلار برای عینک یا لنز و ۶۰ دلار برای دریافت هر دو می تواند نسخه را دریافت کند.

Opternative برای افراد بین سنین ۱۸ تا ۴۰ سال طراحی شده است و در حال حاضر تنها در ۲۵ ایالت امریکا در دسترس است، اگرچه شرکت طراح برنامه‌هایی برای گسترش این تست آنلاین در دیگر کشورها نیز دارد.

با مقایسه نتایج حاصل از این معاینه آنلاین و مراجعه حضوری محققان به برابری نتایج این دو تست دست یافتند. به این ترتیب Opternative از زمان مراجعه به پزشک و تست چشم و دریافت نسخه می‌کاهد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه