روبو-پدیا

دیجی ربات:BratWurst برای یک مهمانی سوسیس آماده می‌کرد

دیجی ربات - ربات سوسیس پز
نوشته شده توسط علیرضا قربانی

ربات خودکار کباب پز برای یک  مهمانی، سوسیس آماده کرد

خیلی ممکنه برای شما جذاب باشه که یک ربات به عنوان یک گارسون از شما سفارش سوسیس بگیره و شما را در لیست انتظار قرار بده و پس از پخت سوسیس‌ها شما را مطلع کنه. ربات BratWurst  ، رباتیست که دقیقا همین کار را انجام میده. در ادامه‌ی معرفی BratWurst با دیجی ربات همراه باشید.

 

دیجی ربات بخش جدیدی است که در آن قصد داریم با تمرکز بر روی انواع ربات‌ها ، آخرین اخبار رباتیک ایران و جهان را در اختیار شما قرار دهیم.

 

ربات BratWurst با سرخ کردن سوسیس ها در ۵۳ اُمین گردهمایی مهمانی  حمایت از حزب ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان در برلین؛ از میهمانان پذیرایی میکرد. این ربات گارسون خودکار، بطور مداوم و به تنهایی؛ سوسیس آلمانی ها را بر روی یک کباب پز معمولی، سرخ می کرد.ربات BratWurst برای این مهمانی ساخته شده بود و از قطعات رباتیکی همچون یک بازوی سبٌک یونیورسال مدلUR-10  ، یک گریپر موازی استاندارد (مدل شانکPG-70) و یک انبر منقل معمولی بهره می برد. از یک تبلت، به طور منظم بر پایه  سیتسم عامل ROS و مبتنی بر وب، به عنوان رابط استفاده می شد. میهمانان با استفاده از این تبلت می توانستند به راحتی، یک سوسیس سفارش دهند. سپس سوسیس آلمانی سفارش داده شده، در یک لیست نوبت، با اسم میهمان و زمان باقی مانده تا آماده شدن، بر روی تبلت نمایش داده می شد. علاوه بر آن، یک تبلت با ایجاد چهره ی یک آشپز، در عقب ربات، با میهمانان تعامل برقرار میکرد.

ربات، سوسیس ها را تا زمانی که آن ها کاملا برای سرو شدن در بشقاب میهمان ها آماده باشند؛ چندین بار می چرخاند. تمامی این کار ها با برنامه ریزی داخلی یک برنامه مدیریت BratWurst بر اساس ROS انجام می پذیرفت. این  برنامه شامل گذاشتن سوسیس های جدید بر روی اجاق کباب پز، چرخاندن به موقع سوسیس ها، و سرو کردن آن ها زمانی که حاضر شده بودند؛ می شد. برنامه مدیریت Bratwurst بطور مداوم، به این منظور که زمان انتظار برای میهمان ها کاهش یابد؛ سوسیس های جدیدی را به اجاق اضافه می کند. این برنامه ریزی پویا و فعال با وظایف متعدد و مختلف باعث می شود تا سیستم؛ بسیار انعطاف پذیر و قوی باشد. پس از دریافت یک سفارش جدید، برنامه ی مدیریت، سوسیس بعدی‌ای که آماده می کند را به میهمان مربوطه اختصاص می دهد. در حین اینکه سوسیس بر روی بشقاب سرو میشود، سبیل سرآشپز تکان می خورد و نام میهمان نشان داده می شود، که یه لحظه ی جالب و بامزه را ایجاد می کند. علاوه بر این، ربات همچنین با گفتن و افزودن جملات و ضرب المثل های بامزه ی آلمانی مانند: داغ و چرب؛ کار خود را تکمیل می کند.

دیجی ربات - ربات سوسیس پز

دیجی ربات –  BratWurst به طور خودکار، سوسیس های خوشمزه ای را برای میهمانان  سرخ می کند.

 

 

 

مکان و جای هر سوسیس آلمانی با استفاده از یکی از دو دوربین RGB  مشخص می‌شد. برای مشخص کردن مکان هر سوسیس بر روی اجاق گاز؛ از یک الگوریتم تقسیم، با پس زمینه ی محاسبه و تفریق، استفاده شده بود. چالش ویژه و خاص، تغییر رنگ سوسیس ها بود. ربات از ترکیبی از خط سیری که پیش از این به آن آموخته شده بود؛ و برنامه ریزی آنلاین برای مدارش؛ استفاده می کرد. این، سرعت بالا را در عین حفظ انعطاف پذیری مورد نیاز، تضمین میکرد. در کل، ربات BratWurst؛ بلوغ ارائه ی راه حل ها  توسط ربات های خدماتی را در FZI ثابت کرد. این سیستم، ترکیبی از قطعات قابل اطمینان و قدرتمند ربات های صنعتی و همینطور اجزای انعطاف پذیر و تطبیقی نرم افزاری، که با انسان ها هم ارتباط برقرار کند، بود. البته که این اجزاء سخت افزاری و نرم افزاری، می توانند برای بسیاری وظایف دیگر از جمله مشارکت در مونتاژ و یا وظایف دستی دشوار؛ مورد استفاده قرارگیرند.

 

میهمانان، مجذوب ربات سرخ کن در مهمانی شده بودند. در مجموع، بیشتر از ۲۰۰ سوسیس بطور خودکار توسط این ربات آماده گردید. به هرحال، سوسیس ها هم طعم خوبی داشتند.

( همچنین؛ استفان سایبرت؛ سخنگوی دولت و رییس دفتر مطبوعات و اطلاعات، هم به عملکرد BratWurst علاقه مند بود.)

 

دیجی ربات - ربات سوسیس پز

BratWurst

 

درباره نویسنده

علیرضا قربانی

علیرضا قربانی هستم دانشجوی مهندسی پزشکی. چیزهای خیلی زیادی رو در دنیا دوست دارم. یک گیک هستم و یشه گفت یک هکر. نه به معنی دزدی پسورد و ایمیل مردم. به معنی عشق به دونستن و عشق به تحقیق درباره خیلی از چیزهایی که می بینم و می‌شنوم. اگر بخوام علاقه‌مندی‌ درجه یکم رو نام ببرم میتونم بگم برنامه نویسی و بعد از اون امبدد سیستم ها.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۶ دیدگاه