آموزش رزبری پای رزبری پای پروژه رزبری پای

آموزش رسپبری پای Raspberry Pi – اکسپند کردن Expand سیستم عامل

آموزش تصویری برد رسپبری پای Raspberry Pi - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

همانطور که در پست قبلی آموزش رسپبری پای Raspberry Pi توضیح دادم، این سری آموزش رسپبری پای Raspberry Pi که به صورت ویدیویی در آزمایشگاه تخصصی دانشجو کیت تهیه شده است. مرحله به مرحله کار با برد رزبری پای Raspberry Pi یا به اصطلاح برخی برد رسپبری پای! را به شما آموزش خواهم داد.

در دو قسمت قبلی ملزومات راه اندازی برد رزبری پای Raspberry Pi را بررسی کردیم و ضمن مقایسه دو مدل برد رزبری پای و اینکه این مینی کامپیوتر چرا بوجود آمده بحث و بررسی کردیم. در این بخش از آموزش یک نکته به ظاهر ساده ولی بسیار مهم را به شما آموزش میدهم. پس از نصب سیستم عامل بر روی مموری کارت بایستی کارهایی برای بهینه شدن آن انجام دهید. یکی از این کارها اکسپند کردن Expansion فایل سیستم است. البته این کار قبل از بوت کردن سیستم عامل رزبین هم قابل انجام است. با این روش فضای بیشتری در مموری کارت خواهیم داشت. تجارب تیم ما در کار با برد رزبری پای Raspberry Pi را به عنوان رازهای استفاده از برد رزبری پای در این آموزش در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

 

در آموزش رسپبری پای Raspberry Pi که قسمت سوم از آموزش جامع برد رزبری پای میباشد، شیوه اکسپند کردن فایل سیستم در لینوکس برای استفاده از برد Raspberry Pi میپردازم.

در ادامه با این ویدیو با وب سایت تخصصی الکترونیک و رباتیک، دیجی اسپارک همراه باشید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۳ دیدگاه

  • سلام.
    خیلی آموزش هاتون خوب هست ؛ اما یه مشکلی وجود داره. شما در قسمت سوم یک دفعه ای وارد محیط رزبین شدید و توضیح ندادید چطور روی SD Card سیستم عامل رزبین رو نصب کنیم و تنظیماتش چطور هست. همچنین چطور به PC اتصال بدیم و ازش Screen داشته باشیم ؟!

    لطفا یه بخشی رو هم برای این قسمت قرار بدید.
    ممنونم.

  • سلام.
    یه سوال داشتم. من میخوام با استفاده از کابل LAN چندتا دوربین مداربسته رو به رزبری پای متصل کنم ؛ اما نمیدونم چطور باید برنامه نویسی Video Streaming رو در ++C یا Python انجام بدم. لطفا راهنمایی کنید چطور میشه اینکار رو کرد ؟!

    خیلی ممنونم.
    موفق باشید