تکنولوژی مدارهای الکترونیک

اعلام نیازگیاه با دستگاه Flower Power

اعلام نیازگیاه با دستگاه Flower Power
نوشته شده توسط آزاده مختاری

آیا شماهم به کاشت گل وگیاه علاقه دارید؟ آیا ازنیازهای آن آگاهی دارید؟ چه زمان به آب نیاز دارد و چه مدت زمانی نور خورشید برای آن کافی است؟آیا کود مورد نیاز گیاه تامین شده است؟

در ادامه با اعلام نیازگیاه با دستگاه Flower Power با دیجی اسپارک همراه باشید.

علاقمندی به گل وگیاه و نداشتن اطلاعات کافی برای نگه داری یا فراموش کردن آن دانشمندان ومحققان شرکت Parrot رابه طراحی دستگاهی به نامFlower Power  هدایت کرد.این دستگاه با استفاده از سنسورهای تعبیه شده وبلوتوث جهت برقرای ارتباط با گوشی هوشمند شما به گزارش نیازهای گیاه به صورت هشدار می پردازد.

سخت افزار

این دستگاه شبیه به یک جوانه با دوشاخه است که در شاخه بزرگ آن یک سنسور برای اندازه گیری مقدار نورخورشید مناسب در مکان مورد نظر می باشد و دارای یک سنسور دما در بالا و پایین شاخه برای اندازه گیری دمای خاک و دمای هوا می باشد. همچنین از باتری نوع AAA استفاده شده است که در قسمت درونی دستگاه قرار دارد.

اعلام نیازگیاه با دستگاه Flower Power

اعلام نیازگیاه با دستگاه | دیجی اسپارکFlower Power

قسمت پایینی دستگاه که درخاک قرار می گیرد به اندازه کافی تیز و محکم هست که بتواند دستگاه را درحالت ایستاده در خاک نگه دارد. همچنین با توجه به جنس دستگاه دارای استحکام کافی بوده و می تواند در بعضی موارد به عنوان تکیه گاه گیاه یا درخت نیز استفاده گردد.

نصب دستگاه

نصب این دستگاه فقط چند دقیقه زمان نیاز دارد فقط کافی است شما در سیستم عامل IOS  آن رانصب کنید و با استفاده از بلوتوث با دستگاه ارتباط برقرار کنید. پس از برقراری ارتباط گوشی هوشمند شما تمام دستگاه های اطراف را یافته و مشخصات ونام آن ها را باید تعیین کنید. بعد از برقرای ارتباط با گوشی هوشمند برای انتخاب نوع گیاه از شما سوال می پرسد اگر نوع آن را نمی دانید با کلیلک روی نام گیاه انواع مختلفی از آن گیاه به همراه نام و رنگ آن ها را برای شما نمایش می دهد. پس از انتخاب گیاه مربوطه می توانید برای آن عکس پروفایل تعریف کنید.

اعلام نیازگیاه با دستگاه Flower Power

اعلام نیازگیاه با دستگاه | دیجی اسپارکFlower Power

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که هنگامی که گیاه احساس نیاز می کند با یک هشدار در گوشی هوشمند شما را متوجه نماید. همچنین می توان این برنامه را سفارشی نمود به گونه ای که در مواقع خاصی هشدار دهد یا با تنظیمات دستی می توان نیاز گیاه را متوجه شد که به چه چیزی نیاز دارد. محققان در مدت زمان آزمایشی یک ماهه متوجه شده بود که گیاه به ترتیب به آب و نور و خاک  نیاز دارد.

 تنها مشکلی که در استفاده از این برنامه وجود دارد این است که بعد از هشدار و رفع نیاز گیاه٬ آیا بازهم هشدار تکرار شود؟ مثلا در بعضی مواقع مقدار آبی که به گیاه می دهید ممکن است کافی نباشد درصورتی که شما هشدار را غیرفعال نکرده باشید نیاز گیاه مجددا اعلام شده تا زمانی که به طور کامل برطرف گردد. ولی اگر هشدار غیر فعال شده باشد کمبود نیاز قبلی دیگر تکرار نخواهد شد.

باتوجه به آزمایش این دستگاه در محیط داخلی خانه و محیط باغ طراح به این نتیجه رسیده بود که این دستگاه به درستی کار می کند و در فضای بیرونی که نور کافی وجود دارد فقط نیاز به آب هشدار داده شده بود.

خلاصه

این دستگاه با توجه به سنسورهای تعبیه شده در آن به خوبی می تواند نیازهای گیاه را گزارش کند. ودر محیط های خارج از خانه مثل باغ و باغچه های بزرگ به خوبی پاسخگو باشد. با توجه به این که باغبان دارای تجربه چندساله می باشد ولی سنسورهای بکار رفته در این دستگاه با بیشترین دقت نیاز گیاه را برآورد می کنند و گزارش می دهند. بنابراین با توجه به تکنولوژی استفاده شده در آن و فناوری بلوتوث نیازهای گیاه در هر مکانی گزارش می شود.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه