“سرگرمی در معمولی ترین تعریف خود، پدیده ایست برای اوقات فراغت بشر”
اما اوقات فراغت دقیقا چیست؟
به حکم تجربه می شود گفت اوقات فراغت زمانی است که افراد از امور مهم روزمره مثل شغل یا تحصیل فارغ شده اند.
تقریبا همه اشخاص تمایل دارند که در اوقات فراغت برنامه خاصی نداشته باشند و استراحت کنند یا اینکه با یک سرگرمی خود را مشغول کنند. سرگرمی می تواند تماشای تلویزیون باشد …می تواند گوش دادن به موسیقی باشد …می تواند گردش در طبیعت ، پرداختن به یک کار هنری ، رفتن به مهمانی و هر فعالیت فرح بخش دیگری باشد.
اما در اغلب اوقات یک ذهنیت به دنبال بحث سرگرمی ، افکار عمومی را درگیر خود می کند و آن این است که این فعالیت ممکن است هدر دادن وقت باشد … ممکن است بیهوده باشد …. ممکن است حتی زیانبار باشد ….ممکن است مانع پیشرفت در تحصیل یا شغل باشد و در کل ممکن است مختل کننده جریان عادی زندگی باشد.
“در حال حاضر با هجوم بازیهای پرشمار کامپیوتری و اینترنتی این ذهنیت چندان اشتباه نیست”
چه بسا یک نفر ساعت ها به صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خیره شده و با تمرکز کامل مشغول بازی می باشد و تقریبا هر روز این وضعیت تکرار می شود تا اینکه تبدیل به یک عادت میشود …در اثر این عادت ، زمینه بیماری های مختلف در فرد ایجاد می شود. بیماری چشم که ناشی از خشکی مخاط چشم می باشد( به دلیل دفعات پلک زدن کم ) بیماری های استخوان و مفاصل به دلیل نشستن یا ایستادن در یک وضعیت بدنی خاص برای مدت زمان طولانی و همچنین ضعف عضلانی به دلیل تحرک کم و نیز بیماری های گوارشی و یا حتی مرض قند به دلیل عدم سوخت و ساز درست بدن و هزاران عارضه دیگر …خطراتی هستند که گیمرها با آن روبرو هستند .
در مقابل این همه هزینه بازیکن چه بدست می آورد ؟؟؟ به واقع هیچ … ساعت ها ، روزها ، ماه ها ، سالها زمان میگدرد و در آخر خسته و درمانده بازی را برای فروش به دیگران پیشنهاد می دهد و با کلی چرب زبانی سعی میکند این بلا را از سر خود باز کند و به دامن دیگران بیاندازد … تمام چیزی که در مقابل آن همه انرژی از دست رفته به چنگ می آورد مقداری پول ناچیز است که شاید برای خرید یک جفت کفش هم کافی نباشد.
“این معنی واقعی بطالت است و این سرگرمی محکوم به فناست”
حال با این تفاصیل تیم تحقیقاتی دانشجو کیت تعریف متفاوتی را از مقوله سرگرمی ارائه داده است:
سرگرمی باید علاوه بر حفظ مشخصه هیجان انگیز بودن و شادی آور بودن به ارتقاء دانش و مهارت فرد نیز کمک کند . تنها در این صورت است که وقت کاربر به هدر نمی رود .
از دیدگاه ما سرگرمی به هیچ عنوان نباید کسل کننده باشد و کاربر باید با میل و رغبت خود آن را انتخاب کند .با رعایت این ضوابط ، آن سرگرمی می تواند به شغل و حرفه شخص بدل شود و بدون شک اگر شغل یک نفر همان حرفه ای باشد که او دوست دارد ، قدرت خلاقیت او در آن رشته شکوفا می شود و در نهایت یک روز خدمتی بزرگ به جهان ارائه می دهد و نام خود را در تاریخ جاودانه میکند. مصادیق این موضوع در تاریخ به وفور پیدا میشود …مخترعان بزرگ و نابغه های علوم مختلف ، همه ، اشخاصی بوده اند که به شغل و حرفه مورد علاقه خود مشغول بوده اند و در واقع شغل آنها ، سرگرمی آنها بوده است.
هم اکنون در کشورهای عربی ، تعریف سرگرمی به سمت مبحث رباتیک متمایل شده است. آیا ضریب هوشی جوان ایرانی کمترازایشان است وآیا سزاوار است که مثلا در ۵۰ سال آینده اعراب از لحاظ فن آوری برتری مطلق نسبت به ما داشته باشند؟
یکی از پیشرفته ترین ربات های ساخت بشر ربات ” NAO ” ساخت شرکت فرانسوی ” Aldebaran Robotics ” است. این ربات قابلیت یادگیری دارد.این ربات به واقع حیرت آور است . مخترعان این ربات همان مغزی را در جمجمه دارند که شما دارید https://apoteketgenerisk.com/cialis-oral-jelly/. تنها اعتماد به نفس و امید بوده که منجر به ساخت این ربات شگفت انگیز شده است.
شما هم می توانید ایده های خود را به مرحله اجرا درآورید.تیم دانشجوکیت ازشما برای تحقق ایده هایتان؛ حمایت می کند.