آموزش رزبری پای رزبری پای پروژه رزبری پای

آموزش رسپبری پای Raspberry Pi – نحوه اتصال برد رزبری پای به برق

آموزش تصویری برد رسپبری پای Raspberry Pi - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

همانطور که در پست قبلی آموزش رسپبری پای Raspberry Pi توضیح دادم، این سری آموزش رسپبری پای Raspberry Pi که به صورت ویدیویی در آزمایشگاه تخصصی دانشجو کیت تهیه شده است. مرحله به مرحله کار با برد رزبری پای Raspberry Pi یا به اصطلاح برخی برد رسپبری پای! را به شما آموزش خواهم داد.

در سه قسمت قبلی ملزومات راه اندازی برد رزبری پای Raspberry Pi را بررسی کردیم و ضمن مقایسه دو مدل برد رزبری پای و اینکه این مینی کامپیوتر چرا بوجود آمده بحث و بررسی کردیم. در این بخش از آموزش نحوه اتصال برد رزبری پای Raspberry Pi به برق که دارای نکات بسیار مهمی است. همانطور که قبلا هم توضیح داده‌ام، برد رزبری پای به ولتاژ و جریان بسیار حساس است. نکته اول این که حتما حتما ولتاژ باید ۵ ولت باشد. نکته دوم میزان جریان منبع تغذیه است. بستگی به پروژه و کاربری‌تان از رزبری پای جریان متفاوتی نیاز است که به صورت پیش فرض حداقل ۲ آمپر نیاز است.

 

چه اتفاقی می‌افتد اگر رزبری پای را بدون کارت میکرو SD به برق وصل کنیم؟

هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد و فقط چراغ قرمز رنگ روشن میماند. که این وضعیت در زمانی که کارت میکرو SD هم مشکل داشته باشد، یکسان است. حالا اگر وضعیت کارت میکرو SD و سیستم عامل سالم باشد. به هنگام اتصال به جریان برق ابتدا چراغ قرمز روشن شده و سپس وقتی برد رزبری پای وارد عملیات بوت شدن سیستم عامل میشود، چراغ سبز رنگ شروع به چشمک زدن میکند. این وضعیت نشان دهنده سلامت سیستم عامل و کارت میکرو SD است.

با استفاده از این دو نکته در زمانی که صفحه نمایش ندارید، میتوانید وضعیت برد رزبری پای Raspberry Pi را شناسایی کنید.

در ادامه با این ویدیو با وب سایت تخصصی الکترونیک و رباتیک، دیجی اسپارک همراه باشید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱۴ دیدگاه

  • سلام آقای طباطبایی
    ازتون تشکر میکنم بابت این آموزش، چقدر من دنبال این بودم که بتونم وضعیت این دوتا چراغ رسپبری را بفهمم. ولی هیچ جا نیافتم. ممنونم از توضیحاتتون، کارم راه افتاد.

  • سلام جناب طباطبایی
    چقدر نکته ساده و کاربردی را بیان کردید. ازتون تشکر میکنم در اوج سادگی بسیار پر اهمیت بود. لطفا باز هم آموزش رسپبری پای را ادامه دهید.

  • سلام
    اگه ما اس دی کارت را درون رزبری قرار ندهیم
    و hdmi را وصل کنیم و پاور را بزنیم نمایشگر باید چیزی نشان دهد حتی شده یه علامت ؟

      • سلام یه سوال داشتم
        من رزبری پای ۳b+ دارم باهاش کار میکردم.زدمش ب لپتاپ بعدش دیگه چراغ acp روشن نشد و الان فقط چراغ power قرمز میمونه و روشنه.
        کارت حافظمو عوض کردم از نو سیستم عاملم ریختم روش اما بازم نیومد.
        وقتیم ب برق میزنمش بورد رو هیچ قطعه ای داغ نمیشه و همشون سرد هستن.
        ایا رزبری من سوخته ؟یا راهی برای رفع این مشکل هست؟
        ممنون میشم راهنماییم کنید

  • سلام
    من آداپتور ۵ ولت ۵ آمپر وصل کردم ولی هنوز علامت صاعقه زرد روی صفحه نمایش هست
    چکار کنم ؟

  • سلام
    رزبری ۴ من اشتباهاً با ولتاژ ۱۲ ولت تغذیه شد، دیود tvs آن سوخت که عوض کردم ولی دیگه بوت نشد، ممکنه حافظه فلش یا باتری حافظه مشکل پیدا کرده باشه یا حتّی cpu ؟!؟! لطفا اگر راه حلّی داره محبّت کنید.