سخت افزار مدارهای الکترونیک

باتری خورشیدی برای شارژ خودرو الکتریکی

نوشته شده توسط آزاده مختاری

اگر نگاهی به صنعت خودروسازی داشته باشیم متوجه وجود خودروهای الکتریکی خواهیم شد. امروزه شرکت های تولید کننده خودرو در یک رقابت چشمگیر درصدد تولید خودروهای الکتریکی شده اند. ار ان جا که این خودروها برای حرکت و تولید انرژی از نیروی باتری استفاده می کنند محققان برای صرفه جویی در هزینه ها و استفاده از انرژی مفید خورشید به تولید باتری های خورشیدی اقدام کرده اند. این باتری ها می تواند در روزهای آفتابی انرژی لازم بر ای حرکت این خودروها را با استفاده از نورآفتاب فراهم کند.

برای بررسی باتری خورشیدی برای شارژ خودرو الکتریکی در دیجی اسپارک همراه ما باشید.

استفاده از نور خورشید می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد و اگر مطالب ما را دنبال کرده باشید شاهد استفاده از قابلیت های مختلف استفاده از نور خورشید بوده اید. برای شارژ خودروهای الکتریکی نیاز به چهار سلول خورشیدی  Perovskite را به باتری‌های لیتیمی فوتوشارژ متصل کردند که می تواند انرژی کارآمد تری برابر ۸/۷ برابر باتری لیتیمی تولید کند.

Perovskite یکی از فناوری های خورشیدی نوظهور است که تا اواخر سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و در مقایسه با سلول‌های سیلیکون‌محور توانایی تبدیل طیف وسیع‌تری از نور خورشید به برق را دارند. این سلول‌های بلوری ساختاری شبیه به ماده معدنی به همین نام دارند.

برای ساخت این باتری های خورشیدی دانشمندان سلول‌هایی با سه لایه تولید کردند که به یک فیلم منفرد Perovskite تبدیل شدند و محققان سپس چهار مورد از این سلول‌های دارای مساحت یک میلی‌متر مربع را در مجموعه‌ای به یکدیگر متصل کردند.

دانشمندان مدعی هستند که در آینده از این باتری ها در منازل و برای سوخت‌رسانی دوباره به خودروها استفاده خواهد شد  زیرا سلول‌های خورشیدی Perovskite را می‌توان به عنوان فیلم انعطاف‌پذیری تولید کرد که روی خود اتومبیل نصب شوند.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه