RFID / NFC آموزش آردوینو پروژه های آردوینو

ساخت RFID با آردوینو

نوشته شده توسط حسین فهیمی

به نام خدا

ماژول های RFID به منظور خواندن و نوشتن کارت‌های مغناطیسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از تکنولوژی RFID در بسیاری از ساختمان‌های اداری و به منظور کنترل تردد کارکنان در بخش‌های مجاز و غیرمجاز استفاده می‌گردد. تعداد زیادی از فروشندگان کالا به منظور مراقبت الکترونیکی از محصولات خود در مقابل سرقت از این تکنولوژی استفاده می‌نمایند. ماژول‌های RFID معمولی فقط قادر به خواندن از تگ‌ها می باشند و این ماژول در محدوده فرکانسی ۱۳٫۵۶ مگاهرتز قابلیت خواندن و نوشتن بر روی تگ‌ها را دارا می‌باشد. البته این تگ‌ها نیز با تگ‌های معمولی فرق داشته و با نام مایفر شناخته می‌شوند و شما را قادر میسازد تا هر اطلاعاتی را به میزان حافظه آن تگ بر روی آن ذخیره کنید.

مشخصات اصلی :

  • ولتاژ کاری : ۲٫۷ الی ۵٫۵ ولت
  • جریان مصرفی : کمتر از ۲۵ میلی آمپر
  • فرکانس کاری : ۱۲۵ کیلو هرتز
  • فاصله ی شناسایی : ۸ الی ۱۲ سانتی متر (برای تگ های استاندارد)

لوازم مورد نیاز :

 

اتصالات :

arduino-em18-rfid

 

 

کدهای راه اندازی ماژول RFID :

void setup() {
  Serial.begin(9600);
}

void loop() {
  Serial.println("ID :");  
  while (Serial.available() > 0) {
  chare ID = Serial.readchare();
  Serial.println(ID);
  delay(500); 
}
}

 

 

 

تا این قسمت از آموزش به معرفی و اتصال سنسور به آردوینو پرداختیم. همچنین نمونه‌ برنامه‌ای برای تست در اختیار شما قرار گرفت که سنسور خود را تست کنید. همانطور که در دریچه ی سریال مشاهده کردید، شماره ی مختص به تگ را با استفاده از EM-18 پیدا کردیم…

 

درباره نویسنده

حسین فهیمی

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱۲ دیدگاه

  • با عرض سلام و خسته نباشید.
    اگه بخاهیم شماره سریال کارت رو به وب سرورس که توسط اردوینو میشه ساخت بفرستیم چیکار باید بکنیم.
    من میخام این سریال کارت رو به صورت وای فای برای وب سرورم بفرستم و یک سری اقلام با این شماره سریال ها سیو کنم و بعدا از دیتا بیس این شماره سریال هارو بخونم.ممنون میشم اگه کمکم کنید.
    با تشکر

    • سلام و درود…
      من تا حالا با وب سروو کار نکردم و تخصصم فقط در زمینه ی ربات های پرنده هست…

  • سلام.من یک ماژول rfid دارم که به esp وصلش کردم و با esp یک وب سرور راه انداری کردم بطوریکه با نزدیک کردن کارت به ماژول rfid شماره کارت برای وب ارسال میشه و نمایش داده میشه.اما دوتا مشکل دارم:
    ۱-با هر بار نزدیک کردن کارت به ماژول و رفرش صفحه وب شماره کارت قبلی که در وب نمایش داده میشد پاک میشه و شماره کارت جدید نشون داده میشه،من میخام شماره کارت قبلی پاک نشه و شماره کارت جدید اضافه بشه.
    ۲-میخام هر بار که کارت رو به ماژول rfid نزدیک میکنم و ماژول شماره کارت رو به esp ارسال میکنه،صفحه وب که شماره کارتو نشون میده خود بخود رفرش بشه و نیاز به رفرش دستی نباشه.

    لطفا راهنماییم کنید.با تشکر.

  • سلام لطفا اگه میشه سورس و آموزش های درب باز کن با rfid و ماژول آردوینو رو بزارید . ممنون میشم

    • سلام. شما میتونید با تغییراتی در کد و اصافه کردن دستورات Servo و if این کار رو انجام بدین…

  • سلام به این صورت اگر بخوام یک درب باز کن بسازم هرکی میتونه با یک تگ در رو باز کنه ولی چطور میتونه تگ مخصوص خودم رو به اردوینو تعریف کنم؟ idخواصی داره هر تگ؟دستورش چطوره؟

    • با سلام
      ضمن تشکر از توجه شما، خیر اینطور نیست، هر تگ دارای ID منحصر به فرد است.

  • سلام
    متاسفانه در مورد پایه ۶ هیچ صحبتی نشده که اگر می خواهید مد Weigand26 را انتخاب کنید باید این پایه را به زمین GND وصل کنید و برای انتخاب مد سریال باید این پایه را به VCC 5V وصل کنید.

  • سلام وقتتون بخیر.عذر میخوام بنده قصد دارم یک دستگاهی بسازم که وقتی تگ روی ماژول قرار میگیرد یک رله وصل شود و زمانی که تگ برداشته میشود رله قطع شود.امکانش هست بنده را راهنمایی کنین متشکرم