تکنولوژی سخت افزار مدارهای الکترونیک

کنترل خانه ی هوشمند با Belkin WeMo

کنترل خانه ی هوشمند با Belkin WeMo
نوشته شده توسط آزاده مختاری

خانه هوشمند یک تکنولوژی جدید است که در بهبود کیفیت زندگی تاثیر داشته است. امروز در دیجی اسپارک با موضوع کنترل خانه ی هوشمند با Belkin WeMo با شما همراه خواهیم بود.

ومصرف انرژی در Belkin WEMOرا می توان به وسیله برنامه ای که روی موبایل هوشمند نصب می شود از راه دورکنترل کرد. Belkin WEMO امکانات بی نظیر در خانه هوشمند محسوب می شودکه با دستگاه های مبتنی بر Wi-Fi به WeMo Switch  و WeMo Motion را که توسط گوشی های هوشمند به یک کنترل از راه دور برای وسایل خانگی می شود معرفی کرد.
WeMo از یک روکش سفید کاملا پلاستیکی که با اکثرلوازم منزل همخوانی دارد ساخته شده است.اندازه آن کمی بزرک است ودوسوکت دربالا ویک سوکت درپایین دارد.

 علاوه برای دکمه ای که برای روشن وخاموش کردن است دکمه دیگری برای تنظیم دستی وجوددارد وهرزمان که لازم بود می توانید این دکمه را برای چند ثانیه پایین نگه داشته و دستگاه را تنظیم وبه هرزمانی که مد نظرتان است برگردانید.استفاده از این دستگاه راحت است وهمانطورکه گفته شد شما می توانید به راحتی به آن برنامه های دیگری اضافه کنید.

 سوئیچ WeMo Switch مستقیما به یک ورودی الکتریکی وارد می شود وبه عنوان بلوک اصلیکه هدایت وسایل برقی درون منزل را برعهده دارد، محسوب می شود. زمانی که این Switch به شبکه Wi-Fiمنزل متصل می شود، هر دستگاه مرتبط با آن را در هر جای منزل را می توان خاموش یا روشن نمود. سویچ های هوشمند دارای قطعات کاملا مستقل هستند و به همین دلیل شما می توانید هر تعداد خروجی برق و حسگر حرکتی که نیازدارید به آن اضافه کنید.

WeMo Motion یک سنسور حرکتی است. زمانی که با WeMo Switch کار می کنید، این سنسور حرکات در فاصله ۱۰ فوتی می خواند و بر اساس آن حرکت هر دستگاهی که به این سوئیچ متصل است را روشن یا خاموش می کند.

 برنامه WeMo امکان ایجاد زمان بندی و طرح قوانینی برای خاموش و روشن کردن وسایل منزل در زمان های معین یا شرایط خاصی را فراهم می آورد. هر دوی این دستگاهها با شبکه Wi-Fi کار می کنند و سنسور حرکتی دارای دامنه حساسیت حرکتی ۱۲۰ درجه ای است WeMo Switch با قیمت ۴۹٫۹۹ دلار و مجموعه WeMo Switch+ Motion با قیمت ۹۹٫۹۹ دلار به فروش می رسد. ایجاد این اتصالات از طریق سیستم های اختصاصی مثل IFTTTکه یک ابزار کاملا رایگان برای به اشتراک گذاری درشبکه های اجتماعی و خدمات پیوند ودستورالعمل ها است انجام می شود. و به شما اجازه می دهد بتوانید کارها رابر اساس علت های مختلف xوy  انجام دهید .مثلا اگر اتفاق xافتاد این کار را انجام بده واگر اتفاق yافتاد این کار راانجام بده.که این xوyتوسط خود شما تعریف می شود سپس به طور خودکار کار را شروع می کند.

نصب برنامه هوشمند Belkin آسان است می توانید ابتدا آن را دانلود کنید و بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید و سپس واردتنظیمات نرم افزار شوید و از طریقWi-Fiمشخصات را به آن بدهید و از برنامه استفاده کنید. سویچ های هوشمند هیچ محدودیتی ندارد و شما با توجه به میزان خلاقیتخودتان می توانید به اشکال مختلف از آن استفاده کنید.

در دنیای امروز افراد استفاده از IFTTT در کنار WeMo رافراموش کرده اند وفقط آن را یک تکنولوژی ارتباطی می دانند ومزایای آان برای افراد به طور کامل آشکار نشده است.اگر شما علاقه مند به استفاده از WeMo هستید از WeMo درکنار IFTTT لذت ببرید زیرا تمام محبوبیت های WeMo با استفاده از ابزارIFTTT آشکار می شود.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه