اپلیکیشن

آموزش تماشای Hulu در اوبونتو ۱۴٫۰۴

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

میخواهید بدانید چگونه میتوانید Hulu را در اوبونتو ۱۴٫۰۴ و بالاتر مشاهده کنید؟ در این نوشته این کار را به شما آموزش خواهیم داد. سرویس استریم آمریکایی Hulu از adobe flash برای پخش ویدئو در مرورگر استفاده میکند و از Drm های Adobe flash نیز برای رمزنگاری ویدئو های خود استفاده میکند.

Drm های Adobe flash از یک کتابخانه به نام Hal برای شناسایی سیستم شما و نسبت دادن یک توکن به آن استفاده میکنند تا بتوانید یک فیلم را مشاهده کنید.

مشکل چیست؟

اوبونتو دیگر از کتابخانه Hal به عنوان پیشفرض استفاده نمیکند و همچنین این کتابخانه نیز در مخازن رسمی اوبونتو وجود ندارد به همین دلیل سایت‌ها یا برنامه‌هایی که از کتابخانه Hal و Drm هایadobe flash برای کارکردن خود استفاده میکنند اصلاً در اوبونتو کار نمیکنند. این مقاله قصد بررسی Drm های adobe flash یا کتابخانه hal و یا شناسایی نقاظ قوت و ضعف این دو را ندارد و فقط برای استفاده از hulu و سایر سرویس های نیازمند hal نوشته شده است.

این‌ها بدین معنی است که اگر میخواهید از Hulu و سایر استفاده کننده ها از Drm های flash مانند Amazon instant Video استفاده کنید باید کتابخانه مخصوص Hal را روی اوبونتو از طریق ppa های غیر رسمی نصب کنید.

نصب Hal در اوبونتو و تماشای Hulu

در اینجا ما از یک ppa کم طرفدارتر استفاده میکنید که ppa کم حجم تری نسبت به دیگر مخازن غیر رسمی دارد. این کار ما بدلیل این است که در توزیع‌ها بدلیل مدرن بودن آن‌ها به تمامی لایه‌های کتابخانه نیازی نداریم بنابراین بدون سنگین کردن حجم کتابخانه نیز از کتابخانه کامل آن استفاده نمیکنیم.

۱ – اضافه کردن کتابخانه Ubuntu Hal

راحت ترین روش استفاده از ppa های غیر رسمی است که میتوان آن‌ها را به وسیله ترمینال و یا از طریق راه‌های گرافیکی به اوبونتو اضافه کرد. برای روش متنی میتوانید کد زیر را در ترمینال اجرا کنید.

sudo add-apt-repository ppa:flexiondotorg/hal-flash

پس از تکمیل این مرحله به مرحله بعد بروید

۲ – نصب Hal

پس از افزودن ppa نیاز به نصب کتابخانه Hal در اوبونتو داریم. کد زیر را در ترمینال اجرا نمایید

sudo apt-get update && sudo apt-get install libhal1-flash

پس از اینکه عملیات تکمیل شد سیستم را ریبوت کنید. ریبوت کردن سیستم حتماً نیاز نیست و با بستن کامل مرورگر و پلاگین نیز انجام خواهد شد.

۳ – hulu را در اوبونتو مشاهده کنید

پس از نصب hal فقط کافی است تا سایت‌های مورد نظر خود را در مرورگر باز کنید و به راحتی ویدئو های استریم شده دلخواهتان را مشاهده کنید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه